قرآن چیست؟ (۵)

﴿إِنۡ هُوَ إِلَّا ذِکۡرٞ لِّلۡعَٰلَمِینَ٨٧ وَلَتَعۡلَمُنَّ نَبَأَهُۥ بَعۡدَ حِینِۢ٨٨﴾ [ص: ۸۷-۸۸].

«این قرآن جز پند و اندرز برای جهانیان نمی‌باشد و خبر آن را بعد از مدت زمانی خواهید دانست».

جالب اینجاست که معجزات علمی قرآن کریم در زمانی تجلی پیدا می‌کند که متأسفانه زمام علم و تکنولوژی به دست کفار و غیر مسلمین می‌باشد و بعضی از حقایق علمی که آن‌ها بعد از ده‌ها سال تجربه و کوشش و  در همین سال‌های اخیر بدان دست یافته‌اند. خیلی ساده و واضح در آیات مبارک قرآن کریم ذکر گردیده است که آن هم در بیشتر از هزار و چهارصد سال قبل در زمان قرون وسطی و قرون جهل و ظلم و تاریکی اروپا. و قرون مفضله و پر نور و برکت اسلام.

آری در بیشتر از هزار و چهارصد سال قبل آیاتی بر محمد رسول الله  صلی الله علیه وسلم از طرف باری تعالی نازل گردیده است که حاوی حقایق ثابت شده­ی علمی می‌باشد نه نظرات قابل تغییر. حقایقی که علمای غرب بدان‌ها دست یافته‌اند و وقتی که از جانب علمای مسلمان آیات قرآنی که در آن‌ها ذکر این حقایق علمی می‌باشد به آن‌ها نشان داده شد، به ناچار اظهار نمودند که در این شکی نیست که محمد  صلی الله علیه وسلم فرستاده‌ی خداست و بعضی از آن‌ها بعد از دیدن این حقایق با کمال جرأت اعلان نمودند که: اشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن محمد رسول الله. البته در این شکی نمی‌باشد که قرآن کریم کتاب هدایت است نه کتاب علوم و در این هم شکی نیست که الله قرآن مجید را به علم خود نازل نموده است و این کتاب دلیلی است بر قدرت و عظمت خالق یکتا. این قرآنی بود که ما برای آگاهی بیشتر دوستان به طور مختصر معرفی نمودیم.

مقاله پیشنهادی

فضیلت قرائت قرآن

الله متعال می‌فرماید: ﴿إِنَّ ٱلَّذِینَ یَتۡلُونَ کِتَٰبَ ٱللَّهِ وَأَقَامُواْ ٱلصَّلَوٰهَ وَأَنفَقُواْ مِمَّا رَزَقۡنَٰهُمۡ سِرّٗا وَعَلَانِیَهٗ …