توسل از دیدگاه قرآن و اهل بیت ( ۲ )

در طول تاریخ اسلام همواره اهل سنت و جماعت شیعیان را بخاطر توسل های نامشروعشان مورد سرزنش قرار داده و با ادله های محکم کار آنها را مخالف قرآن و سنت پیامبر میدانند .
و هیچ گاه امامان شیعه توسل های نامشروعی که امروزه شیعیان انجام میدهند آنها انجام نداده اند و و از توسل های شیعیان بیزار بوده اند .

حضرت علی در نهج البلاغه میفرماید :

اذا کانت لک الی الله سبحانه حاجه فابدا بمساله الصلاه علی رسوله ثم سل حاجتک فان الله اکرم من ان یسال حاجتین فیقضی احداهما و یمنع الاخری .

( هرگاه حاجتی خواستی از خدا بخواه ابتدا بر پیامبر صلوات بفرست سپس حاجت خود را از خدا درخواست کن زیرا خدا بسی بزرگوارتر از آن است که دو حاجت از او خواسته شود و او یکی را برآورده سازد و دیگری را برآورده نکند .

سوال ؟؟؟

چرا حضرت علی مردم را بسوی قبر پیامبر راهنمایی نکرد و چرا نگفت برید و پیامبر را واسطه قرار دهید ؟

امام جالب بدونید که حضرت علی حتی به سایر امامان و اهل بیت وصیت میکنه که توسل مشروع را انجام دهند . حضرت علی در وصیت به امام حسن میفرماید:
و اعلم ان الذی بیده خزائن السموات و الارض قد اذن لک فی الدعاء و تکفل لک بالاجابه و امرک ان تساله لیعطیک و تسترحمه لیرحمک و لم یجعل بینه و بینک من یحجبک عنه و لم یلجنک الی مت یشفع لک الیه .

ترجمه .
( بدان کسی که گنجینه های آسمان و زمین در دست اوست به تو اجازه داده تا او را بخوانی و تضمین نموده که دعایت را اجابت کند و
خدا به تو دستور داده که او را بخوانی تا دعایت را اجابت کند . از خدا طلب مرحمت کن تا بر تو رحم نماید . و در میان خودش و بندگانش واسطه ای قرار نداده است که میان خدا و بنده اش مانع شود و تو را مجبور نساخته که به نزد کسی بروی تا برای تو پیش خدا شفاعت کند ( منظور مردگان است ) .

نکته : در این کلام حضرت علی علیه السلام کاملا مشخص است که این بزرگوار طلب کمک را فقط مختص خدا قرار داده است و از فریاد زدن غیر خدا و توسل به مردگان منع کرده است .

آیا اهل سنت به وصیت حضرت علی عمل کرده اند آیا شیعیان ؟؟؟

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …