- تحقیق معنای عبودیت و بندگی برای الله متعال و پیروی از رسول الله صلی الله علیه و سلم بر مبنای فهم سلف صالح.
- معرفی منهج سلف صالح برای مردم به طور کلی و برای جوانان به طور خاص؛ چرا که جوانان بیش از دیگران در مسیر هدف فتنهی شهوات و شبهات میباشند.
- تصحیح برخی از مفاهیم اشتباه در مورد مفهوم سلف و سلفیت.[۱]
- رصد تلاشهای بی وقفه در جهت انکار یا واژگون جلوه دادن سلفیت یا پوشیدن لباسی جز لباس سلفیت بر آن.
- پاسخ به انکار برخی از متاخرین مبنی بر اینکه سلف، منهجی دراعتقاد و دعوت به سوی خدا نداشتند.
- ابطال این ادعا که: «منهج سلف سالمتر و منهج خلف عالمانه تر و حکیمانه تر است.» یا این ادعا که میگویند: «لفظ «سلف» در این دین بدعت است و مذهبی پنجم است.[۲]
- اعتقاد به اینکه سعادت، فلاح، رستگاری، اطمینان، عزت، نصرت و تمکین در دنیا و نیز نجات از آتش دوزخ در آخرت و ورود به بهشت برای ما میسر نخواهد بود مگر اینکه در مسیر این منهج استوار حرکت نموده و گام برداریم.
- درآوردن لباس سلفیت از تن کسانی که ادعای سلفیت میکنند، اما چنین نیستند. و منهج پرده از دروغ بودن این ادعا بر میدارد. انتساب به مذهب سلف مستلزم عمل به مقتضیات آن میباشد و اسم به تنهایی برای صحت انتساب به سلفیت، کافی نیست.
- پاک کردن مفهوم واژگون و نادرستی که در ذهن برخی در مورد این اسم پاک «سلفیت» ایجاد شده است چنانکه بسیاری از الفاظ مفهومی واژگون و نادرست پیدا کردهاند مانند امر به معروف و نهی از منکر، جهاد و… بلکه لفظ اسلام و مسلمان نیز دچار این واژگونی در مفهوم شده است. و این درحقیقت نتیجه عملکرد اشتباه برخی از منتسبین به اسلام می باشد.
[۱] – برخی سلف یا سلفیت را در گروهی معین یا هیئت یا شیخ یا حرکتی خاص محصور میکنند.
[۲] – و طرح این ادعا که سلفیها با چنین منهجی آمدند برای رقابت با مذاهب فقهی.