روافض کنده ی درخت را در چشم خودشان نمی بینند، ولی خار را در چشم دیگران می بینند و می گویند نماز تراویح بدعت است و هر بدعتی گمراهی و هر گمراهی هم در آتش است!!!
نگاه کنید!!! چه کسی دارد از بدعت حرف می زند!!!
شما روافض غرق در بدعت هستید و هرچه که رنگ سنت بر آن باشد را ترک گفته اید، قرآن را محجور ساخته و تهمت تحریف را به آن زدید، سنت پیامبر صلی الله علیه وسلم را به بهانه ی مخالفت با اهل سنت تغییر دادید و هزار یک نوع بدعت و خرافات وارد مذهبتان کردید، با این حال آمده اید و از بدعت حرف می زنید؟؟
روافض به نماز سنت تراویح ایراد می گیرند، اما خودشان هزار نوع نماز درست کرده اند ولی چشمشان از دیدن آنها کور گشته و تازه با تمام حق به جانبی از بدعت حرف می زنند!!!
ابن طاووس یکی از علمای معتبر و از استوانه های فکری شیعه، کتابی به نام اقبال الاعمال دارد:
مطالعه در ویکی فقه شیعه:
http://wikifeqh.ir
به نسبت اعتبار و ارزش این کتاب چنین نوشته اند:
«کتاب اقبال الاعمال مانند دیگر کتابهای سید ابن طاووس از اعتبار و ارزش ویژهای بین علمای شیعه برخوردار است.
سید با تالیف این کتاب خدمت بزرگی به جهان اسلام نموده، به قسمی که تمام مؤلفان پس از سید در موضوع ادعیه و زیارات، خوشه چین خرمن پر برکت او هستند. از جمله شیخ عباس قمی در «مفاتیح الجنان» بسیاری مطالب را از این کتاب نقل میکند.
علامه آقا بزرگ تهرانی نیز در الذریعه این مطلب را تایید کرده که سید با تالیف این کتاب حق بزرگی به گردن تمام شیعیان و هم دانشمندانی که در موضوع دعا و نیایش کتابی نوشتهاند دارد و در حقیقت همه آنها سر سفرۀ این دانشمند بزرگ نشستهاند و از ثمرات آن عارف اندیشمند بهره بردهاند و بر ما لازم است که از خدمت بزرگ ایشان تقدیر کنیم.
حال به این کتاب که همه ی شیعیان بر گردنش حق دارند و همه ی دانشمندان شیعه بر سر سفره ی این کتاب نشسته اند، سری می زنیم و ببینیم چقدر بدعت های مختلف برای نماز ساخته اند و چقدر نماز های بدعتی بوجود آورده اند
به نسبت نمازهای ماه رجب: در کتاب « الاقبال الاعمال » از پیامبر صلی الله علیه وسلم روایت کرده اند:
فصل : فی صلاه اخرى فی اول لیله من رجب : رأیناها فی کتاب روضه العابدین المذکور عن النبی صلى الله علیه وآله یقول:
من صلى رکعتین فی أول لیله من رجب بعد العشاء یقرأ فی أول رکعه الفاتحه، و(الم نشرح) مره والتوحید ثلاث مرات ، وفی الثانیه فاتحه الکتاب و(الم نشرح) والتوحید والمعوذتین ، ثم یتشهد ویسلم ، ثم یهلل الله تعالى (۳۰) مره ، ثم یصلی على النبی (۳۰) مره ، فإنه یغفر له ما سلف من ذنوبه ، ویخرجه من الخطایا کیوم ولدته امه.
ترجمه: هر کس بعد از نماز عشاء در اول ماه رجب دو رکعت نماز بخواند و در کعت اول سوره ی ( الم نشرح ) را یک مرتبه و ( قل هوالله احد ) را سه مرتبه بخواند و در رکعت دوم ( الم نشرح ) و توحید و معوذتین را بخواند و سپس تشهد را بخواند و سلام دهد ونماز را به پایان برساند، بعد سی (۳۰) مرتبه (لا اله الا الله ) را بگوید و (۳۰) مرتبه هم بر پیامبر صلوات بفرستد، تمام گناهان گذشته این شخص عفو و بخشیده می شود و از گناهان، همانند روز تولدش بیرون می آید و پاک می شود.
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۶۳۰
http://ar.lib.eshia.ir
عمل اول روز رجب: پیامبر صلی الله علیه وسلم رو به سلمان رضی الله عنه گفت:
و مِنْ ذَلِکَ مَا رَوَاهُ سَلْمَانُ الْفَارِسِیُّ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَیْهِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا سَلْمَانُ أَ لَا أُعَلِّمُکَ شَیْئاً مِنْ غَرَائِبِ الْکَنْزِ قُلْتُ بَلَى یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ إِذَا کَانَ أَوَّلُ یَوْمٍ مِنْ رَجَبٍ تُصَلِّی عَشْرَ رَکَعَاتٍ تَقْرَأُ فِی کُلِّ رَکْعَهٍ فَاتِحَهَ الْکِتَابِ مَرَّهً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ ذُنُوبَکَ کُلَّهَا مِنَ الْیَوْمِ الَّذِی جَرَى عَلَیْکَ الْقَلَمُ إِلَى هَذِهِ اللَّیْلَهِ وَ وَقَاکَ اللَّهُ فِتْنَهَ الْقَبْرِ وَ عَذَابَ یَوْمِ الْقِیَامَهِ وَ صَرَفَ عَنْکَ الْجُذَامَ وَ الْبَرَصَ وَ ذَاتَ الْجَنْبِ.
ترجمه: ده رکعت نماز را بخوان در هر رکعت سوره ی حمد را یک مرتبه و توحید را سه مرتبه بخوان، خداوند تمام گناهان گذشته ی شما را می بخشد و شما را از فتنۀ قبر و عذاب روز قیامت محفوظ می دارد و آبله و پیسی و سینه پهلو را از شما دور می دارد.
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۶۳۷
http://ar.lib.eshia.ir
ترجمه: هر کس در روز جمعه ماه رجب، میان نماز ظهر و عصر چهار رکعت نماز بخواند و در هر رکعت فاتحه را یک مرتبه و آیه الکرسی را (۷) مرتبه و توحید را (۵) مرتبه بخواند، سپس بگوید: استغفر الله الذی لا اله الا هو، و صد مرتبه توبه کند، خداوند برای این شخص تا روزی که می میرد هر روز هزار حسنه را برای او می نویسد، و در برابر هر آیه ای که خوانده است شهری در بهشت از یاقوت سرخ رنگ را به او می دهد و در برابر هر حرفی که تلفظ نموده قصری در بهشت از مروارید سفید رنگ را به او می دهد.
و خداوند حور العین را به زوجیت او در می آورد و از او راضی می شود، و با هر رکعتی که خوانده پنجاه هزار نماز را برایش حساب میکند و هزار تاج را بر سرش آویزان می کنند، و همراه صدیقین در بهشت سکونت می یابد و از دنیا بیرون نمی رود مگر اینکه در بهشت منزل خویش را مشاهده میکند
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۶۳۷ – ۶۳۸
http://ar.lib.eshia.ir
نماز شب دوم:
باز در کتاب « الاقبال الاعمال » بن طاووس از پیامبر صلی الله علیه وسلم روایت شده:
وجَدْنَا [فقد ذکرنا] فِی کِتَابِ الْعِبَادَاتِ فِی الرِّوَایَاتِ عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّ مَنْ صَلَّى فِی اللَّیْلَهِ الثَّانِیَهِ مِنْ رَجَبٍ عَشْرَ رَکَعَاتٍ بِفَاتِحَهِ الْکِتَابِ مَرَّهً وَ قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ مَرَّهً غَفَرَ اللَّهُ لَهُ کُلَّ ذَنْبٍ صَغِیرٍ وَ کَبِیرٍ وَ کَتَبَهُ مِنَ الْمُصَلِّینَ إِلَى السَّنَهِ الْمُقْبِلَهِ وَ بَرِئَ مِنَ النِّفَاقِ
ترجمه: هر کس ده رکعت نماز بخواند و « قل یا ایها الکافرون » را یک مرتبه در آن بکار ببرد، خداوند از تمام گناهان وی صرف نظر میکند، و تا سال آینده از نمازگزاران حساب می شود و از نفاق پاک می شود.
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۶۴۹
http://ar.lib.eshia.ir
نماز شب سوم:
و باز در « الاقبال » از پیامبر صلی الله علیه وسلم روایت شده:
وجَدْنَاهُ فِی کُتُبِ الْعِبَادَهِ مَرْوِیّاً عَنْ سَیِّدِنَا رَسُولِ اللَّهِ ص فِی ذَخَائِرِ السَّعَادَهِ قَالَ: مَنْ صَلَّى فِی اللَّیْلَهِ الثَّالِثَهِ مِنْ رَجَبٍ عَشْرَ رَکَعَاتٍ یَقْرَأُ فِی کُلِّ رَکْعَهٍ فَاتِحَهَ الْکِتَابِ مَرَّهً- وَ إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ خَمْسَ مَرَّاتٍ بَنَى اللَّهُ لَهُ قَصْراً فِی الْجَنَّهِ عَرْضُهُ وَ طُولُهُ أَوْسَعُ مِنَ الدُّنْیَا سَبْعَ مَرَّاتٍ وَ نَادَى مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بَشِّرُوا وَلِیَّ اللَّهِ بِالْکَرَامَهِ الْعُظْمَى وَ مُرَافَقَهِ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقِینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحِینَ.
ترجمه: هر کس ده رکعت نماز بخواند و در هر رکعت فاتحه را یک مرتبه و ( النصر ) را (۵) مرتبه بخواند، خداوند قصری در بهشت را برای او بنا می سازد، ومنادی ندا می زند که به ولی خداوند، مژده ی کرامت علیا و مرافقت با پیامبران و شهداء و صدیقین و صالحین را بدهید
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۶۵۰
http://ar.lib.eshia.ir
نماز شب چهارم:
وَجَدْنَاهُ فِی کُتُبِ الْعِبَادَاتِ مَرْوِیّاً عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ: مَنْ صَلَّى فِی اللَّیْلَهِ الرَّابِعَهِ مِنْ رَجَبٍ مِائَهَ رَکْعَهٍ بِالْحَمْدِ مَرَّهً وَ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ مَرَّهً وَ فِی الثَّانِیَهِ الْحَمْدَ مَرَّهً وَ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ مَرَّهً وَ هَکَذَا کُلُّ الرَّکَعَاتِ یَنْزِلُ مِنْ کُلِّ سَمَاءٍ مَلَکٌ یَکْتُبُونَ ثَوَابَهَا إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ وَ جَاءَ وَ وَجْهُهُ مِثْلُ الْقَمَرِ لَیْلَهَ الْبَدْرِ وَ یُعْطِیهِ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ وَ یُحَاسِبُهُ حِساباً یَسِیراً
ترجمه: هر کس (۱۰۰) رکعت نماز بخواند، در رکعت اول فاتحه و سوره ی فلق را یک مرتبه و در رکعت دوم فاتحه و سوره ی ناس را یک مرتبه و همین گونه تا آخر، از تمامی آسمانها فرشته ای پایین می آید و تا روز قیامت ثواب و پاداش آن را می نویسند و در روز قیامت رخسار او همانند ماه شب چهارده می درخشد و نامه ی اعمال را به دست راستش میدهند و حسابی آسان را با او انجام میدهند
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۶۵۰
http://ar.lib.eshia.ir
این نماز های بدعتی ادامه دارد… نماز شب پنجم… نماز شب ششم … هفتم… هشتم… نهم… دهم… پانزدهم…
نماز شب شانزدم:
وجَدْنَاهُ فِی مَوَاطِنَ کَثِیرَهِ التَّوْفِیقِ وَ التَّرْغِیبِ فِی طَاعَهِ الْمَالِکِ الشَّفِیقِ مَرْوِیّاً عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ: وَ مَنْ صَلَّى فِی اللَّیْلَهِ السَّادِسَهَ عَشَرَ مِنْ رَجَبٍ ثَلَاثِینَ رَکْعَهً بِالْحَمْدِ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ عَشْرَ مَرَّاتٍ لَمْ یَخْرُجْ مِنْ صَلَاتِهِ حَتَّى یُعْطَى ثَوَابَ سَبْعِینَ شَهِیداً .
ترجمه: هر کس سی رکعت با فاتحه یک مرتبه و توحید ده مرتبه بخواند، تا ثواب (۷۰) شهید به او داده نشود از نماز بیرون نمی آید.
این همه نماز بدعت برای ماه رجب را درست کرده اند ، آن هم با این همه ثواب های هنگفت، این ها را نمی بینند و بدعتش نمی دانند اما از تراویحی که سنت رسول خدا صلی الله علیه وسلم است ایراد می گیرند!!! سبحان الله روافض چه قوم جاهل و نادانی هستند.
حال برویم به نماز های بدعی شعبان…
وجَدْنَاهَا فِی مَعَادِنِ ذَخَائِرِ الْیَوْمِ الْآخِرِ مَرْوِیّاً عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّهُ قَالَ: مَنْ صَلَّى [فِی] أَوَّلِ لَیْلَهٍ مِنْ شَعْبَانَ اثْنَتَیْ عَشْرَهَ رَکْعَهً یَقْرَأُ فِی کُلِّ رَکْعَهٍ فَاتِحَهَ الْکِتَابِ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ خَمْسَ عَشْرَهَ مَرَّهً أَعْطَاهُ اللَّهُ تَعَالَى ثَوَابَ اثْنَیْ عَشَرَ أَلْفَ شَهِیدٍ وَ کَتَبَ لَهُ عِبَادَهَ اثْنَتَیْ عَشْرَهَ سَنَهً وَ خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ کَیَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ بِکُلِّ آیَهٍ فِی الْقُرْآنِ قَصْراً فِی الْجَنَّهِ.
ترجمه: هر کس شب اول ماه شعبان ( ۱۲) رکعت نماز را بخواند و در هر رکعت فاتحه یک مرتبه و ( قل هوالله ) (۱۵) مرتبه بخواند، خداوند پاداش دوازده هزار شهید را به او می دهد، و عبادت (۱۲) سال را برای او می نویسد، و همانند روز تولدش از گناهان پاک می شود و خداوند در برابر هر آیه از قرآن قصری در بهشت را به او می دهد.
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۶۸۳
http://ar.lib.eshia.ir
نماز های دیگر ماه شعبان:
وجَدْنَاهَا فِی مَنَاهِلِ الْجُودِ وَ إِکْرَامِ أَهْلِ الْوَقُودِ مَرْوِیّاً عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّهُ قَالَ: مَنْ صَلَّى أَوَّلَ لَیْلَهٍ مِنْ شَعْبَانَ رَکْعَتَیْنِ یَقْرَأُ فِی کُلِّ رَکْعَهٍ فَاتِحَهَ الْکِتَابِ مَرَّهً وَ ثَلَاثِینَ مَرَّهً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فَإِذَا سَلَّمَ قَالَ اللَّهُمَّ هَذَا عَهْدِی عِنْدَکَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ حُفِظَ مِنْ إِبْلِیسَ وَ جُنُودِهِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ ثَوَابَ الصِّدِّیقِینَ
ترجمه: هر کس شب اول ماه شعبان دو رکعت نماز را بخواند و در رکعت اول فاتحه را یک مرتبه و توحید را (۳۰ ) مرتبه بخواند و وقتی که سلام داد بگوید: خداوندا ! این پیمان من با شما است تا روز قیامت، این شخص از ابلیس و سربازانش محفوظ می ماند و خداوند پاداش صدیقین را به او می دهد
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۶۸۳
http://ar.lib.eshia.ir/71422/2/683
نماز شب دوم و سوم:
وجَدْنَاهَا فِی صُحُفِ الدَّلَالَهِ عَلَى کَرَمِ مَالِکِ الْجَلَالَهِ عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّهُ قَالَ: مَنْ صَامَ ثَلَاثَهَ أَیَّامٍ مِنْ أَوَّلِ شَعْبَانَ وَ یَقُومُ لَیَالِیَهَا وَ صَلَّى رَکْعَتَیْنِ فِی کُلِّ رَکْعَهٍ بِفَاتِحَهِ الْکِتَابِ مَرَّهً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِحْدَى عَشْرَهَ مَرَّهً رَفَعَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ شَرَّ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ شَرَّ أَهْلِ الْأَرَضِینَ وَ شَرَّ إِبْلِیسَ وَ جُنُودِهِ وَ شَرَّ کُلِّ سُلْطَانٍ جَائِرٍ وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ نَبِیّاً إِنَّهُ یَغْفِرُ اللَّهُ لَهُ سَبْعِینَ أَلْفَ ذَنْبٍ مِنَ الْکَبَائِرِ فِیمَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ یَدْفَعُ اللَّهُ عَنْهُ عَذَابَ الْقَبْرِ وَ نَزْعَهُ وَ شَدَائِدَهُ.
ترجمه: دو رکعت نماز می خواند و در هر رکعت یک مرتبه فاتحه و (۱۱) مرتبه توحید را می خواند ، خداوند شر اسمان ها و شر اهل دو زمین و شر ابلیس و سربازانش و شر کل سلطان جائر را از او بر می دارد و قسم به کسی که من را به حق مبعوث کرده که خداوند ۷۰ هزار گناه از کبایر او را که بین او و خدایش بوده می بخشد و خداوند عذاب قبر را از او دفع می کند و از سختی هایش او را نجات می دهد.
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۶۸۴
http://ar.lib.eshia.ir
و به این صورت نمازهای بدعتی ماه شعبان، هر شب تا شب سیام ادامه می یابد، و در میان آنها نمازهای روزهای پنج شنبه و شب نیمه شعبان و… وجود دارد. این همه بدعت و نماز های بدعتی با پاداش های گزافی که برایش تراشیده اند را کور شده و نمی بینند، اما به سنت نماز تراویح ایراد می گیرند. سبحان الله از این قوم جاهل و خیره سر.
فکر می کنید این نماز ها تمام شد؟؟ نه همچنان از این نماز های بدعتی وجود دارد…
نماز شب عید فطر:
روَاهُمَا الْحَارِثُ الْأَعْوَرُ أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ص کَانَ یُصَلِّی لَیْلَهَ الْفِطْرِ بَعْدَ الْمَغْرِبِ وَ نَافِلَتِهَا رَکْعَتَیْنِ یَقْرَأُ فِی الْأُولَى فَاتِحَهَ الْکِتَابِ وَ مِائَهَ مَرَّهٍ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ فِی الثَّانِیَهِ فَاتِحَهَ الْکِتَابِ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ مَرَّهً ثُمَّ یَقْنُتُ وَ یَرْکَعُ وَ یَسْجُدُ وَ یُسَلِّمُ ثُمَّ یَخِرُّ لِلَّهِ سَاجِداً وَ یَقُولُ فِی سُجُودِهِ أَتُوبُ إِلَى اللَّهِ مِائَهَ مَرَّهٍ ثُمَّ یُقَالُ وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَا یَفْعَلُهَا أَحَدٌ فَیَسْأَلُ اللَّهَ تَعَالَى شَیْئاً إِلَّا أَعْطَاهُ اللَّهُ تَعَالَى وَ لَوْ أَتَاهُ مِنَ الذُّنُوبِ مِثْلَ رَمْلِ عَالِجٍ.
ترجمه: دو رکعت نماز انجام داده می شود، در رکعت اول بعد از فاتحه (۱۰۰۰) مرتبه ( قل هو الله ) و در رکت دوم یک مرتبه آن را می خواند، سپس سجده می برد و صد مرتبه میگوید: اتوب الی الله
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۱ صفحه : ۲۷۲
http://ar.lib.eshia.ir
نماز روز نوروز:
محمد بن الحسن فی (المصباح): عن المعلى بن خنیس، عن مولانا الصادق (علیه السلام)، فی یوم النیروز قال: إذا کان یوم النیروز فاغتسل والبس أنظف ثیابک، وتطیب بأطیب طیبک، وتکون ذلک الیوم صائما، فاذا صلیت النوافل والظهر والعصر فصل بعد ذلک أربع رکعات، تقرأ فی أول کل رکعه فاتحه الکتاب وعشر مرات (إنا أنزلناه فی لیله القدر)، وفی الثانیه فاتحه الکتاب وعشر مرات (قل یا أیها الکافرون) وفی الثالثه فاتحه الکتاب وعشر مرات (قل هو الله أحد)، وفی الرابعه فاتحه الکتاب وعشر مرات المعوذتین، وتسجد بعد فراغک من الرکعات سجده الشکر وتدعو فیها یغفر لک ذنوب خمسین سنه.
ترجمه: از امام صادق در مورد روز نوروز روایت شده که گفته است: هر وقت روز نوروز رسید غسل کن و لباسهایت را پاک کن و با بهترین عطر خود را معطر کن و آن روز را روزه بگیر، و بعد از نماز ظهر و عصر چهار رکعت نماز را بخوان، در رکعت اول بعد از فاتحه ده مرتبه سوره ی قدر و در رکعت دوم بعد از فاتحه ده مرتبه سوره ی کافرون و در رکعت سوم بعد از فاتحه ده مرتبه ( قل هو الله ) را می خواند و در نهایت سجده می برد.
وسائل الشیعه » کتاب الصلاه » أبواب بقیه الصلوات المندوبه » باب استحباب صلاه یوم النیروز، والغسل فیه، والصوم، ولبس أنظف الثیاب، والطیب، وتعظیمه، وصب الماء فیه
مصباح المتهجد: ۷۹۰، أورد قطعه منه فی الباب ۲۴ من أبواب الاغسال المسنونه، وفی الباب ۲۴ من أبواب الصوم المندوب.
ما شاء الله به این همه نماز بدعت!!!
بدعت نماز عید غدیر!!!
صاحب کتاب شریف وسائل الشیعه شیخ حر عاملی بابی را به استحباب نماز عید غدیر اختصاص داده و این روایات را در این باب آورده است:
محمد بن الحسن باسناده عن الحسین بن الحسن الحسنی، عن محمد بن موسی الهمدانی، عن علی بن حسان الواسطی، عن علی بن الحسینی العبدی قال: سمعت ابا عبدالله الصادق(ع) یقول: صیام یوم غدیر خم یعدل صیام عمر الدنیا – الی ان قال – و هو عید الله الاکبر و ما بعث الله نبیا الا و تعید فی هذا الیوم و عرف حرمته و اسمه فی السماء یوم العهد المعهود و فی الارض یوم المیثاق الماخوذ و الجمع المشهود; و من صلی فیه رکعتین یغتسل عند زوال الشمس من قبل ان تزول مقدار نصف ساعه… عدلت عندالله عزوجل مائه الف حجه، و مائه الف عمره، و ما سال الله عز و جل حاجه من حوائج الدنیا و حوائج الاخره الا قضیت کائنا ما کانت الحاجه.» ( وسائل الشیعه، ج ۸، ص ۸۹).
ترجمه: محمد بن حسن با سندش از حسین بن حسن حسنی از محمد بن موسی همدانی از علی بن حسان واسطی از علی بن حسین عبدی نقل کرده است که گفت: از امام صادق علیه السلام شنیدم، فرمود: روزه روز عید غدیر با روزه تمام عمر دنیا برابر است [و سخن را ادامه داد] تا آنکه فرمود: غدیر عیدالله الاکبر است، خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر آنکه این روز را برایش عید قرار داد و حرمتش را به وی شناساند. اسم آن روز در آسمان «روز عهد معهود» و در زمین «روز میثاق گرفته شده و جمع مشهود» نام دارد. کسی که در این روز نیم ساعت قبل از زوال خورشید دو رکعت نماز بخواند و قبل از آن غسل کند… نزد خداوند پاداشی برابر با هزار حج و هزار عمره خواهد داشت و حوائج دنیایی و آخرتی او برآورده میشود.
البته برخی از بزرگان مثل مرحوم صدوق و صاحب مدارک، سند این حدیث را ضعیف دانستهاند ولی در پاسخ این اشکال گفته شده ضعف آن به دلیل قاعده تسامح در ادله سنن تأثیری در مشروعیت این نماز ندارد چون دلیل یک حکم استحبابی است چنانکه مرحوم صاحب جواهر میفرماید: «و انت خبیر بما فیه، خصوصاً و الحکم استحبابی» ( جواهر الکلام، ج ۱۲، ص ۲۱۵)
حدیث دوم از داود بن کثیر از ابی هارون عبدی از امام صادق علیهالسلام نقل شده است که حضرت فرمود: «کسی که در آن روز[غدیر خم] دو رکعت نماز به جای آورد میتواند نماز را در هر وقتی بخواند، [ولی] بهتر است نزدیک زوال خورشید باشد، آن ساعتی است که امیرالمؤمنین علیهالسلام در غدیر خم به عنوان پرچمدار (امام) مردم معرفی شد و همان ساعتی است که مردم سمت آن جایگاه نزدیک میشدند. پس در این وقت دو رکعت نماز بگذارد آنگاه سجده کرده صد مرتبه شکراً لله بگوید و بعد از نماز دعایی را که وارد شده است بخواند. ( وسائل الشیعه، ج ۸، ص۹۰ ).
برای اطلاع بیشتر از این نماز بدعی به این لینک مراجعه کنید:
http://nabaa.blogfa.com/post-167.aspx
نماز شب اول محرم:
روَاهَا عَبْدُ الْقَادِرِ بْنُ أَبِی الْقَاسِمِ الْأَشْتَرِیُّ فِی کِتَابِهِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ قَالَ: إِنَّ فِی الْمُحَرَّمِ لَیْلَهً وَ هِیَ أَوَّلُ لَیْلَهٍ مِنْهُ مَنْ صَلَّى فِیهَا رَکْعَتَیْنِ یَقْرَأُ فِیهَا سُورَهَ الْحَمْدِ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِحْدَى عَشْرَهَ مَرَّهً وَ صَامَ صَبِیحَتَهَا وَ هُوَ أَوَّلُ یَوْمٍ مِنَ السَّنَهِ فَهُوَ کَمَنْ [ممن] یَدُومُ عَلَى الْخَیْرِ سَنَتَهُ وَ لَا یَزَالُ مَحْفُوظاً مِنَ السَّنَهِ إِلَى قَابِلٍ فَإِنْ مَاتَ قَبْلَ ذَلِکَ صَارَ إِلَى الْجَنَّهِ
ترجمه: از پیامبر صلی الله علیه وسلم روایت شده: هر کس دو رکعت نماز را انجام بدهد و در هر رکعت بعد از فاتحه (۱۱) مرتبه توحید را بخواند و صبح آن روز را روزه بگیرد، و این نخستین روز سال است، و او همانند کسی است که آن سال بر کارهای خیر تداوم داشته باشد، او مدام تا سال آینده محفوظ می ماند و اگر قبل از آن بمیرد به بهشت می رود.
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۵۵۳
http://ar.lib.eshia.ir
نماز روز سوم از ماه صفر:
فیما نذکره من عمل یوم الثالث من صفر وجدناه فی کتب أصحابنا قال ما هذا لفظه صفر فی الثالث منه یستحب أن یصلی رکعتان فی الأولى الحمد مره و إنا فتحنا و فی الثانیه الحمد مره و قل هو الله أحد مره فإذا سلم صلى على النبی و آله مائه مره و لعن آل أبی سفیان مائه مره و استغفر مائه مره و سأل حاجته.
ترجمه: هر کس در آن دو رکعت نماز بخواند، در رکعت اول بعد از فاتحه یک مرتبه « انا فتحنا » و در رکعت دوم بعد از فاتحه یک مرتبه توحید را بخواند، و هنگامی که سلام داد (۱۰۰) مرتبه بر پیامبر صلوات بفرستد و (۱۰۰) مرتبه ابو سفیان را لعن کند و (۱۰۰) مرتبه (استغفر الله ) را بگوید، و نیازش را درخواست کند.
اسم الکتاب : إقبال الأعمال( ط- القدیمه) المؤلف : السید بن طاووس الجزء : ۲ صفحه : ۵۸۷
http://ar.lib.eshia.ir
فکر می کنید تمام شد؟؟؟
نه به خدا قسم . اینقدر نماز بدعتی درست کرده اند که اصلا در شمار نمی آید.
بخشی دیگر از این نماز ها:
نماز یک شنبه ماه ذی القعده، نماز هرشب از شبهای ذی الحجه، نماز آخرین روز ذی الحجه، نماز اول شب محرم، نماز شب در ماه صفر، نماز روز دوازدهم ماه ربیع الاول، نماز روز هفدهم ربیع الاول، چهار رکعت نماز در جمادی الاخر، نماز جعفر طیار، نماز وحشت، نماز شب شنبه، نماز روز شنبه، نماز شب یک شنبه، نماز روز یک شنبه، نماز روز دوشنبه، نماز شب دو شنبه، نماز روز سه شنبه، نماز شب سه شنبه، نماز روز چهار شنبه، نماز شب چهار شنبه، نماز شب پنج شنبه، نماز روز پنج شنبه، نماز شب جمعه، نماز روز جمعه، نماز نیاز در مسجد کوفه و…
به کتاب ضیاء الصالحین / محمد صالح الجوهری ص ۱۰، ۱۲، ۱۷، ۳۰، ۳۷، ۴۲،۵۰ مراجعه کنید.
این هم لینک از کتاب به شکل اسکن شده از صفحات:
http://pdf.lib.eshia.ir
می دانید بدبختی کجاست؟ اوج افتضاحشان در نماز جمکران است.
یک شیعه خرافاتی و اهل بدعت، خوابی می بیند و در نتیجه این خواب، مسجد جمکران ساخته می شود و نمازی برای خواندن در آن نماز تشریع می کنند و ثوابی هم برای آن تعیین می کنند که اصلا آدم شاخ در می آورد!!!
این خواب در اواخر قرن چهارم هجری ( ۳۹۳ هجری ) دیده شد، یعنی هنگامی که هیچ پیامبر و امام تشریع کننده ای برای تشریع نماز جمکران، باقی نمانده بود!!!
این خواب برای یکی از شیعیان قم به نام « حسن بن مثله جمکرانی » رخ داد، او ادعا کرد که مهدی همراه خضر نزد او آمدند و مهدی از او خواست مسجدی به نام مهدی بنا کند!
اهل بدعت نیز که عاشق اینگونه خرافات بودند، این مسجد را ساختند و برای آن، نمازی عجیب و غریب وضع کردند که هر کس آن را بخواند، همانند این است که در بیت العتیق نماز خوانده باشد!
و به این شکل برای این مسجد نمازی مخصوص و دعا هایی تراشیدند و وضع کردند و گفتند که مهدی چنین خواسته است و گفته است:
قل للناس : لیرغبوا الى هذا الموضع ویعزروه ویصلوا هنا (اربع) رکعات للتحیه فی کل رکعه یقرأ سوره الحمد مره ، وسوره الاخلاص (سبع) مرات ویسبح فی الرکوع والسجود (سبع) مرات .
ترجمه: به مردم بگو: به این مکان علاقه داشته باشند و آن را یاری رسانند، و چهار رکعت به عنوان هدیه نماز برگزار کنند، در هر رکعت بعد از سوره ی حمد هفت مرتبه سوره ی اخلاص بخوانند و هفت مرتبه در رکوع و سجود تسبیح کند.
شرح این نماز اینگونه است:
یقرأ الفاتحه ، فاذا وصل الى( إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ( کرره مائه (۱۰۰) مره ثم یقرؤها الى اخرها وهکذا یصنع فی الرکعه الثانیه ، ویسبح فی الرکوع والسجود سبع مرات، فاذا اتم الصلاه یهلل ویسبح تسبیح فاطمه الزهراء ، فاذا فرغ من التسبیح یسجد ویصلی على النبی واله مائه (۱۰۰) مره ، ثم قال : ما هذه حکایه لفظه :فمن صلاها فکانما صلى فی البیت العتیق
ترجمه: فاتحه بخواند و وقتی به « ایاک نعبد و ایاک نستعین » رسید، صد مرتبه آن را تکرار کند سپس بقیه را ادامه دهد، و در رکعت دوم نیز این کار را انجام می دهد و در رکوع و سجود، هفت مرتبه تسبیح میکند، و وقتی نماز تمام شد به تسبیحات فاطمه ی زهرا تسبیح میکند. و هنگامی که از تسبیح تمام شد سجده می برد و صد مرتبه بر پیامبر صلی الله علیه وسلم و آل پیامبر علیهم السلام صلوات می فرستد، سپس گفت: این حکایت لفظ او است: «فمن صلاها فکانما صلى فی البیت العتیق».
ترجمه: هر کس این نماز را بخواند مانند این است که در بیت العتیق نماز خوانده باشد.
النجم الثاقب فی احوال الامام الحجه الغائب / شیخ حسین طبرسی نوری ج۲ ص ۵۲
حال شما خودتان قضاوت کنید که نماز تراویح بدعت است یا نماز مسجد جمکران که در اواخر قرن چهارم تازه بوجود آمد است و مردمان شیعه نیز فوج فوج به آنجا می روند و این نماز را می خوانند و حتی به نیابت از همدیگر نیز چنین نماز بدعتی را می خوانند!
به خدا قسم که باز نماز های بدعتی آنها باقی مانده و در صورت لزوم آن را ذکر خواهیم کرد و این تنها مشتی از خروار نماز های بدعتی روافض بود که برای آنها اجر های بسیار عظیمی قرار داده اند.
این همه نماز بدعتی!!! آدم شاخ در می آورد که چگونه این همه بدعت را توانسته اند درست کنند؟؟ و امروز روافض الحمقی و عشاق الخرافات ، این نماز ها را می خوانند و پیوسته غرق در خرافات و بدعت ها شده اند، اما آنها را می بینی که از نماز تراویح خرده می گیرند!!! نماز تراویحی که سنت پیامبر صلی الله علیه وسلم بوده و در زمان او مردم با جماعت تراویح می خواندند.
و در قسمت اول از همین مقاله به نام « آیا تراویح بدعت سیدنا عمر است» به طور مفصل آن را توضیح دادم که طبق صحیح بخاری، در زمان پیامبر صلی الله علیه وسلم، مردم با جماعت چند روزی را با پیامبر صلی الله علیه وسلم نماز تراویح خوانده اند
«أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ صَلَّی فِی الْمَسْجِدِ ذَاتَ لَیْلَهٍ فَصَلَّی بِصَلَاتِهِ نَاسٌ ثُمَّ صَلَّی مِنْ الْقَابِلَهِ فَکَثُرَ النَّاسُ ثُمَّ اجْتَمَعُوا مِنْ اللَّیْلَهِ الثَّالِثَهِ أَوْ الرَّابِعَهِ فَلَمْ یَخْرُجْ إِلَیْهِمْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَلَمَّا أَصْبَحَ قَالَ قَدْ رَأَیْتُ الَّذِی صَنَعْتُمْ فَلَمْ یَمْنَعْنِی مِنْ الْخُرُوجِ إِلَیْکُمْ إِلَّا أَنِّی خَشِیتُ أَنْ تُفْرَضَ عَلَیْکُمْ؛ قَالَ وَذَلِکَ فِی رَمَضَانَ». مسلم (۱۲۷۰).
ترجمه: پیامبر صلی الله علیه و سلم شبی در مسجد نماز (شب) خواند و مردمان فراوانی نیز پشت سر وی نماز خواندند، شب بعد نیز نماز خواند و مردمان بیش از شب قبل جمع شدند و پشت سر وی نماز خواندند، سپس شب سوم یا چهارم نیز مردم جمع شدند، ولی پیامبر صلی الله علیه و سلم پیش آنها نرفت. فردایش فرمود: جمع شدن شما را دیدم، ولی چیزی مانع آن نشد که – برای نماز جماعت – به سوی شما بیایم مگر آنکه ترسیدم که – آن نماز – بر شما فرض گردد، (عایشه) گفت: و این رویداد در رمضان بود .
پس اصل تراویح با جماعت خواندن ثابت است، اما رسول خدا صلی الله علیه وسلم به خاطر اینکه مبادا با جماعت خواندن بر مردم واجب شود، نماز تراویح را در خانه اش خواند. اما بعد از وفات رسول خدا صلی الله علیه وسلم و قطع شدن وحی، دیگر خوف از اینکه نماز تراویج با جماعت فرض شود وجود نداشت ، چون وحی نازل نمی شد که حکمی را تشریع نماید، به همین خاطر سیدنا عمر رضی الله عنه، مردم را بر همان نماز تراویحی که در زمان رسول خدا صلی الله علیه وسلم با جماعت خوانده می شد، جمع نمود، و هنگامی که دید مردم دسته دسته و گروه گروه و بعضی نیز تنهایی در مسجد، نماز تراویح می خوانند، همه را بر یک امام جمع کرد و گفت نعم البدعه هذه. و این عبارت به معنای بدعت بودن اصل نماز تراویح نیست، و جز احمق و نادان چنین برداشتی نمی کند، برای اینکه اصل نماز تراویح و سنت بودن آن ثابت است. می ماند با جماعت خواندش، که سیدنا عمر مردم را به جماعت خواندن فرا خواند، و این بدعت در شرع نیست؛ بلکه لغوی است. بدعتی گمراهی وضلالت است که اصلی در شرع نداشته باشد و همانند نماز های خرافاتی و بدعتی که از شیعه ذکر کردم باشد، اما نماز تراویح سنت بودنش ثابت است و با جماعت خواندنش نیز برای مدتی توسط رسول خدا ثابت است؛ اما از خوف عدم فرض شدن، آن را ترک کرد، حال که وحی قطع شده و خوف فرض شدن وجود ندارد، پس به جماعت خواندن آن، هیچ مشکلی ندارد.
آیا روافض و مدعیان دروغین تشیع خجالت نمی کشند که خودشان این همه نماز بدعتی دارند، اما آمده اند و از سنت تراویح ایراد می گیرند؟
خودشان غرق در بدعت هستند و عیوب خود را نمی بینند، با این حال آمده اند و برای اهل سنت از سنت و بدعت حرف می زنند!!
موی بشکافی ز عیب دیگران، چون به عیب خود رسی کوری ز آن.