حضرت علی (رض) (۲)

فضائل حضرت علی رضی الله عنه

۱- پیامبر صلی الله علیه و سلم می فرمایند: هیچ منافقی دوست دار علی نخواهد بود و هیچ مؤمنی کینه علی را در دل نگه نمی دارد.

۲- پیامبر صلی الله علیه و سلم می فرمایند: همانا خوشبخت کسی است که علی را دوست می دارد، چه در زندگی و چه بعد از وفاتش.

۳- حضرت علی رضی الله عنه تنها کسی بوده که در خانه نبوت و زیر نظر رسول الله صلی الله علیه و سلم و ام المؤمنین خدیجه رضی الله عنها رشد و نمو کرده و حساس ترین مرحله زندگی اش در خانه آنها بوده.

۴- از دیگر فضائل حضرت علی رضی الله عنه اتفاق خیبر می باشد: وقتی که چند بار به خیبر حمله شد ولی فتحی صورت نگرفت. پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمودند: « فردا پرچم را به دست کسی می دهم که توسط او خیبر فتح می شود و خدا او را دوست دارد و او هم خدا را دوست دارد» که در این موقع همه صحابه آرزوی امیر شدن را داشتند اما پیامبر صلی الله علیه و سلم پرچم را بدست حضرت علی رضی الله عنه داد.

۵- هم داماد پیامبر صلی الله علیه و سلم بود و هم داماد دختر پیامبر صلی الله علیه و سلم بود.

۶- وزیر اول سه خلیفه راشد بوده است و در اموری بوده که بدون رأی حضرت علی رضی الله عنه اقدام به انجام کاری نکرده اند و یا در بعضی موارد نظر اکثریت بر چیزی بوده و رأی حضرت علی رضی الله عنه بر چیز دیگری ولی به رأی حضرت علی رضی الله عنه عمل شده که ثابت شده این رأی بهتر نیز بوده.

مقاله پیشنهادی

فضیلت مهاجران و انصار

الله متعال می‌فرماید: ﴿لِلۡفُقَرَآءِ ٱلۡمُهَٰجِرِینَ ٱلَّذِینَ أُخۡرِجُواْ مِن دِیَٰرِهِمۡ وَأَمۡوَٰلِهِمۡ یَبۡتَغُونَ فَضۡلٗا مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضۡوَٰنٗا …