ندای قرآن و سنت

 

ندای قرآن و سنت

نویسنده: عبدالله ربانی

فرمت: PDF , word

صفحات: ۱۹٫

 

 

 

 

word

 

 

pdf

 

 

چکیده: همه جا سخن از انحطاط، پراکندگی و ضعف مسلمان ها است، و مصلحان هریک به نوبه خویش برای رفع این مشکل و ایجاد وحوت و همبستگی میان صفوف امت اسلام، سعی و کوشش داشته و دارند.

در مورد علل و یا علت ضعف و یا انحطاط مسلمین، نظرات مختلفی ارایه شده است، همچنین برای بیرون آوردن مسلمانان از این وادی ملهک و جهت ایجاد وحدت و یک پارچگی آنان، راه حل های گوناگونی پیشنهاد شده و می شود.

اما اگر با اخلاص و دلسوزی به تجزیه و تحلیل قضایا و مشکلات امت اسلامی پرداخته شود، اهل بصیرت به راحتی تشخیص خواهند داد که:یگانه عام ضعف و انحطاط امت اسلامی، پشت کردن به کتاب خدا و سنت پیامبرش می باشد؛ و تنها علاج آن در تمسک به ریسمان خدا: (حبل الله) قرآن و سنت و بازگشت به آن نهفته است.

بدعت، خرافات، شرک و اوهام پرستی به طرز وحشتناکی دامن گیر جوامع اسلامی شده است و متاسفانه بسیاری از مسلمانان، در امر عقیده و احکام، پشت به سوی این دو منبع ضلال شرعیت نموده، و به آراء و افکار و وارداتی صوفیّه،  متکلمین و دیگران روی آوردند. به گونه ای که اگر نص صریحی از کتاب خدا و سنت پیامبر ( ص) برای آنان خوانده شود، به هیچ وجه حاضر نخواهند شد، قول بزرگ و یا دستور امامِ مذهب خویش را در مقابل در مقابل قول و دستور خدا و رسولش ترک نمایند .

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw