تحریف تورات

تحریف تورات

هر عاقل با انصافی – چه رسد به اینکه مسلمان و مؤمن باشد- می­داند توراتی که الله تعالی آن را بر موسی gنازل کرد خالی و مبرّا از بیشترین مطالبی که اکنون در کتاب­های یهودیان است، می‌باشد و دلایل متعدّدی در این زمینه وجود دارد؛ از جمله:

أ ـ نابودی، نسخ، تحریف و تخریبی که علیه تورات صورت گرفت: این کتاب، هفت مرتبه دچار تغییر و تحریف شد؛ یعنی از زمان سلیمان– سال ۹۴۵ پیش از میلاد- تا هفتمین تحریف و تغییری که در سال ۶۱۳ م انجام شد. و این مطلب بیانگر نابودی و بی­سندی آن است.

ب ـ دارا بودن عقایدی باطل که کمترین ارتباطی با آنچه پیامبران آوردند، ندارد.

ج ـ در برخی موارد، الله متعال را ناقص و شبیه به مخلوقات معرّفی نموده است؛ مثلاً چنین می‌آید: «الله تعالی یک شب کامل با یعقوب کشتی گرفت و یعقوب بر وی پیروز شد».

همچنین می­گویند: «الله وقتی گناهان بشر را دید، از آفرینش آنان پشیمان شد و آن قدر گریست که مبتلا به درد چشم شد و فرشتگان به عیادتش رفتند».

الله از آنچه این ظالمان می­گویند، بسیار مبرّا و پاک است.

د ـ مشتمل بر دشنام و نکوهش پیامبران است؛ مثلاً می­گویند: «پیامبر الهی؛ هارون گوساله­ای ساخت و به همراه بنی­اسرائیل، آن را پرستش کرد».

و نیز آمده است که: «لوط آن قدر شراب نوشید تا مست شد، سپس به سمت دو دخترش رفت و با آن‎ها؛ یکی پس از دیگری، زنا کرد».

و می­گویند: «سلیمان در آخر عمر، مرتد شد و بت­ها را پرستید و عبادتگاه­هایی برایشان ساخت» و سایر رسوایی­هایی که پیامبران از آن‎ها مبرّا هستند.

هـ ـ دارا بودن اشتباهات و امور محال و متناقض.[۱]

و ـ نبرد میان تورات و حقایق علم معاصر، اشتباهات علمی موجود در تورات را اثبات نمود.

از میان کتاب­هایی که در این زمینه نوشته شده است، دو کتاب «أصل الإنسان» و «التّوراه والإنجیل والقرآن والعلم» از دانشمند فرانسوی «موریس بوکای» را می­توان نام برد. وی در این دو کتاب، علاوه بر بیان اشتباهات علمی موجود در تورات و انجیل، اثبات نموده که قرآن کریم با علم معاصر و حقایق آن هیچ گونه منافاتی ندارد و حتّی دلایلی آورده که قرآن در این زمینه ۱۴۰۰ سال جلوتر از علم است.[۲]

[۱]– نک: البحث الصّریح فی أیِّما هو الدّین الصّحیح، زیاده بن یحیی راسی – یکی از دانشمندان مسیحی که ایمان آورد- صص ۲۳۹- ۳۰۹٫ وی در این تحقیق، ۳۰ نمونه برای اثبات تردید و تناقض در تورات و انجیل آورده است.

[۲]– مقارنه التّوراه والقرآن، محمّد صویان، ص ۳۵؛ التّوراه والإنجیل والقرآن والعلم، موریس بوکای، ترجمه: حسن خالد.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …