کیفیت بستن احرام آقایان

حاجی مرد باید در میقات مربوطه تمام لباس‌های دوخته شده خود را اعم از پیراهن و زیرپیراهن، شلوار و زیرشلوار و شورت، کفش و جوراب، کلاه و عمامه و غیره را بردارد و به جای آنها دو تکه پارچه یا لنگ سفید به نام «إزار» و «رداء» همراه با نیّت احرام حج بندد، به طوری که «ازار» را به دور کمر خود ببندند و از ناف به پایین را بپوشاند، و «رداء» را نیز بر روی دوش خود بیندازد به گونه‌ای که پشت و شکم و شانه‌ها و بازوهایش را بپوشاند و نباید آن را گره بزند، همچنین به جای کفش یک جفت دمپایی بپوشد به طوری که پاژنه برآمدگی پاها پوشیده نشود.

هنگام بستن احرام باید نیت احرام حج موردنظر[۱]  را بیاورد و بهتر است نیت را بر زبان جاری کند و اگر احرام به عمره می‌بندد بگوید: «نویت العمره وأحرمت بها لله تعالی» یعنی نیت دارم إحرام به عمره می‌بندم برای خداوند متعال. و اگر احرام به حج می‌بندد بگوید: «نویت الحجّ وأحرمت به لله تعالی»: یعنی نیت دارم احرام به حج می‌بندم برای خداوند متعال. و به دنبال آن تلبیه را بگوید.

یادآوری: حاجی می‌تواند: کمربند غیر دوخته شده را (که معمولاً برای حفظ پول از آن استفاده می‌شود) به دور کمر و «إزار» ببندد، امّا جایز نیست که: «رداء»‌ی روی دوش را گره بزند.

[۱]– یعنی: تعیین کند که احرام به حج تمتع است یا افراد و یا قران.

مقاله پیشنهادی

هدف از کار کردن و رزق حلال به دست آوردن

فرد مسلمان هرکاری که می‌‌‌‌کند، هدفش این باشد که به فرمان و حکم الهی عمل …