امام شناسی: علی از چه ساخته شده؟ از خاک یا نور؟ درس دوم

خواننده گرامی ما  در مجلس درس یک عالم معتبر و مورد قبول همه شیعه نشسته ایم  تا از زبان او امام علی را بشناسیم درس اول را بخوانید تا اول  این عالم شیعی را بشناسیدحالا در درس دوم میخواهد درباره جنس امام صحبت کند که از خاک است یا نور یا چی ؟
پس  بیایید ببینید این مرد شقی در درس دوم ، به طلاب دینی  چه  چیزهای را یاد میدهد! او میگوید:
۱- على نوری بود  در نزد خداوند تعالى، قبل از آنکه آدم را بیافریند !
۲- علی  چهارده هزار سال پیش از خلقت آدم بصورت نور خلق شد!
۳- الله چون آدم را خلق کرد نور   علی را در صلب او قرار داد و دائما آن نور نسلا بعد نسل منتقل میشد تا در صلب عبدالمطلب  و بعد ابوطالب قرار گرفت  و بعد شد علی !!
۴- خداوند آدم بوالبشر را از نور علی آگاه و مطلع گردانید، و از عظمت و بزرگى آنچه نزدش به رسم امانت‏سپرده و او را بر آن امین قرار داده بود، پرده برداشت، و این بعد از آن بود که آدم را در نزد فرشتگان به عنوان «امام‏» نام‏گذارى نموده و منصب امامت و ولایت را بدو تفویض کرده بود.
بنابراین حظ و بهره آدم از خیر و رحمت، بهمان مقدارى بود که خداوند از نور نهفته و به ودیعت‏سپرده شده علی در او فرود آورده بود.
۵- علی  نورهاى آسمان‏ها و نورهاى زمین است ،
۶- و به وسیله علی نجات و رستگارى خواهد بود، امام  نجات دهنده و رهاننده است و  غایت و نهایت نور و محل صدور اموراست.
۷- و  علم‏هاى پنهان و دانش‏هاى مخفى از علی ظهور بروز نمود یعنی مسبب پیشرفت علمی بشر علی است!
۸- و بازگشت امور به سوى علی است .
۹- علی  افضل از تمام آفریدگان  و حجت‏هاى الهیه و دلیل‏هاى پروردگار جهانیان است.
 ۱۰- چنگ زننده و متوسل به علی  نعمت‏هاى الهی مالک خواهد شد.
۱۱- علی نور خود خداست! و الله  به آن نور بر تمام نورها مباهات و افتخار مى‏کند

نظر اهل سنت:
اول بهتر است که ببینیم نظر قرآن چیست و قرآن انسان را ساخته شده از کدام مواد میداند؟
الله در قرآن میفرماید که ما بشر را از خاک  و گِل خلق کردیم و ایضآ میگوید محمد صلی الله علیه وسلم بشر است و میفرمایید محمد صلی الله علیه وسلم  مرد است و میفرماید که ما انسانها را (مردان و زنان ) را از آدم و حوا خلق کردیم.
حالا لازم نییست که آدم آیت الله یا حجه الاسلام یا علامه باشد تا  از این آیات نتیجه بگیرد که حضرت محمد از خاک خلق شده و از اولاد آدم است!

 یک بچه ده ساله هم که  آیات  زیر را برایش بخوانیم  قبول میکند که حضرت محمد از خاک خلق شده و از اولاد حضرت آدم است:
۱- وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلَائِکَهِ إِنِّی خَالِقٌ بَشَرًا مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ(الحجر/۲۸)
«و (به خاطر بیاور) هنگامی که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من بشری را از گل خشکیده‌ای که از گل بدبویی گرفته شده، می‌آفرینم »
۲-یا أَیهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَهٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَنِسَاءً (النساء/۱)
«ای مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهیزید! همان کسی که همه شما را از یک انسان آفرید؛ و همسر او را (نیز) از جنس او خلق کرد؛ و از آن دو، مردان و زنان فراوانی (در روی زمین) منتشر ساخت. »
۳-قَالَتْ لَهُمْ رُسُلُهُمْ إِنْ نَحْنُ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ (الإبراهیم/۱۱)پیامبرانشان به آنها گفتند: که ما بشری همانند شما هستیم،
۴-قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ (الکهف/۱۱۰)«ای محمد به آنها بگو: «من فقط بشری هستم مثل شما»؛

پس چرا آخوند شیعه میگوید علی نور بود ؟ حالا که میگوید نور بود  بنابر این معنی حرفش این است که  علی از جنس بشر نبود.
وقتی ما میگویم شیر از  مایعات است یعنی اینکه از  جامدات نیست  بر همین روش وقتی شیعه میگوید علی نور است یعنی اینکه از خاک خلق نشده یعنی اینکه بشر نیست وقتی که بشر نیست و فرشته هم نیست، پس اله است! بله منظور شیعه هم همین است که به پیروان خود بقبولاند علی اله است برای همین دون شان علی میداند که او هم از همان موادی ساخته شده باشد که باقی بشریت ساخته شده است
و دون شان علی میداند که او از اولاد آدم و حوا باشد و  میگوید علی  ۱۴۰۰۰ سال قبل از آدم خلق شد و خلاصه حرفش این است که میگوید (در شماره ۴) حضرت آدم (نعوذ بالله)جیره خوار سفره علی بود!!!

شما ای خواننده عزیز به صفاتی که در درس دوم  این عالم شقی برای حضرت علی قایل شده دقت کنید اینها صفات یک انسان نیست اینها صفات اله است در مکتب شیعه  امامان همان خدایان هستند هرچند که بزبان و صریحا نگویند ولی  در همان حال دارند صریحا با زبانی دیگر  میگویند که امامان خدایان هستند!
شما صفات علی را در این درس بخوانید تماما صفات یک اله است نه صفات یک انسان! مثلا  در شماره ۸میگوید <<و بازگشت امور به سوى علی است>>
 در حالیکه الله میفرماید : إِنَّا نَحْنُ نَرِثُ الْأَرْضَ وَمَنْ عَلَیهَا وَإِلَینَا یرْجَعُونَ(مریم/۴۰)ما، زمین و تمام کسانی را که بر آن هستند، به ارث می‌بریم؛ و همگی بسوی ما بازگردانده می‌شوند!

پس وقتی میگویند علی از نور خدا خلق شده نه از خاک،  تعجب نکنید  زیرا علی در نزد علمای شیعه یک اله است او مثل ما یک بشر نیست.
بعضی از صفاتی که شیعه به علی نسبت میدهد گیج گننده است مثلا در شماره ۱۱ میگوید << علی نور خود خداست! و الله  به آن نور بر تمام نورها مباهات و افتخار مى‏کند>>
راستی منظور ملایان شیعه چیست؟ چه معنی دارد که الله به نور  علی افتخار کند؟!! اگر منظورشان این است که نوری اعلی و منحصر بفرد است باز این ساخته دست خود الله است و علی در آن نقشی ندارد و علی در این ساختن  هنری به خرج نداده است !
 
اما این حرف و مباهات  را چگونه قبول کنیم زیرا الله انسان را که ساخت در قرآن  فرمود و تبارک الله احسن الخالقین  اما علی را که ساخت هیچی نفرمود و زحمت تعریف از علی را انداخت به دوش علمای شیعه !!
و آیت الله شیعه ها در شماره ۵ میگوید <<علی نور سموات و الارض است>> در حالیکه الله در سوره نور چیز دیگری میگوید:  اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ (النور/۳۵)«خداوند نور آسمانها و زمین است»؛
پس حضرت محمد آمد تا بما بگوید تا بما یاد بدهد : لا اله الا الله
و علمای شیعه بما میگویند و بما یاد میدهند : لا اله الا الله و لکن علی اله مع الله!!!!

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …