فواید تعویذ خود بوسیله خویشتن

کمال پیروی از سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم:
اگر شخصی از اشخاص خانه آن حضرت
پیش وی از دردی شکایت میکرد. پیامبر اکرم ص او را با معوذات دم میکرد.

کمال توکل به خداوند:
اصرار بر دعا برای استجابت [این شیوه تعویذ که خودت را تعویذ نمایی] به اجابت دعا نزدیکتر است، برای اینکه دعای کسی مورد استجابت قرار بگیرد باید با گریه و صبر برای استجابت آن کوشش نماید، اگر کسی تلاش نکند و برای اجابت آن بیصبر و خشمگین شود، دعایش مستجاب نمیشود، چرا که انسان محتاج است و به آن نیاز دارد. در اجابت آن [با گریه وزاری] اصرار بورزد و برآشفته نشود.

خود را از نیرنگهای بعضی از دجال صفتان حفظ بکنند.
محافظت زنان از نظر دیگران هنگامی که اهل خانه ات را تعویذ یا اینکه آنها خود را تعویذ کردند آنها از تعرض مردان اجنبی مصون میمانند.

کیفیت تعویذ
سوره فاتحه را بخوانید، سپس بر جایی که در آن درد دارد فوت بکنید (یا بر مریضی که میخواهی آنرا تعویذ کنی) وهمچنین سوره (فلق) سوره(ناس) و سوره ها و آیات تعویذ و دعاهای شرعی را بخوانید.

تفاوت بین کهانت، ساحری وشعبده بازی با تعویذ شرعی:
صفاتی که باعث تشخیص کاهن (جادوگر)، ساحر، شعبده باز با قرائت کننده (تعویذ) شرعی میشود، عبارتند از:

۱٫ ساحر و کاهن و شعبده باز از اسم مریض و اسم مادرش سئوال میکنند.
۲٫ گرفتن نشانه هایی از مریض، مانند کلاه گیس.
۳٫ اینکه درخواست ذبح حیوان بخصوصی باصفات مشخصی را بکند، و دستور مخلوط کردن قسمتهایی بدن با خون حیوان ذبح شده بکند.
۴٫ نوشتن کلمات طلسم یا حروف قطعه قطعه در سحر.
۵٫ با کلام غیر مفهوم و ناتمام حرف میزند.
۶٫ چیزی به مریض میدهد که در زمین دفنش بکند یا در منزل مخفی نماید.
۷٫ به وسیله معلومات مخصوص از زندگی مریض خبر میدهد.
۸٫ نمایان بودن نشانه های فسق در او: مثل تراشیدن ریش، خیلی دراز بودن لباس، دراز کردن سبیلها و تنبلی در شرکت کردن در نماز جماعت.
در این مورد نشانه های زیادی غیر از این وجود دارد.

تنبیهات
هدف از بجای آوردن اذکار، عبادت خداوند و اشتیاق در آنچه از ثواب و اجر عظیم نزد خداوند است، میباشد.
اما آنچه که از منافع دنیوی حاصل میشود، مانند حفاظت خودت و حفظ اهل خانه و مال از آفات، اینها مسأله اصلی نیستند و چرا که نباید مقصود از این دعاها تنها کسب دنیوی باشد [و چنین هدفی درست نمیباشد بلکه اخلاص، عبادت و بندگی خداوند است که به قرب الهی برسی.
اگر هدف رضایت خدا باشد، اهداف فرعی نیز حاصل میشود (مانند جان، مال و اهل خانه). ولی اگر تنها حفظ منافع دنیوی باشد به هدف اصلیت که رضایت خدا است، نخواهی رسید و باعث نابودی منافعت می شود].

اگر از وجود ساحر، جادوگر یا غیب گو با خبر شدی لازم است، کسانی که مسئول
( هستند خبر دار کنی (مانند مراکز نجوم) بنا به فرموده پیامبر اکرم که میفرماید: «هر یکی از شما کار بدی را مشاهده بکند، بایستی آن را با دستش تغییر دهد، اگر قدرت آن را ندارد باید با زبانش (آنرا تغییر دهد) اگرقدرت آن را (هم) ندارد پس در دلش(آن را زشت بپندارد) و این ضعیف ترین (شعبه) ایمان است».

برج های فلکی(ستارگان) که در بعضی کتابها ومجلات نوشته شده است، از رصدهای حرام است زیرا آن ادعا بر علم غیب است که هیچ کس جز خداوند نمیداند.
و از امام احمد، ابو داوود و ابن ماجه روایت شده است که پیامبر اکرم ص فرموده است: «کسی که از ستاره ها علمی را دریافت نماید همانا شاخه ای از سحر را دریافت کرده است و هر اندازه که از علم ستاره شناسی بیاموزد از سحر انباشته است».

اگر کسی بر چیزی خیره شد و از خودش ترسید که مبادا به دیگری با نظرش ضرری برساند پس بر او لازم است که مبارک باد بگوید. پیامبر اکرم ص خطاب به مردی که به دیگری نظر بد کرده بود فرمود: چرا مبارک باد نگفتی؟
و در حدیثی دیگر آمده است: «اگر یکی از شما را جان و مال برادر مسلمانش تعجب و پسندش واقع شود باید برای او دعای برکت نماید. زیرا چشم حق است.
[امام احمد و حاکم و غیره روایت کردند]،
و در روایتی:
«فلیدع له بالبرکه». «پس می بایستی برای او دعای برکت نماید».
ابن قیم میفرماید: بایستی بگوید که: اللهم بارک علیه.
و ابن عبدالبرّ میفرماید: صورت تبرک اینست که بگوید: «تبارک الله أحسن الخالقین اللهم بارک فیه» «خداوندا تو ( بهترین آفریدگار هستی او را از نظر بد پاک گردان».

مقاله پیشنهادی

دنیا، اینگونه آفریده شده است

روزی مارکس اویلیوس، یکی از فیلسوفان بزرگ دربار امپراطوری روم، گفت: امروز افرادی را ملاقات …