طائفه منصوره (گروه رستگار) (۱۶)

عقیده رستگاران (طایفه منصوره):
شروط لا اله الا الله:
لا اله الا الله دارای شروطی است که هر مسلمان باید این چند شرط را رعایت کند، تا «لا اله الا الله» تحقق یابد:

صدق و راستی:
همان صدقی که با دروغ منافات دارد و مانع از نفاق مى‌شود.
خداوند متعال مى‌فرماید:
﴿أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن یُتۡرَکُوٓاْ أَن یَقُولُوٓاْ ءَامَنَّا وَهُمۡ لَا یُفۡتَنُونَ، وَلَقَدۡ فَتَنَّا ٱلَّذِینَ مِن قَبۡلِهِمۡۖ فَلَیَعۡلَمَنَّ ٱللَّهُ ٱلَّذِینَ صَدَقُواْ وَلَیَعۡلَمَنَّ ٱلۡکَٰذِبِینَ﴾ [العنکبوت: ۳-۲]
«آیا مردم مى‌پندارند که رها مى‌شوند به(مجرد) آنکه بگویند: ایمان آورده‌ایم و آنان آزموده نمى‌شوند؟
و به راستی کسانی را که پیش از آنان بودند، آزمودیم. پس البته خداوند آنان را که راست گفتند معلوم مى‌دارد و دروغگویان را(نیز) معلوم خواهد داشت».
پیامبر ﷺ فرمودند:
«مَا مِنْ أَحَدٍ یَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ صِدْقًا مِنْ قَلْبِهِ إِلاَّ حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى النَّارِ».
«هرکس گواهى دهد که معبودی بحق جز خدای یکتا نیست و محمد بنده و فرستاده‌ی خداست، و این گواهى صادقانه و از قلب او باشد، خداوند آتش جهنم را بر او حرام مى‌گرداند.» [رواه بخاری/۱۲۸] و در جایی دیگر می‌فرماید:
«أَبْشِرُوا وَبَشِّرُوا مَنْ وَرَاءَکُمْ، أَنَّهُ مَنْ شَهِدَ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ صَادِقًا بِهَا دَخَلَ الْجَنَّه.َ»
«مژده بگیرد و برای کسانیکه بعد از شما هستند مژده بدهید، که هر کسی به لا إله الا الله شهادت بدهد و به آن صادق باشد داخل بهشت می‌گردد.» [رواه احمد/۱۹۵۹۷] اما برعکس آن یعنی شهادت دادن به لا إله الا الله و غیر صادق بودن به آن به این معنی است که آن شخص از اهل بهشت نبوده و داخل جهنم خواهد شد.

هرآنکه با صدق به عبادت الله داخل نگردد، منافق بوده و از وی پذیرفته نمی‌شود، هر چند که لا اله الا الله را هم بر زبان بیاورد.
خداوند متعال می‌فرماید:
﴿إِنَّ الْمُنَافِقِینَ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِیرًا﴾ [النساء: ۱۴۵]
«بیگمان منافقان در اعماق دوزخ و در پائین‌ترین مکان آن هستند و هرگز یاوری برای آنان نخواهی یافت (تا به فریادشان رسد و آنان را برهاند).»
همچین از این شرط چنین برمی‌آید آنانیکه لا إله الا الله را از جهت مزاج و بازی و یا تمثیل (بازیگری سینما و تاتر و …) می‌گویند، و در ادای آن جدی نیستند، ایشان هرگز مسلمانان و مؤمن نمی‌گردند هر چند که آن را بر زبان بیاورند، چرا که در ادای آن اخلاص و صداقت ندارد.
همچنین اصحاب دعوت سکولاریسم و غیره و زنادقه عصر که لا إله إلا الله را بر زبان می‌آورند، اما در ادای آن صادق نیستند، بدلیل اینکه نفاق و کفر ایشان ظاهر بوده و توانائی پنهان کردن آنرا نیز ندارند، داخل دایره اسلام نمی‌گردند.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …