تنها قرآن کافی نیست (۱)

گواهی می‌دهم که جز پروردگار بی‌همتا خدای دیگری نیست و گواهی می‌دهم که محمد  صلی الله علیه وسلم بنده و فرستاده‌ی اوست.

حق تعالی در قرآن فرموده است:

﴿یَٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ ٱتَّقُواْ ٱللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِۦ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسۡلِمُونَ١٠٢﴾ [آل عمران: ۱۰۲].

«ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید آنگونه که شایسته است از عذاب خدا بترسید و مرگ، شما را در نیابد مگر آنکه مسلمان باشید.»

و همچنین فرموده است:

﴿یَٰٓأَیُّهَا ٱلنَّاسُ ٱتَّقُواْ رَبَّکُمُ ٱلَّذِی خَلَقَکُم مِّن نَّفۡسٖ وَٰحِدَهٖ وَخَلَقَ مِنۡهَا زَوۡجَهَا وَبَثَّ مِنۡهُمَا رِجَالٗا کَثِیرٗا وَنِسَآءٗۚ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ ٱلَّذِی تَسَآءَلُونَ بِهِۦ وَٱلۡأَرۡحَامَۚ إِنَّ ٱللَّهَ کَانَ عَلَیۡکُمۡ رَقِیبٗا١﴾ [النساء: ۱].

«ای انسان‌ها از عذاب خداوند بترسید، آن پروردگاری که شما را از یک نفس آفرید و همسر او را از خود آن نفس خلق نمود و  از آن دو، مردان و زنان بسیاری بیافرید. و از عذاب آن آفریدگاری بترسید که همدیگر را به او سوگند می‌دهید و از اینکه قطع صله‌ی رحم کنید. زیرا خداوند آگاه و مراقب بر شماست.»

و نیز حق تعالی در آیه‌ای دیگری در ذکر حکیمش فرموده است:

﴿یَٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ ٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَقُولُواْ قَوۡلٗا سَدِیدٗا٧٠ یُصۡلِحۡ لَکُمۡ أَعۡمَٰلَکُمۡ وَیَغۡفِرۡ لَکُمۡ ذُنُوبَکُمۡۗ وَمَن یُطِعِ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ فَقَدۡ فَازَ فَوۡزًا عَظِیمًا٧١﴾ [الأحزاب: ۷۰-۷۱].

«ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید از عذاب خدای بترسید و سخنان درست و محکم بگویید که در این صورت، خداوند رفتار شما را اصلاح خواهد نمود و از گناهان شما در خواهد گذشت و کسی‌که از خدا و رسول او پیروی نماید به حقیقت به موفقیتی بزرگ نائل شده است.»

حقیقتاً درست‌ترین و محکم‌ترین گفتارها، کلام خداست و برترین شیوه و روش، روش محمد  صلی الله علیه وسلم می‌باشد و بد‌ترین کار، روش‌های نوظهور در پرستش است و هر نوظهوری بدعت است و هر بدعتی گمراهی است و گمراهی در آتش دوزخ است.

بدانید که خداوند، پیامبر خود را به سوی انسان‌ها فرستاد تا آنچه به سوی ایشان نازل شده است را برای آن‌ها تبیین نماید و آن‌ها را از تاریکی‌ها به سوی نور بیرون کشد و به صراط مستقیم هدایت‌شان نماید و خداوند محبت و پیروی از محمد  صلی الله علیه وسلم را بر انسان‌ها واجب گردانیده است.

مقاله پیشنهادی

فضیلت قرائت قرآن

الله متعال می‌فرماید: ﴿إِنَّ ٱلَّذِینَ یَتۡلُونَ کِتَٰبَ ٱللَّهِ وَأَقَامُواْ ٱلصَّلَوٰهَ وَأَنفَقُواْ مِمَّا رَزَقۡنَٰهُمۡ سِرّٗا وَعَلَانِیَهٗ …