از شیخ ابن عثیمین رحمه الله تعالى سوال شد :
حکم تاخیر خواندن اذکار صبح تا مثلا ساعت ۱۱ چیست ؟
ایشان جواب دادن :
“إذا کان لعذر کما لو کان الإنسان نائماً ولم یستیقظ إلا فی هذا الوقت فأرجو ألا یکون فیه بأس ، وإن کان لغیر عذر فأذکار الصباح فی الصباح”.
ترجمه : “اگر به خاطر عذری باشد مثل اینکه شخص تا آن زمان خواب بماند و بیدار نشود، امیدوارم اشکالی نداشته باشد، اما اگر بدون عذر باشد اذکار صبحگاه در صبح خوانده می شود”.
منبع :
سلسله فتاوى نور على الدرب / الشریط رقم [۳۷۴] الأذکار والأدعیه.