شیعه میگوید: قابل توجه دوستانی که ساخت زیارتگاه برای ائمه را کفر می دانند:
خداوند در قرآن در پایان قصه اصحاب کهف (پس از آنکه مردم وارد غار می شوند و می بینند که اصحاب کهف جان به جان آفرین تسلیم کرده اند) می فرماید عده بیشتری از مردم گفتند : “لنتخذن علیهم مسجدا”حتما برایشان معبدی بنا خواهیم کرد.
نکته جالب اینجاست که اگر این کار مصداق کفر است پس چرا خداوند این کار را تقبیح نکرده است ؟
جواب ما:
متأسفانه شیعیان تسلیم قرآن نیستند، آنها عقاید خود را اصل و محور قرار داده اند و بعد در قرآن میگردند و هر چیزی را مطابق میل و عقاید خود، تأویل می کنند.
ما فقط در همین سوره کهف به روش شیعه عمل نموده و دو آیه دیگر را تفسیر میکنیم:
فرض کنید در بین مسلمانان فرقه ای باشد که بگوید خورشید در هر غروب، در چشمه ای گل آلود فرو میرود این فرقه می تواند به روش شیعه آیه زیر را، در اثبات عقیده خود دلیل آورد :
{حَتَّى إِذَا بَلَغَ مَغْرِبَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَغْرُبُ فِی عَینٍ حَمِئَهٍ}. (سوره کهف: ۸۶)
(تا به غروبگاه آفتاب رسید؛ خورشید را دید که در چشمه تیره و گلآلودی فرو میرود)
و بگوید اگر خورشید در چشمه فرو نمی رود پس چرا قرآن نگفته که این خطای دید بوده که باعث شده ذوالقرنین خیال کند خورشید دارد در گل فرو میرود؟!
یا تصور کنید فرقه ای را که از مهمان و مهمان نوازی متنفر است اونها هم می توانند به این آیه چنگ بزنند:
{انْطَلَقَا حَتَّى إِذَا أَتَیا أَهْلَ قَرْیهٍ اسْتَطْعَمَا أَهْلَهَا فَأَبَوْا أَنْ یضَیفُوهُمَا}.
(باز به راه خود ادامه دادند تا به مردم قریهای رسیدند؛ از آنان خواستند که به ایشان غذا دهند؛ ولی آنان از مهمان کردنشان خودداری نمودند)
و متنفران از میهمان میتوانند بگویند: اگر کار مردم آن قریه بد بود چرا الله نگفت که بد است؟
آیا الله عز و جل باید همه حرفها را در یک آیه یا دو آیه یا فوراً بگوید!!
الله عز و جل البته در دعوای دو گروه موحد و قبر پرست در این آیه مورد استناد شیعه فوراً چیزی نفرموده، اما قرآن را بگردید و بیبیند که چند آیه در مذمت مرده پرستی دارد برای مثال این آیه را ببینید!
{الَّذِینَ یدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَا یخْلُقُونَ شَیئًا وَهُمْ یخْلَقُونَ» «أَمْوَاتٌ غَیرُ أَحْیاءٍ وَمَا یشْعُرُونَ أَیانَ یبْعَثُونَ}.
(کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند) (آنها مردگانی هستند که هرگز استعداد حیات ندارند؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند) ( نحل آیه ۲۱ و ۲۲)
آیا دیدید ؟!
شما که بارگاه را نمی سازید تا مرده از نور آفتاب محفوظ بماند شما بارگاه را میسازید تا بروید بر سر قبر مرده حاجت بخواهید یا در بهترین حالت! او را شفیع قرار دهید! این ها را قرآن صریحاً منع کرده است.
وقتی بت پرستی منع باشد ساختن بت هم حرام است.
وقتی شراب حرام باشد شراب سازی هم حرام است.
وقتی درخواست از مرده ممنوع باشد قبر سازی هم حرام است. شما که برای مرده سایه بان نمی سازید! شما ضریح میسازید تا مردم بروند و حاجت بخواهند!!
آیا باز راضی نشدید باز می گویید چرا در خود آیه، الله قبر سازی را مذمت نکرده؟! ما ثابت میکنیم که مذمت کرده
پس باز به آیه بر گردید و آیه قبل و سه آیه بعدش را بخوانید!
می بینید که در آیه قبل از آیه مورد بحث ما، وقتی که اصحاب کهف از خواب ٣٠٩ ساله بر میخیزند بین خود از هم دیگر می پرسند :
چند وقت خوابیدیم؟ بعضی از روی خیال خام می گویند یک روز یا نیم روز!! و دانایان می گویند الله اعلم.
آیه را ببنید:
{وَکَذَلِکَ بَعَثْنَاهُمْ لِیتَسَاءَلُوا بَینَهُمْ قَالَ قَائِلٌ مِنْهُمْ کَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا یوْمًا أَوْ بَعْضَ یوْمٍ قَالُوا رَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَکُمْ بِوَرِقِکُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِینَهِ فَلْینْظُرْ أَیهَا أَزْکَى طَعَامًا فَلْیأْتِکُمْ بِرِزْقٍ مِنْهُ وَلْیتَلَطَّفْ وَلَا یشْعِرَنَّ بِکُمْ أَحَدًا ( کهف۱۹)}.
اینگونه آنها را (از خواب) برانگیختیم تا از یکدیگر سؤال کنند؛ یکی از آنها گفت: «چه مدت خوابیدید؟!» گفتند: «یک روز، یا بخشی از یک روز!» بعضی گفتند: «پروردگارتان از مدت خوابتان آگاهتر است!».