رد شبهات ملحدین۱

سؤال:
ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَهَ عَلَقَهً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَهَ مُضْغَهً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَهَ عِظَامًا فَکَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ.
[مؤمنون:۱۴]

سپس نطفه را بصورت علقه [= خون بسته‌]، و علقه را بصورت مضغه [= چیزی شب که گوشت جویده شده‌]، و مضغه را بصورت استخوان هایی درآوردیم و بر استخوان ها گوشت پوشاندیم، سپس آن را آفرینش تازه‌ای دادیم؛ پس بزرگ است خدایی که بهترین آفرینندگان است!

چند روز پیش یکی به استناد این آیه شریفه می‌گفت که الله متعال تنها خالق نیست وخالق های دیگری هم هستند در جواب گفتم اگر شخصی وسیله ای اختراع کند و یا به عبارتی خلق کند مثل خودرو هیچ احاطه ای به آن وسیله ندارد یعنی اگه در حال حرکت خاموش شود نمی تواند ایراد آن را در لحظه اول تشخیص دهد و ممکن است آن وسیله اختراعی باعث آسیب یا حتی مرگ مخترع شود و برای اختراع خود باید ماه ها و سال ها زحمت بکشد و بارها آزمون و خطا بکند و در آخر اختراع که انجام داده کامل نبوده و دارای ایراد های زیادی هست شاید نتواند تمام آن ها را رفع کند اما خلقت الله متعال کن فیکون است و در کمال  بدون هیچ ایراد ونقصی و الله جل و جلاله احاطه تمام در تمامی خلقت خود را دارد .الله اعلم
اگر جواب کاملتری دارد لطفا راهنمایی بفرمائید جزاک الله خیر…

✨جواب: ✨
از ارسال سوال شما در قالب ایمیل خرسندیم ، ظاهر سؤال و شبهه شما چنین می رساند که خالق های فراوانی وجود دارد با کمیت ها و کیفیت های مختلف، و دلیل شان این است که اگر خالقی امروز جهانی را خلق کند و خود در این اثناء از کنترل آن عاجز می ماند در این صورت می توان خالق های متعدد و سلسله واری را متصور شد که یکی پس از دیگری عاجز و نابود می شوند. یا قدرتشان به مرور زمان تکامل می یابد و توانای مطلق نیستند، چراکه مانند مخترع یک شئ که نقص های اختراع خود را در مراحل بعدی کشف می کند و در صدد اصلاح آن می پردازد. در جواب سؤال و شبهه شما باید بگوییم که اجازه دهید از خدا سخن برانیم، که خدا کیست و چیست و خدایی که ما مسلمین به او اعتقاد داریم «الله» است، یعنی خدای اسلام که خدای تمام هستی است، و صرفا یک ادعا نیست.
چون «الله» خدای قانونی و حقیقی جهان هستی است که از آثار و کلامش هویداست که یگانه خالقی دانا و خردمند دست اندر کار دنیا است.
الله متعال خود را چنین معرفی می کند
(قل هو الله احد، الله الصمد، لم یلد و لم یولد ولم یکن له کفوا احد) تمام سؤال شما که حاصل ذهنی است ، از سخنان کسی که خود را خدای هستی معرفی می کند جواب داده شد.
معنی:
(بگو خدا یکی است، خدا بی نیاز است
نه زاده و نه زاییده شده است، و هیچ کس همتای او نبوده و نیست)
خدا همان کسی است که با قدرت و عظمت بیان می کند که تنها منم خدا، و کسی که وجودش مبتنی بر وجود خودش هست، او هست که ماهستیم و نیازی به همکاری و معاونت کسی ندارد، نه فرزند کسی است که خدایی را ارث برده باشد نه فرزندی برای خود اتخاذ می کند که بعد از عجز و خستگی خود کنترل کند.
و نه همتا و معاونی دارد،سبحان الله‌.
خلقت خداوند نوین و جدید است،
پشتوانه هر خلقتی قدرت و تفکر مطلقی است.قدرت باری تعالی نه زوال می یابد نه کم می شود چراکه قدرت الله تماما مطلق است.
برای خلقت چیزی مانند یک مخترع نیاز به نقشه و طرح قبلی ندارد، در خالقیت کاملا حکیم و با درایت است.
هر خلقت باری تعالی منحصر بفرد است و ویژگی های خود را دارد.
چنانچه که در سوره مومنون آیه ۱۴ با بیان مراحل آفرینش انسان ، خلقتی نو را بنا نمودند چون بر هرکاری قادراند، و برای خلقت جدیدی هم کاملا توانا هستند، چنانچه خداوند متعال می فرماید (أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ ۚ إِن یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ وَیَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِیدٍ )

(ای انسان) آیا ندیدی که خداوند آسمان ها و زمین را به حق آفریده است ؟! اگر بخواهد شما را می برد و خلق جدیدی می آورد .ابراهیم/۱۹

این ها اوصاف و تعاریفی است که اسلام به ما می دهد که خداوند حقیقی را به راحتی می توان شناخت.

نویسنده:«رد شبهات ملحدین»

مقاله پیشنهادی

شبهه مخالفان حدیث و آیه «در کتاب هیچ چیز را فرو نگذاشته‌ایم»

یکی دیگر از شبه‌هایی که مطرح می‌کنند فهم آن‌ها از فرموده‌‌ی خداوند و این آیه …