علمای شیعه اصرار عجیبی دارند به اینکه، منظور از اهل البیت در آیه ۳۳ از سوره احزاب، فاطمه و حسن و حسین هستند نه عایشه و حفصه و ام سلمه!! اما شما حتی اگر عربی نیز ندانید… باز فقط با نگاه کردن به شکل کلمات میتوانید دریابید که علمای شیعه دارند زور میگویند! به کلماتی که برجسته شده بیشتر دقت کنید:
یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا (۳۲) وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّهِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاهَ وَآَتِینَ الزَّکَاهَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا (۳۳) وَاذْکُرْنَ مَا یُتْلَى فِی بُیُوتِکُنَّ مِنْ آَیَاتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ لَطِیفًا خَبِیرًا (۳۴) احزاب
در سه آیه فوق الذکر، ۴ جا را با خط سرخ مشخص و برجسته مشخص کردم
اول معنی آیه را ببینید:
((ای همسران پیامبر! شما همچون یکی از زنان معمولی نیستید اگر تقوا پیشه کنید؛ پس به گونهای هوسانگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید!
و در خانههای خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ خداوند فقط میخواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شما را پاک سازد. آنچه را در خانههای شما از آیات خداوند و حکمت و دانش خوانده میشود یاد کنید؛ خداوند لطیف و خبیر است!))
پس آیات خطاب بزنان پیامبر است چون با جمله (یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ ) شروع شده است
کلمه دومی که سرخ شده (بُیُوتِکُنَّ ) است یعنی ای زنان پیامبر در خانه های خود بنشینید و بیرون نروید شیعه به این آیه (وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ) خیلی علاقه دارد، و دایما با اشاره به این آیه میگوید: عایشه چرا برخلاف حکم آیه، برای جنگ با علی از خانه خارج شد؟!
پس الله میگوید خانه های شما زنان ! پس زنان پیامبر هرکدام یک خانه داشتند! خانه ای خاص به خود ! خانه ای که هم خانه آنها بود هم خانه پیامبر
یعنی پیامبر ۹ خانه داشت و زنان پیامبر هرکدام یک خانه.
در جمله برجسته شده سوم (أَهْلَ الْبَیْتِ) الله میگوید میخواهم شما ای اهل بیت را پاک کنم پس برای پاک شدن بدستوراتی که گفتم عمل کنید یعنی با صدای محکم حرف زدن رعایت حجاب نماز خواندن و زکات دادن و بیرون رفتن از خانه.
پس منظور از اهل البیت در اینجا چه کسانی هستند؟ شما بگویید!
در همین آیات یکبار دیگر کلمه (بُیُوتِکُنَّ) آمده و در آن الله بزنان رسول میگوید:
شایسته است که به آیات الله و سنت رسول که در اول خانه های شما نازل میشود توجه فراوانی مبذول دارید.
شما را قسم برب العالمین آیا هیچ راهی است که ما این آیات را در حق همسران پیامبر ندانیم؟
در آیه زیر، یکبار دیگر الله سخن از خانه های زنان پیامبر میکند ، اما در اینجا دیگر نمیگوید خانه های همسران! میگوید خانه های پیامبر ، یعنی خانه پیامبر خانه زنش است و میتوانی بگویی خانه پیامبر و میتوانی بگویی خانه عایشه.
این سخن خیلی واضح است توضیح لازم ندارد اما چون بعضی ها نمیخواهند قبول کنند ناچار به تکراریم آیه را ببینید:
(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِیِّ إِلَّا أَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ)۵۳ احزاب
(( ای مومنان در خانه های پیامبر داخل نشوید مگر بعد از آنکه بشما اجازه داده شود ))
پس پیامبر یک بیت نداشته بیوت داشته است پس دوستدار اهل البیت، باید اهل همه بیوت را دوست داشته باشد .
معلمی از دانش آموزش بپرسد خانه تو کجاست ؟ دانش آموز میگوید میدان آزادی!
و اگر باز بپرسد خانه مادرت کجاست؟ باز جواب میشنود میدان آزادی! و باز اگر بپرسد خانه پدرت کجاست؟ باز پسر میگوید میدان آزادی ! فرقی ندارد که!!
اگر پدر سه زن داشته باشد آنوقت معلم میتواند کلمه جمع را برای کلمه ( خانه ) بکار گیرد و بپرسد خانه های پدرت در کجا هاست؟
و به این خاطر قرآن میگوید بیوت النبی، زیرا ایشان یک خانه نداشت.
حالا اگر معلم بپرسد خانواده پدرت چند نفرند؟ نمیگوید خانواده های پدرت چند نفرند زیرا خانواده خودش اسم جمع است و پس لازم نیست که دوباره جمع بسته شود.
عربی هم همینطور است، اهل بیت یعنی خانواده. چرا در آیه نیامده اهل البیوت؟ زیرا اهل البیت خودش اسم جمع مذکر است در نوشته بعدی بیشتر توضیح میدهم.