شوخی کردن با اعتقادات

یکی از خطرناک ترین مسائلی که امروزه در جوامع اسلامی در حال رخ دادن است، مسئله ی شوخی کردن با مقدسات و اعتقادات است. از آنجایی که دشمنان اسلام در طول تاریخ نتوانستند از طریق جنگ مسلحانه و تن به تن به اسلام و مسلمانان ضربه ای وارد کنند، از طریق جنگ نرم و با تهاجم فرهنگی شروع به فروپاشی و ضربه زدن به اسلام کردند و از طرفی مسلمانان به جای مقابله با این جنگ نرم متاسفانه به جان هم افتادند و امت اسلام را فراموش کردند و دشمنان از این اختلافات سوء استفاده کردند و جوامع اسلامی را ضعیف کردند.

یکی از این برنامه های شومی که دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و جوانان طراحی و اجرا کرده اند، ساختن پیامک های توهین آمیز به الله و رسول و اعتقادات اسلامی و… می باشد.

شاید ظاهر این پیامک ها شوخی باشد و شخص مسلمان از خواندن این پیامک ها و یا از ارسال آن برای دیگران غرضی هم نداشته باشد؛ اما باید دانست که در پشت این پیامک¬ها هزاران توطئه ی ضد اسلامی وجود دارد که ما خبر نداریم و باید بدانیم که در شریعت اسلام اگر کسی به شوخی سخن کفری را بگوید، مرتد می شود اگرچه که شخص از گفتن این سخنش قصدی هم نداشته باشد. زیرا گفتن سخن کفر باعث پایین آمدن و سبک شمردن اسلام می شود.

الله متعال میفرماید: «وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ لَیَقُولُنَّ إِنَّما کُنَّا نَخُوضُ وَ نَلْعَبُ، قُلْ أَ بِاللَّهِ وَ آیاتِهِ وَ رَسُولِهِ کُنْتُمْ تَسْتَهْزِؤُنَ* لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ کَفَرْتُمْ بَعْدَ إِیمَانِکُمْ»[توبه/۶۵]: (اگر از آنها بپرسى، می گویند: حرف مى زدیم و تفریح مى کردیم. بگو:چطور خدا و آیه هاى او و پیغمبرش را مسخره مى کردید؟ عذر نیاورید به راستی شما پس از ایمانتان کافر شده اید).

خلاصه: شوخی کردن با اعتقادات اگرچه غرضی هم در کار نباشد، اما باز هم سبب مرتد شدن شخص مسلمان می شود. متاسفانه بسیاری از جوانان بدون توجه به برخی از پیامک های توهین آمیز نخواسته سبب سبک شمردن دین می شوند و این برای ایمان افراد خطرناک است.
مسلمانان هوشیار باشید به هر نوع پیامکی نخندید و یا آنرا برای یک لحظه شادی به بقیه ی دوستان تان ارسال نکنید تا خدای نکرده ایمان تان از بین نرود و اگر کسی پیامی به شما ارسال کرد که در آن توهین به قرآن، الله، رسول الله، اسلام، علما و شخصیت های اسلامی و… بود فورا آن را حذف کنید و به آن شخص هم تذکر دهید تا از پخش این نوع از پیامک ها در جامعه ی اسلامی جلوگیری شود.

و ما علینا الا البلاغ المبین.

🏼نویسنده: امید خزاعی

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …