نگاهی به حوزه علمیه خاتم النبیین آصف محسنی

موقف علمای شیعه نسبت به غیر شیعه

جمله علمای شیعه به این باورند که تنها خودشان مسلمان هستند و بقیه مسلمانان مرتد اند و هیچ نصیبی از اسلام ندارند! و سبب تکفیر آنها به بقیّه مسلمین این است که غیر شیعیان به «ولایت و امامت علی» که رکنی از ارکان تشیّع است ایمان ندارند. از اینرو روایات متعّددی در تکفیر بقیّۀ مسلمانان ابتدا از اصحاب کرام، جعل نموده‌اند و این همه روایات در معتبرترین کتابهای شان موجود است ولی از باب تقیه آنها را از دیده گان اهل سنت پنهان نموده و در ظاهر خود را برادران اهل سنت قلمداد می کنند!!!
تکفیر صحابه رضی الله عنهم توسط علمای شیعه:
(۱) به عقیده شیعه هر کس از ابوبکر و عمر و عثمان رضی الله عنهم بیزاری نجوید دشمن است اگر چه علی رضی الله عنه را دوست بدارد. نگا: وسایل الشیعه، ۵/۳۸۹٫ لذا بعد از هر نمازی با لعنت کردن سه خلیفه راشد رسول الله صلی الله علیه وسلم و برخی از مادران مؤمنان، همسران رسول الله صلی الله علیه وسلم عبادت می‌کنند، وپاداش می‌جویند!!
(۲) حر عاملی در کتاب خود بابی نوشته به عنوان: «باب مستحب بودن لعنت کردن به دشمنان خدا بعد از هر نماز واجب با نام مشخص آن‌ها». و روایتی را از کلینی او هم از ابن ثویر و سراج روایت کرده که گفته‌اند: از اباعبدالله شنیدیم که بعد از هر نماز واجبی چهار نفر از مردان و چهار نفر از زنان را نفرین میکرد، فلان و فلان و فلان (یعنی سه خلیفهی راشد) و نامشان را میگفت: و معاویه، و فلانه و فلانه (عائشه و حفصه) و هند و ام‌حکم خواهر معاویه. نگا: فروع الکافی، ۱/۹۵، طوسی/التهذیب، ۱/۲۲۷، وسائل الشیعه، ۴/۱۰۳۷٫
فکر کنید چگونه با این کلمات ستمگرانه آن بزرگواران را که دولت اسلام را بعد از رسول الله صلی الله علیه وسلم پایه‌‌گذاری کردند و اسلام را در جهان نشر و توسعه دادند با لعنت مضاعف اختصاص دادهاند، و آن بزرگواران و پیروانشان (یعنی تمام مسلمین) را دشمنان دین به حساب آوردهاند، پس این‌ها به چه دینی معتقد هستند که صحابهی بزرگوار رسول الله صلی الله علیه وسلم و پیروان نیک ایشان دشمنان دین آن‌ها هستند؟ هر دینی باشد غیر از اسلام، واقعاً این «لعنتها» تأکید کننده این نکته است که بنیانگذاران این آیین (دشمن صحابه و مسلمین) از پیروان دین‌هایی هستند که به فرماندهی و رهبری ابوبکر و عمر و برادرانشان از بین رفتند.
(۳) برقی از ابوعبدالله نقل می‌کند که: «جز ما و شیعیان ما هیچ کس بر ملّت ابراهیم نیست و بقیّۀ مردم بهره‌ای ندارند».نگا: المحاسن از برقی ص ۱۴۷٫
(۴) مفید از علیّ بن حسین روایت کرده که می‌گوید: «غیر از ما و شیعیان ما هیچکس بر سرشت اسلام نیست و بقیّۀ مردم از آن (اسلام) بهره‌ای ندارند».نگا: تفسیر قمی ۲/۱۰۴ الاختصاص از مفید ص ۱۰۷ و فروع کافی ۸/۱۴۵٫
(۵) یوسف بحرانى مى گوید: «هرچه مخالف با عقاید ماست کافر است و در اسلام به هیچ وجه سهمى ندارد. نگا: الحدائق الناضره ۱۸ / ۵۳٫
شایان ذکر است که آنها به جای اهل سنت کلمه ناصبی را ذکر می کنند و تعریف ناصبی در نزد آنها کسانی هستند که غیر علی را بر علی مقدم شمارند. لذا بعد از تکفیر سایر مسلمانان ذبیحه آنها را نیز حرام نموده‌اند. نگا: تفسیر عیاشی ۱/۳۷۵٫
و نکاح با آنان را نیز ناروا دانسته‌اند. چنانکه کلینی روایت می‌کند که از ابوعبدالله از نکاح ناصبی (یعنی اهل سنّت) پرسیده شد، گفت نه به خدا جایز نیست. نگا: فروع کافی ۵/۳۵۰
و خمینی دجال عصر نیز همین رأی را تأیید کرده است. نگا: تحریر الوسیله ۲/۲۶۰٫ و می گوید سنی از شیعه ارث نمی برد.نگا: تحریر الوسیله ۲/۳۲۳٫
یک قدم بالاتر: قتل اهل سنت را مباح و اجر می دانند!!
مجلسی از ابوعبدالله روایت می کند که درباره قتل ناصبی (سنّی) پرسیده شد؟ گفت: خونش حلال است اگر توانستی دیواری را برسرش خراب کنی و یا درآب غرقش کنی، این کار را بکن، پرسید: مالش چی؟ گفت: هر قدر که توانستی مالش را از بین ببر‌. نگا: بحارالانوار ۲۷/۲۳۱٫
بنا بر این عقیده ناپاک، علی مزاری جنایات فراموش ناشدنی را در حق اهل سنت در غرب کابل براه انداخت، همچنان بعد از انقلاب به اصطلاح اسلامی در ایران نیز بنا به فتوای خمینی که می گوید: ناصبی (سنّی) مثل اهل حرب است و اموالش مباح است. و بطور مکرر به جان و مال سنّیان تجاوز شده است. نگا: تحریرالوسیله ۱/۳۱۸، و الانوار النّعمانیّه ۲/۳۰۷ و ۳۰۸٫
این است موقف علمای شیعه و حوزه های علمی ایشان -از قدیم تا به امروز بدون استثنا- در مورد غیر شیعه و باور شان بر کافر بودن آنها. البته در قضیه تکفیر، اگر چه خوارج بنیان گزاران این اندیشه اند، ولی بعد از ایشان، فرقه های دیگری نیز راه و روش آنها را دنبال کرده و مخالفان خود را تکفیر نمودند، از این جمله، یکی هم علمای فرقه شیعه رافضه است که تا هنوز هم، کسی که در موضوع امامت با ایشان اختلاف نظر داشته باشد او را کافر می دانند!! و بر اساس همین عقیدۀ فاسد و باطل خویش؛ صحابه بزرگوار را که دست پرورده مکتب رسول گرامی صلی الله علیه وسلم اند تکفیر نموده و مرتد می شمارند.

قریب الله مطیع ۱۶-۶-۱۴۳۷هـ.

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …