آیا الله عزوجل از کسی دینی جز اسلام را میپذیرد؟

جواب: خداوند متعال جز به اسلام راضی نمی¬شود و دینی جز آن¬را از احدی نمی¬پذیرد. الله متعال می¬فرماید: «وَمَن یَبْتَغِ غَیْرَ الإِسْلاَمِ دِیناً فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَهِ مِنَ الْخَاسِرِینَ» [آل عمران: ۸۵] «و هرکس دینی غیر از اسلام برگزیند، هرگز از او پذیرفته نخواهد شد و او در آخرت از زیانکاران است».
و هر آنکه از عبادت الله عزوجل دست کشیده و به عبادت غیرالله روی آورده، بر دینی غیر از اسلام می¬باشد و هرکس از اتباع و پیروی از شریعت رب العالمین روی-گردانده و به پیروی از آنچه غیر او تعالی تشریع نموده و قانون نهاده روی آورد، بر دینی غیر از  اسلام می¬باشد.
الله عزوجل می¬فرماید: «وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیماً فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَن سَبِیلِهِ ذَلِکُمْ وَصَّاکُم بِهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» [الأنعام: ۱۵۳] «و این راه مستقیم من است، پس از آن پیروی کنید و از راه‌های (پراکنده) پیروی نکنید که شما را از راه الله دور می‌کند، این چیزی است که الله شما را به آن سفارش نموده است، شاید پرهیزگار شوید».
و هر آن روش و برنامه¬ای که با هدایت و راه مستقیم الهی که آن¬را برای بندگانش تشریع نموده و پیامبرش آن¬را ابلاغ نموده مخالف باشد، دین الله عزوجل نمی¬باشد.
و رسول الله فرمودند: «مَنْ عَمِلَ عَمَلًا لَیْسَ عَلَیْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ» [به روایت بخاری و مسلم] «هرکس عملی را انجام دهد که امر ما بر آن نباشد، آن عمل مردود است».
و اینکه رسول الله فرمودند: «فَهُوَ رَدٌّ» یعنی مردود و باطل بوده و بدان توجهی نمی¬شود.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …