شبهه شیعه:
چرا توسل به پیامبر را در زمان زنده بودن وی جایز هست اما در زمان مرگ باید مشکوک باشد؟ آیا زندگی و مرگ اثری در حقیقت شرک دارد؟ اگر شرک است فرقی نمیکند چه پیامبر زنده باشد و چه مرده ؟باید شرک تلقی شود؟
پاسخ اهل سنت:
این شبیه به این است که بگوییم:
رفتن به پیش دکتر را در زمان زنده بودن وی جایز هست اما بعد مرگش رفتن به مطب دکتر مرده باید مشکوک باشد. آیا زندگی و مرگ اثری درحقیقت درمان دارد؟ اگر درمان است فرقی نمیکند چه دکتر زنده باشد و چه مرده ؟!!
آیا یک انسان اندیشمند چنین میگوید؟
ای دوستان شیعه مگر شما مسلمان نیستید؟ مگر قرآن تلاوت نمیکنید، مگر این آیه را در قرآن ندیدید؟!
(وَمَا یسْتَوِی الْأَعْمَى وَالْبَصِیرُ)۱۹
«و نابینا و بینا هرگز برابر نیستند،»
(وَلَا الظُّلُمَاتُ وَلَا النُّورُ)۲۰
و نه ظلمتها و روشنایی،
(وَلَا الظِّلُّ وَلَا الْحَرُورُ)۲۱
و نه سایه و باد داغ و سوزان!
« وَمَا یسْتَوِی الْأَحْیاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ إِنَّ اللَّهَ یسْمِعُ مَنْ یشَاءُ وَمَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِی الْقُبُورِ» سوره فاطر/۲۲
و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد میرساند، و تو نمیتوانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفتهاند برسانی (سوره فاطر)
این قرآن است که کور و بینا و سایه و آفتاب و تاریکی و روشنایی و مرده و زنده را برابر نمیداند
این قرآن است که به پیامبر میگوید تو نمیتوانی به مرده سخنی را بفهمانی، یک سال هم سخنرانی کنی مرده چیزی از گفته هایت را درک نمیکند.
و با وجود این آیات، شما میگویید چه فرق است بین طلب از مرده و درخواست از زنده!!
من شما را نصیحت میکنم
علت این لجبازی شما این است که تصور درستی از آخرت و عذاب جهنم ندارید گرنه اینقدر پوچ و بیهوده سخن نمیگفتید.
حتی اگر آیه ها هم نمیبود، عقل سلیم حکم میکند که تاریکی و روشنایی و کوری و بینایی و زنده و مرده را یکسان ندانید