سلسله مطالب برخورد و رفتار پیامبر صلی الله علیه وسلم با خانواده و نزدیکان و اطرافیانش (۱۰)

پیامبر صلی الله علیه وسلم هیچ عیب و نقصی در تصریح به دوست داشتن همسرش نمی دید، و براستی رسول الله صلی الله علیه وسلم در مورد خدیجه فرموده اند:
«إِنِّی رُزِقْتُ حُبَّهَا»[صحیح مسلم: ۲۴۳۵] (محبت او به من روزی داده شده است).
«حدیث اشاره به این دارد که محبت خدیجه فضیلتی است که آن را بدست آورده است».

و محبت رسول الله صلی الله علیه وسلم برای عایشه رضی الله عنها مشهورتر از آن است که ذکر شود، زیرا رسول الله صلی الله علیه وسلم هیچ زنی را مانند او دوست نداشت، و با هیچ بکری بجز او ازدواج نکرد.
حُبَّش را اظهار می کرد و مخفی نمی کرد، تا جایی که عمرو بن العاص از پیامبر صلی الله علیه وسلم پرسید:
«أَیُّ النَّاسِ أَحَبُّ إِلَیْکَ قَالَ عَائِشَهُ فَقُلْتُ مِنْ الرِّجَالِ فَقَالَ أَبُوهَا» [بخری: ۳۶۶۲؛ مسلم: ۲۳۸۴] (چه کسی را بیشتر دوست دارید؟ فرمود: عایشه، گفتم: از مردان؟ فرمود: پدرش).
اما امروزه مردانی را می بینی که چندین سال با همسرش زندگی می کند بدون اینکه حتی یک بار صراحتا به او بگوید دوستش دارد، و برخی از مردان آن را خلاف مردانگی می دانند، و برخی از اظهار آن شرم می کنند…!

و بسیاری از مردم نمی دانند که اظهار محبت به نسبت همسر بهترین راه محکم کردن علاقه و ارتباط با همسر، و ادامه داشتن زندگی خوشبخت، و اعتماد بیشتر است.
همسر می خواهد که شوهرش دوست داشتن او را اظهار کند و به او بفهماند، و دوست دارد این اظهار محبت را زیاد از شوهرش ببیند.
چقدر زنانی هستند که در دام منکرات گرفتار شده اند بخاطر اینکه کسی را یافته که با او صحبت می کند، و بر خلاف شوهرش با سخنانی شیرین با او حرف می زند.

مقاله پیشنهادی

روش حج رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللهِ رضی الله عنهما قَالَ: إِنَّ رَسُولَ اللهِ صلی الله علیه …