آیا آیه (وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ) درباره على رضى الله عنه است؟

کسی که قرآن را به شیوه علمای شیعه تفسیر کند، حداقل چیزی که میتوانیم  درباره اش بگوییم این است که او  دین را به  بازی گرفته و از عظمت الله بیخبر است و به قیامت ایمان ندارد شما این تفسیر شیعه را ببینید:

ملای شیعه میگوید:
وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ ﴿الصافات: ٢۴﴾ «آنها را نگهدارید که باید بازپرسى شوند». درباره سوال از ولایت علی است! و سنی نیز را قبول دارد ، زیرا ابو نعیم از شعبی و او از ابن عباس روایت کرده که گفت: در فرموده خداوند: وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ ﴿الصافات: ٢۴﴾سوال از ولایت علی است،
در کتاب «الفردوس» هم از قول ابو سعید خدری  از پیامبر همین طور روایت شده است. و چون از مردم درباره ولایت سؤال شود باید آن را برای علی بدانند، و از آنجا که ولایت برای سایر صحابه منظور نشده است پس او علی امام است.

پاسخ اهل سنت:
۱ – بودن  روایت به کتاب «الفردوس» و ابن نعیم از نظر علمای حدیث حجت و دلیل نمی‌شود.  و برای اهل سنت الزام آور نیست!
۲ –  این روایت به اتفاق علما کذب و برساخته است.
۳ – ای خواننده برو پس و پیش آیه را بخوان ببین در باره علی صحبت میکند یا تکذیب کنند گان روز قیامت.
آیات از حالت مشرکان و کافرانی  مجرمی صحبت میکند که منکر روزقیامت و نبوت محمد صلی الله علیه و سلم بودند و حالا با آن روز روبرو شدند و این هیچ ربطی به علی ندارد و و ملای شیعه  دیگر شورش را در آورده و خیال میکند با تکرار دروغگویی میتواند حرف ناحق خود را حق کند اگر این ایه در باره حضرت  علی است پس تمام آیات مربوط به روز قیامت هم در باره او است.

۴ – اگر الله  در روز قیامت الله  به مردم فرمان ایست دهد و از آنها درباره ولایت علی بپرسد، مردم حق دارند در جواب بگویند یا الله ما ولایت علی را نمیشناسم! و اگر دوباره پرسیده شوند که چرا نمیشناسید من که آیه نازل کردم شما را متوقف میکنم و شما مسئول هستید.

مردم عرض خواهند کرد یا رب العالمین درست است که در قرآن  فرموده بودی  که کافران را متوقف خواهی کرد و درست است که فرموده بودی مجرمین مسئول هستند، اما درباره علی هیچ چیز در قرآن  نفرموده بودی، حالا از ترس عمر نفرموده بودی یا از ترس ابوبکر این بما مربوط نیست ، اما در هرحال نفرموده بودی اگر این موضوع اینقدر مهم بود که بخاطرش  به ما ایست دادی باید میفرمودی
۲- ای خواننده گرامی آیات مورد بحث  را  از  آیه ۱۵ تا ۳۶ ببین. چون  بهم مربوط است، براحتی در میابی که خطاب الله  و کسانی که  به آنها فرمان ایست میدهد  چه اشخاصی هستند . آنها مجرمین هستند و بعد  خود آیه توضیح میدهد جرم آنها چیست

من نکته را با رنگ آبی مشخص کردم :
وَقَالُوا إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ مُبِینٌ (۱۵) أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (۱۶) أَوَآَبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (۱۷) قُلْ نَعَمْ وَأَنْتُمْ دَاخِرُونَ (۱۸) فَإِنَّمَا هِیَ زَجْرَهٌ وَاحِدَهٌ فَإِذَا هُمْ یَنْظُرُونَ (۱۹) وَقَالُوا یَا وَیْلَنَا هَذَا یَوْمُ الدِّینِ (۲۰) هَذَا یَوْمُ الْفَصْلِ الَّذِی کُنْتُمْ بِهِ تُکَذِّبُونَ (۲۱) احْشُرُوا الَّذِینَ ظَلَمُوا وَأَزْوَاجَهُمْ وَمَا کَانُوا یَعْبُدُونَ (۲۲) مِنْ دُونِ اللَّهِ فَاهْدُوهُمْ إِلَى صِرَاطِ الْجَحِیمِ (۲۳) وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ (۲۴) مَا لَکُمْ لَا تَنَاصَرُونَ (۲۵) بَلْ هُمُ الْیَوْمَ مُسْتَسْلِمُونَ (۲۶) وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ یَتَسَاءَلُونَ (۲۷) قَالُوا إِنَّکُمْ کُنْتُمْ تَأْتُونَنَا عَنِ الْیَمِینِ (۲۸) قَالُوا بَلْ لَمْ تَکُونُوا مُؤْمِنِینَ (۲۹) وَمَا کَانَ لَنَا عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطَانٍ بَلْ کُنْتُمْ قَوْمًا طَاغِینَ (۳۰) فَحَقَّ عَلَیْنَا قَوْلُ رَبِّنَا إِنَّا لَذَائِقُونَ (۳۱) فَأَغْوَیْنَاکُمْ إِنَّا کُنَّا غَاوِینَ (۳۲) فَإِنَّهُمْ یَوْمَئِذٍ فِی الْعَذَابِ مُشْتَرِکُونَ (۳۳) إِنَّا کَذَلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِینَ (۳۴) إِنَّهُمْ کَانُوا إِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ یَسْتَکْبِرُونَ (۳۵) وَیَقُولُونَ أَئِنَّا لَتَارِکُوا آَلِهَتِنَا لِشَاعِرٍ مَجْنُونٍ (۳۶)

معنی کاملا معلوم است و شیعه بر اسب هوای نفس نشسته و ما را به دره ای دیگر میبرد به دره گمراهی ! و پناه میبریم به الله از گمراهی.
محمد باقر سجودى

مقاله پیشنهادی

فضیلت سفارش به قرآن

عَنْ طَلْحَهَ ابْنِ مُصَرِّفٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِی أَوْفَى: آوْصَى النَّبِیُّ صلی الله …