خدیجه الگوی زنان مسلمان (۴)

سخن پایانی

بانو خدیجه یک فرد معمولی نبود و ایشان برای زنان، دختران و مادران ما یک الگوی کاملی در ابعاد مختلف خانه داری، فرزند داری، شوهرداری، دین داری، دعوت به سوی حق و… است.

اما بزرگترین نکته و درسی که از بانو خدیجه می توان گرفت این است که ایشان با وجود داشتن سرمایه زیاد و خواستگارهای پول دار و مشهور با شخصی ازدواج می کند که یتیم و فقیر است زیرا معیار انتخاب خدیجه در ازدواج دو چیز بود: دین و اخلاق و ایشان با این معیاری که داشت موفق شد و در دنیا و آخرت به مقام بالایی رسید.

پس خواهر من در انتخاب همسر و شوهر و شریک آینده زندگی ات دقت کن و معیار انتخابت تنها ثروت و پول نباشد زیرا پول و ثروت خوشبختی و آرامش نمی آورد و اگر می خواهی در زندگی آرامش داشته باشی به دو چیز توجه داشت باش: اول دین دار بودن و دوم اخلاق همسر آینده ات. چه بسا افرادی پول دار و سرمایه دار بودند و هستند که بعد از چند سال یا چند ماه و حتی چند روز زندگی از یکدیگر جدا شدند و چه بسا افرادی فقیر بودند و هستند که پایه های زندگی خویش را براساس دین داری واخلاق و عشق واقعی و آسمانی بنا کردند و سال ها در کنار هم زندگی کردند و تنها مرگ آنها را از یکدیگر جدا کرد.

متاسفانه برخی خواهران ما با دیدن فیلم های مبتذل شبکه های ماهواره ای و دیدن زندگی های مجلل و پر از زرق و برق هوایی و وسوسه شده و هر خواستگاری که برای او می آید او را با مردان و بازیگران فیلم های شبکه های جم تی وی، فارسی وان و… مقایسه می کند و یا زنی که ازدواج کرده با دیدن چنین فیلم هایی از شوهرش چیزهایی را طلب می کند که بیش از درآمد و حقوق شوهرش است در نتیجه زن برای برآورده شدن خواسته هایش ناسازگار شده و مرد را تحت فشار قرار داده در نتیجه اختلافات شروع می شود و سرانجام صبر زن و مرد به پایان می رسد و زن درخواست طلاق می دهد و یا مرد او را طلاق می دهد.

و متاسفانه این شبکه های ماهواره ای و چشم و هم چشمی های زنانه و بی دقتی نسبت به اخلاق همسر آینده سبب شده است تا آمار طلاق بالا رفته و فرزندان معصوم و بی گناه بی خاطر این اختلافات و اشتباهات هیچ و پوچ بزرگترها بی سرپرست شوند که این خود آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.

پس خواهر من الگو شما باید افرادی چون خدیجه و یا فاطمه زهرا سلام الله علیهما و رضی الله عنهما و… باشد و سعی کنیم با مطالعه زندگی آنها نسبت به شخصیت والای آنها آگاه شویم.

نویسنده: امید خزاعی

مقاله پیشنهادی

فضیلت مهاجران و انصار

الله متعال می‌فرماید: ﴿لِلۡفُقَرَآءِ ٱلۡمُهَٰجِرِینَ ٱلَّذِینَ أُخۡرِجُواْ مِن دِیَٰرِهِمۡ وَأَمۡوَٰلِهِمۡ یَبۡتَغُونَ فَضۡلٗا مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضۡوَٰنٗا …