عقیده توسل به رسول الله صلی الله علیه وسلم وپیامبران وصالحین (۱)

در هر چیزی که ما اختلاف کردیم باید آن را به الله و رسولش برگردانیم.

چنانچه که الله تعالی میفرماید :

{فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا}.

ترجمه
اگر درچیزی اختلاف کردید، آن را به خدا و پیامبر باز گردانید؛ اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، این بهتر و خوش فرجام تر است.

پس ببینید که الله چه میفرماید و ملاهای متعصبی که دارای جهل هستند چه میگویند.

ملاهای متعصب میگویند که :
(آن دینی که توسل به انبیا و … در آن نباشد دین نیست. یعنی باید گفت ای الله بحق فلان و فلان مرا شفا بده و…)

اما الله میفرماید :
{إِنْ تَدْعُوهُمْ لَا یَسْمَعُوا دُعَاءَکُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَکُمْ ۖ وَیَوْمَ الْقِیَامَهِ یَکْفُرُونَ بِشِرْکِکُمْ ۚ وَلَا یُنَبِّئُکَ مِثْلُ خَبِیرٍ}.

اگر آنها را بخوانید (صدای) خواندن شما را نمی شنوند،و (به فرض) اگر بشنوند به شما پاسخ نمی گویند، و روز قیامت شرک شما را انکار می کنند، و هیچ کس مانند (خداوند) آگاه خبر دارت نمی کند.

این را که شما میگویید کارساز همه چیز الله هست. و ما با واسطه قراردادن این افراد از الله طلب میکنیم و ما خالق و مالک و رازق را الله میدانیم.

در جواب باید گفت که
این را مشرکین و ابوجهل و… هم قبول دارند که الله خالق و مالک ورازق است .

الله تعالی میفرماید:
{وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَیَقُولُنَّ اللَّهُ ۚ قُلْ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ کَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِی بِرَحْمَهٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِکَاتُ رَحْمَتِهِ ۚ قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ ۖ عَلَیْهِ یَتَوَکَّلُ الْمُتَوَکِّلُونَ}.

و اگر از آنها (= مشرکان) بپرسی: « چه کسی آسمانها و زمین را آفریده است؟» مسلماً گویند: «خدا» بگو: «آیا دیدید آنچه را که به جای خداوند می خوانید، اگر خداوند زیانی برای من بخواهد، آیا آنها (= معبودان) خواهند توانست زیان او را بر طرف کنند؟! و یا اگر رحمتی برای من بخواهد، آیا آنها خواهند توانست رحمت او را باز دارند؟!». بگو: « خدا مرا کافی است، و (همه) توکل کنندگان بر او توکل می کنند».

و در جای دیگر

{وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ لَیَقُولُنَّ اللَّهُ ۖ فَأَنَّىٰ یُؤْفَکُونَ}.

و اگر از آنها بپرسی :«چه کسی آسمانها و زمین را آفریده، و خورشید و ماه را مسخر کرده است ؟!» البته می گویند:«الله» پس چگونه (از حق) منحرف می شوند ؟!

و ده ها ایه ی دیگر بیانگر این هستند که ابوجهل هم باور و یقین داشت که خالق و مالک و رازق و… الله هست .

و اینرا هم بدانید که هیچ وقت ابوجهل و مشرکین مکه به بت ها نمیگفتند که اینها خدای ما هستند بلکه انها میگفتند که اینها
یعنی بت ها شفاعت کنندگان ما نزد الله هستند وبه بت ها متوسل میشدند .
مثل امروزه که بعضی از مردم همان توسل ابوجهل را توسل شرعی میدانند و از آن دفاع میکنند.

در جواب آنها الله تعالی میفرماید:

{وَیَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا یَضُرُّهُمْ وَلَا یَنْفَعُهُمْ وَیَقُولُونَ هَٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِنْدَ اللَّهِ ۚ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّهَ بِمَا لَا یَعْلَمُ فِی السَّمَاوَاتِ وَلَا فِی الْأَرْضِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا یُشْرِکُونَ}.

و غیر از خدا چیزهای را می پرستند که نه به آنها زیانی می رساند ونه سودشان می بخشد، و می گویند : «اینها (= بتها ) شفیعان(شفاعت کنندگان ) ما نزد خدا هستند » بگو: «آیا خدا را به چیزی که در آسمانها ودر زمین نمی داند، خبر می دهید ؟!» منزه است او،و از آنچه با او شریک می سازند برتر است.

پس ای مردم گول حرف های این ملاهای امروزی که میخواهند توسل شرکی را توسل شرعی بیان میکنند نخورید.

چطور کسی که مرده است میتواند بما نفع یا ضرر برساند؟؟

خودتان بشنوید و عمل کنید و به دیگران هم برسانید .
چون رسول الله صلی الله علیه و سلم میفرماید :

” الدال على الخیر کفاعله ”

هر شخصی؛ کسی را به کار خیر دعوت دهد .
مانند انجام دهنده ی آن است.

(حسن) صحیح جامع الصغیر

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …