وضعیت اسفبار سوریه

  • دکتر/ مهاجر

 

شش سال است که لهیب هولناک آتش در سوریه روز بروز شعله‫ورتر می‫شود.

تا کنون بیش از دویست و هفتاد هزار انسان بیگناه در این جهنم سوزان زغال شده‫اند.

بیش از نیمی از ملت ستمدیده و پریشان سوریه مجبور شده‫اند از سرزمین مادری خود به سوی مسیری مجهول بگریزند.

وضع چنان اسفبار و خونین است که سازمانی به گنگی و کوری و کری و شلی “سازمان ملل” لب به سخن گشوده این فاجعه را پس از جنگ جهانی دوم المناک ترین سانحه جهانی برشمرده است.

بنا به آمار دوماه پیش سازمان “حقوق بشر سوریه”، تعداد افرادی که در این میان جان باخته‫اند به دویست و هفتاد هزار و صد و چهل و هشت نفر می‫رسد.

قریب به اتفاق قربانیان این فاجعه خونین از عموم ملتند که به هیچ گروه و حزبی وابسته نیستند.

سیزده هزار و پانصد تن از این آمار وحشتناک را نوزادانی تشکیل می‫دهند که قبل از اینکه پایشان به بازی باز شود طعمه آتش حقد و کینه طاغوتیان زمانه گشته‫اند.

این آمارها تنها از آن افرادی سخن می‫گوید که جسدهای تکه پاره و زغال شده‫شان سرشماری شده است. اما گمشدگانی که از زندگی و مرگشان هیچ اطلاعی نیست در این رقمها جایی ندارند.

غیر از افرادی که در زیر آوراهای فدافندها و موشکها و بم افکنهای خرس روسیه جنایت پیشه و لاشخوران خون آشام “ولایت فقیه” برای همیشه زنده بگور شده‫اند شاید شمار بیشتری را آن افرادی تشکیل می‫دهند که در جلاد خانه‫ها و سلولها و زندانهای ددان درنده صفت حاکم بر سرزمین سوریه به اسارت گرفته شده‫اند.

این زندانیان بیگناه در زیر تازیانه‫های حقد و کینه بشار خون آشام نفس نفس زده روزانه هزار بار آرزوی مرگ می‫کنند.

بنا به آمارهایی که در ماه مارس امسال منتشر شد در این سیاهچالهای نمناک مرگ بیش از ۲۵۰ هزار نفر بیشتر از ظرفیت زندانهای نظام طاغوتی بشار اسد به سر می‫برند!

زیر ساختهای کشور و بیمارستانها نیز از جمله اهدافی به شمار می‫روند که ددان خون آشام در پی ویرانی کامل آنها می‫باشند.

در گزارش سازمان حقوق بشر سوریه آمده است که ۱۷۷ بیمارستان توسط موشک افکنهای نظام و همپیمانانش بطور کامل ویران شده است. شمار پزشکان و پرستارانی که در این بیمارستانها زنده بگور شده‫اند به ۷۰۰ نفر برآورد می‫شود.

بنا به آمارهای ارائه شده از سوی سازمان بین المللی “هندیکپ” طی پنج سال گذشته یک ملیون انسان بصورت بسیار وحشتناکی زخمی شده‫اند و بیشتر آنها بگونه‫ای ضربه دیده‫اند که تا آخر عمر باید با معلولیت بسازند.

از ۲۳ ملیون جمعیت سوریه نزدیک به ۱۳٫۵ ملیون در نتیجه این جنگهای ویرانگر آواره شده در زیر چادرها با گرسنگی و وحشت و بیماری و صدها درد و بلا در ستیزند.

البته این آماری است که در ژانویه گذشته از سوی سازمان ملل متحد منتشر شده است.

و صد البته که واقعیت به مراتب از گزارش سازمانهای رسمی وحشتناکتر است.

در حال حاضر چهار صد و هشتاد و شش هزار و هفتصد انسان بیگناه در مناطق مختلفی توسط ددان خونخوار حزب الله و لاشخوران ولایت فقیه در محاصره قرار دارند و از دسترسی به هر گونه خورد و خوراکی محرومند.

در زیر چشمان جهان سنگدل این افراد مجبورند با خوردن خس و خاشاک و برگهای تلخ درختان، و گربه و چرندگان با مرگ مبارزه کنند. تمامی این افراد شکار انواع بیماریهای ناشی از کمبود مواد غذایی شده‫اند. در این اوضاع بحرانی و خونین و وجود جلادان خون آشام رساندن هر گونه کمکهای انسان دوستانه به این قربانیان بیگناه غیر ممکن است.

بنا به آمارهای گزارش شده از سازمانهای حمایت کودکان ۳۵۰ هزار کودک معصوم نیز در محاصره قرار دارند و از تمامی حقوق انسانی محرومند.

تعداد چهار ملیون وهفتصد هزار نفر توانسته‫اند از چنگال مرگ حتمی فرار کرده خود را به کشورهای دیگری چون ترکیه، عربستان سعودی، اردن، مصر، لبنان و آلمان و کشورهای دیگر برسانند.

دردناکترین پرده این نمایشنامه خونین اینجاست که ولایت فقیه و تفنگداران جیره خوار عراقی آن و حزب اللات لبنانی و همپیمانانشان  و روسیه جنایتکار که آتش بیار معرکه‫اند حاضر نشده‫اند به این مهاجران آواره کوچکترین کمک انسان دوستانه‫ای تقدیم دارند!

چه عجب!… مگر در کالبد تاریک ددان خونخوار خبری از ضمیر انسانیت می‫توان یافت؟!

وضعیت فلاکت بار مهاجران سوریه‫ای در اردوگاهها بر کسی پوشیده نیست. فقر و فاقه، رنج و بیماری، دربدری و آوراگی، سوگ از دست دادن پدر و مادر و فرزند و خویشان، دردهایی است که هر سوریه‫ای با آن دست بگریبان است.

تعداد بسیار زیادی از آنها نیز از زیر دندانهای گرگان درنده فرار کرده سوار بر موجهای هولناک دریاها بصورت قاچاق راهی کشورهای غربی شده‫اند، که بیشتر در میان راه سر از شکمهای تمساحها و نهنگها در آورده‫اند.

آگاهان می‫گویند که این جنگهای وحشتناک کشور را به ویرانه‫ای تبدیل کرده که برای بازسازی آن بیش از پنجاه سال زمان در کار است.

زیر بنای اقتصادی کشور بکلی از بین رفته است.

تمام این ماجراهای هولناک و این رودهای خون تنها و تنها بخاطر این جاری شده تا فرعونی جنایت پیشه همچنان بر مسند قدرت باقی بماند.

تف بر این شعارهای “حقوق بشر” و بر این سازمانهای که بر لاشه‫های مردگان می‫رقصند.

تف بر این نظامهای جلاد صفتی که این جنایتهای و حشتناک را رهبری و یا حمایت می‫کنند.

این گرگ درنده از حمایت کامل ایران و روسیه برخوردار است. تمامی قدرتهای جهانی نیز پشت پرده با این آدمکشان همنوایند.

چشمان مظلوم قربانیان سوریه به خواهران و برادران مسلمانشان خیره شده است.

در حقیقت دستگیری و رسیدگی از خواهران و برادران رنجیده سوریه‫ای وظیفه هر مسلمانی است. ما باید در این اوضاع اسفبار و بحرانی سنگ تمام گذاشته با آن عزیزان همراه شویم.

والا خدای ناکرده شعله‫های این آتش ویرانگری که سوریه را به قبرستانی سوزان بدل ساخته بسوی ما نیز حرکت خواهد کرد. و آنگاه است که نه آسمان بر ما خواهد گریست و نه زمین و زمان!..

 

مقاله پیشنهادی

فواید مطالعه

۱- دور شدن وسوسه‌ها و غم واندوه. ۲- پرهیز از فرو رفتن در کارهای بیخود …