دفاع از ام المومنین عایشه در برابر توهینات زشت رافضه

 

نویسنده: مجاهد دین

مدعیان دروغین تشیع، دشمنان اسلام و پیامبر و اهل بیتش، همواره پستی و کثیفی نیت های درونی خود را به نمایش گذاشته و کفر و نفاق و ابن ابی سلولی بودن خود را برای ما ثابت کرده اند و این خائنین و کذابان، آنقدر مبغوض و رجس هستند که هیچ حدودی را رعایت نکرده و زشت ترین توهینات را به مادر تمام مومنان، عایشه رضی الله عنها، همسر محبوبه رسول خدا صلی الله علیه وسلم در دنیا و بهشت، آن عفیفۀ طاهره، حمیرای رسول، کرده اند.

و سبحان الله چطور این ملحد های بی ادب، چنین به خود جرأت داده اند که اینگونه رذل و خبیثانه دربارۀ همسر رسول خدا صلی الله علیه وسلم بنویسند؟؟

روافض به روایت زیر استناد کرده و سبحان الله آنقدر توهینات زشت به ام المومنین کرده اند که بخدا قسم من از نقل آنها واقعا عاجر هستم و شرم می کنم آنها را حتی تحت عنوان شبهه رافضی نقل نمایم؛ چون زشت ترین توهین ها را به ناموس و شرف رسول خدا صلی الله علیه وسلم کرده اند.

و تنها روایت مد نظر آنها را نقل می کنم، روایت مورد استناد روافض در تفسیر ثعلبی (المتوفى: ۴۲۷هـ) چنین است:

وأخبرنی الحسین بن محمد، حدّثنا موسى بن محمد، حدّثنا الحسن بن علویه، حدّثنا إسماعیل بن عیسى، حدّثنا المسیب بن شریک  إنَّا أَنْشَأْناهُنَّ إِنْشاءً فَجَعَلْناهُنَّ أَبْکاراً.

قال: هنّ عجائز الدنیا أنشأهن الله عزّ وجل خلقا جدیدا، کلما أتاهن أزواجهن وجدوهن أبکارا، فلما سمعت عائشه قالت: وا وجعا. فقال رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: «لیس هناک وجع».

ترجمه: «مسیب بن شریک مى‌گوید: رسول خدا در باره آیه «إنا انشأناهن إنشاء» فرمود: مقصود از آن پیرزن‌هائى که در قیامت به آن‌ها آفرینش جدیدى داده مى‌شود که هر وقت شوهرانشان با آن‌ها نزدیکى کنند، آن‌ها را باکره خواهند یافت. وقتى عائشه این مطلب را شنید، گفت: واى از  درد کشیدن، رسول خدا صلی الله علیه وسلم به او فرمود: در آن جا دردى نیست.

نام کتاب : تفسیر الثعلبی = الکشف والبیان عن تفسیر القرآن نویسنده : الثعلبی    جلد : ۹  صفحه : ۲۱۰

http://lib.efatwa.ir/46988/9/210

و نیز در تفسیر قرطبی (المتوفى : ۶۷۱هـ) با خلاصه کردن سند چنین آورده است:

وَقَالَ الْمُسَیِّبُ بْنُ شَرِیکٍ: قَالَ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فِی قَوْلِهِ (إِنَّا أَنْشَأْناهُنَّ إِنْشاءً)  قَالَ: (هُنَّ عَجَائِزُ الدُّنْیَا أَنْشَأَهُنَّ اللَّهُ خَلْقًا جَدِیدًا کُلَّمَا أَتَاهُنَّ أَزْوَاجُهُنَّ وَجَدُوهُنَّ أَبْکَارًا) فَلَمَّا سَمِعَتْ عَائِشَهُ ذَلِکَ قَالَتْ: وَاوَجَعَاهْ! فَقَالَ لَهَا النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: (لَیْسَ هُنَاکَ وَجَعٌ).

نام کتاب : تفسیر القرطبی نویسنده : القرطبی، شمس الدین    جلد : ۱۷  صفحه : ۲۱۱

http://lib.efatwa.ir/41749/17/211

بعد روافض هر آنچه در درون خبیث و کثیفشان وجود دارد را برون داده ( از کوزه همون طراود که در اوست) و از کلمۀ واوجعاه چنین معنا کرده اند که عایشه رضی الله عنها، زبانشان لال و دهانشان بکشند و (ولعنوا بما قالوا) ، قبل از رسول خدا صلی الله علیه وسلم و با شخصی غیر از رسول خدا صلی الله علیه وسلم آمیزش داشته است. و سبحان الله نمی دانم از کجای این روایت چنین برداشتی کرده اند!!!! و در ادامه ی شبهاتشان ، آنقدر توهین های زشتی به ناموس و عرض و شرف رسول خدا صلی الله علیه وسلم کرده اند که بخدا قسم من از نقل آنها شرم می کنم و گرچه این شبهه شان را نیز خیلی وقت بود مطرح کرده بودند، اما به خاطر قباحت آن حتی شرم می کردم برای ردیه این شبهه چیزی بنویسم، اما وقتی دیدم که این شبهه شان همواره با روش های جدید و جدید تر و با آب و تاب های بسیار قبیح تری در کانال های روافض پخش می شود ، مجبور شدم که جوابی دندان شکن به این خبیث ها بدهم تا دست از سر ناموس رسول خدا صلی الله علیه وسلم برداند.

ای روافض مؤدب باشید، بخدا قسم که از حدود تجاوز کرده اید و سرکشی تمرد نموده اید.

اما باید به این روافض خبیث بگوییم که مَثَل شما مَثَل همان خر مگسی است که وارد باغی شده و به جای نشستن بر روی آن همه گل زیبا و خوش بو، دقیقا بر نجاسات می نشید، و بدون شک تمام شبهات شما روافض یا بر روایات کذب و ضعیف استوار است یا آن را از معنای حقیقی آن خارج کرده اید، روایت مذکور به شدت ضعیف است و روافض خبیث نیز دینشان و طعنه و شبهاتشان بر روایات ضعیف و دروغین استوار است.

در سند این روایت، موسی بن محمد بن علی بن عبد الله وجود دارد که مجهول الحال است.

ثعلبی در اسنادی دیگر نام او را کامل ذکر کرده است، از جمله:

أخبرنا الحسین بن محمد بن عبد الله، حدثنا موسى بن محمد بن علی بن عبد الله، حدثنا الحسن بن علویه،

نام کتاب : تفسیر الثعلبی = الکشف والبیان عن تفسیر القرآن نویسنده : الثعلبی    جلد : ۸  صفحه : ۳۵۹

http://lib.efatwa.ir/46988/8/359

البانی درباره سندی که این راوی در آن وجود دارد، درباره او می گوید:

موسى بن محمد … الکسائی: هذا لم أعرفه.

اسم الکتاب : سلسله الأحادیث الضعیفه والموضوعه المؤلف : محمد ناصر الدین الألبانی    الجزء : ۱۳  صفحه : ۲۸۹

http://ar.pdf.lib.efatwa.ir/91362/13/289

پس این راوی مجهول است.

راوی دیگر المسیب بن شریک الشقری  [الوفاه: ۱۸۱ – ۱۹۰ ه] است که ضعیف و متروک الحدیت است.

معلومات درباره این راوی را در لینک زیر مشاهده کنید:

http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=31654

اقوال علما درباره مسیب بن شریک چنین است:

۱ أبو بکر البیهقی 👈 متروک

۲ أبو حاتم الرازی👈  ضعیف الحدیث کأنه متروک

۳  أبو حاتم بن حبان البستی 👈 کان شیخا صالحا کثیر الغفله لم تکن صناعه الحدیث من شأنه یروی فیخطأ ویحدث فیهم من حیث لا یعلم فظهر من حدیثه المعضلات التی یرویها عن الإثبات لا یجوز الاحتجاج به ولا الروایه عنه إلا على سبیل التعجب

۴ أحمد بن حنبل👈  ترک الناس حدیثه، ومره: ذکر له حدیثا منکرا

۵ أحمد بن شعیب النسائی 👈 متروک الحدیث

۶  إبراهیم بن یعقوب الجوزجانی 👈 سکت الناس عن حدیثه

۷  الحسین بن إدریس الأنصاری👈  متروک

۸  الدارقطنی 👈 متروک

۹  زکریا بن یحیى الساجی 👈 متروک یحدث بمناکیر

۱۰  علی بن الجعد الجوهری 👈 ضعیف

۱۱ علی بن المدینی 👈 لیس بکذاب ولم أحدث عنه بشئ

۱۲ عمرو بن علی الفلاس 👈 متروک الحدیث

۱۳  محمد بن إسماعیل البخاری 👈 متروک الحدیث

۱۴ محمد بن سعد کاتب الواقدی 👈 ضعیف لایحتج به

۱۵ مسلم بن الحجاج النیسابوری 👈 متروک الحدیث

۱۶ یحیى بن سعید القطان👈  لیس بشیء

۱۷  یحیى بن معین 👈 لا شیء وفی روایه ابن محرز، قال: کان مغفلا ضعیفا

همانطور که می بینید راوی این حدیث مسیب بن شریک ضعیف و متروک الحدیث است،

مشکل دیگر این روایت انقطاع آن می باشد، یعنی مسیب بن شریک نه صحابی است و نه حتی زمان ام المومنین عایشه رضی الله عنها را درک است.  تاریخ وفات مسیب را بین ۱۸۱ الی۱۹۰ گفته اند و اگر ما عدد کمتر یعنی ۱۸۱ را در نظر بگیریم و چنین فرض کنیم که مسیب ۱۰۰ سال عمر کرده است، پس تاریخ تولد او ۸۱ هجری می شود. و ام المومنین عایشه رضی الله عنها نیز تاریخ وفات او را بین ۵۶ الی ۵۸ ذکر کرده اند، و اگر ما عدد بیشتر را در نظر بگیریم، دقیقا ۲۳ سال بعد از وفات ام المومنین عایشه رضی الله عنها، مسیب تازه به دنیا آمده است. و اگر فرض کنیم که مسیب در سن ۱۵ سالگی شروع به نقل حدیث کرده باشد، فاصله او با ام المومنین ۳۸ سال می شود، پس انقطاع سند روایت، اظهر من الشمس است و با این همه توضیح باز فکر نکنم روافض الحمقی فهمیده باشند که چه گفته ام.

پس روایتی که روافض برای توهین کردن به ام المومنین  استناد کرده اند، به سه علت ضعیف می باشد. ۱- مجهول بودن موسی بن محمد ۲- ضعیف بودن مسیب بن شریک و ۳- انقطاع سند بین مسیب و پیامبر صلی الله علیه وسلم و ام المومنین عایشه.

اما این را بدانید که به خدا قسم  ای روافض خبیث، مرز ها را رد کردید و حدود را زیر پا گذاشتید و پرده های تقیه تان را دریدید و توهین های بسیار زشتی به ام المومنین همسر محبوبه رسول خدا صلی الله علیه وسلم کردید، وبه خدا قسم که این توهینات (حد اقل جانب این حقیر مجاهد دین) بدون پاسخ نخواهد بود و انتقام ام المومنین عایشه رضی الله عنها را فرزندان غیورش از شما خبیثان خواهند گرفت که همواره به ناموس رسول خدا صلی الله علیه وسلم پارس می کنید.

و الحمد لله باری دیگر، جز رسوایی و کفر و نفاق و خبث نیت درونی تان، چیزی برایتان باقی نماند، و شیعیان فریب خورده نیز، دیگر فریب این همه اکاذیب و دروغ ها و توهین هایی که به ناموس رسول خدا صلی الله علیه وسلم می کنید، را نمی خورند و از شما و مذهب پر از حقد و کینه و دشمنی با اصحاب و ازواج رسول خدا صلی الله علیه وسلم دوری خواهند کرد

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw