نویسنده: مجاهد دین
این بار روافض به روایت ضعیف دیگری استناد میکنند تا به خیال خام خود، در نسب سیدنا ابوبکر صدیق رضی الله عنه طعنه بزنند، اما با این اتهامات تنها صیغه زاده بودن خودشان را ثابت کرده اند. چراکه کسانی که چنین اتهامات زشتی را به پدر زن رسول خدا صلی الله علیه وسلم میزنند، بدون شک در دین و ایمان و مسلمان بودن آنها تردید وجود دارد.
و براستی که طعنه زدن در نسب از امور جاهلیت است، رسول خدا صلی الله علیه وسلم میفرماید:
«أَرْبَعٌ فِی أُمَّتِی مِنْ أَمْرِ الْجَاهِلِیَّهِ لاَ یَتْرُکُونَهُنَّ الْفَخْرُ فِی الأَحْسَابِ وَالطَّعْنُ فِی الأَنْسَابِ وَالاْسْتِسْقَاءُ بِالنُّجُومِ وَالنِّیَاحَهُ وَقَالَ النَّائِحَهُ إِذَا لَمْ تَتُبْ قَبْلَ مَوْتِهَا تُقَامُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ وَعَلَیْهَا سِرْبَالٌ مِنْ قَطِرَانٍ وَدِرْعٌ مِنْ جَرَبٍ». مسلم و بیهقی به روایت از ابو مالک اشعری.
ترجمه: «چهار خصلت در امت من وجود دارد که آنها را ترک نمی کنند در حالی که آنها از خصلت های جاهلیت اند: ۱- افتخار بر حسب و نسب خویش ۲- طعنه زدن بر نسب دیگران ۳- طلب باران از ستارگان ۴- نوحه خواندن. و در این مورد فرمود: نوحه خوان اگر توبه نکند، روز قیامت در حالی حشر می شود که جامه و شلواری از قیر بر تن او خواهد بود».
همچنین میفرماید: «اثْنَتَانِ فِی النَّاسِ هُمَا بِهِمْ کُفْرٌ الطَّعْنُ فِی النَّسَبِ وَالنِّیَاحَهُ عَلَی الْمَیِّتِ». مسلم و بیهقی.
ترجمه: دو خصلت در میان مردم است که موجب کفرانند: طعنه زدن بر نسب دیگران و نوحه خواندن بر میت.
و در کتب شیعه نیز روایاتی در نکوهش طعنه در انساب آمده است، برای مثال:
٢٠ ـ عوالی اللآلی : فی حدیث ابن عباس قال : قال رسول الله ( صلّى الله علیه وآله ) : « ثلاث من سنن الجاهلیه لا یدعها الناس : الطعن فی الأنساب ، والنیاحه ، والاستقاء بالأنواء».
مستدرک الوسائل ۲/۴۵۴٫ بحار الانوار ۳/۲۷۲
ترجمه: سه چیز از جاهلیت است که مردم آن را ترک نمیکنند: ۱- طعنه زدن در نسب ها ۲- نوحه خوانی (بر مرده) ۳- و طلب باران از ستارگان.
رافضی چنین میگوید:
دغفل به ابوبکر میگوید: به خدا قسم، اگر میماندی به تو خبر میدادم که از اراذل و انسان های پست قریش هستی! آیا من دغفل نیستم؟ پیامبر اکرم خنده اش گرفت.
والله لو ثبت لاخبرتک أنک من زمعات قریش أو ما أنا بدغفل، فتبسم النبی صلى الله علیه وسلم
السیره النبویه ابن کثیر ج۲ص۱۶۵ و انساب سمعانی ج۱ص۳۷
پـــــــــ👊ــــاســـــــــــ💪ـــــخ:
این روایت نیز پر از راویان ضعیف و مجهول الحال است و روافض ، تمام توهین ها و افتراهایی که به اصحاب رسول خدا صلی الله علیه وسلم، مخصوصا خلفای راشدین میزنند، بر پایۀ روایات ضعیف و موضوع و بیارزش میباشد.
ابن کثیر در السیره النبویه، از أبو نعیم والحاکم والبیهقی نقل کرده است که با مراجعه به آنها مشخص میشود که سند روایت باطل و ضعیف است:
- سند ابونعیم در دلائل النبوه:
نام کتاب : دلائل النبوه لابی نعیم الاصبهانی نویسنده : أبو نعیم الأصبهانی جلد : ۱ صفحه : ۲۸۲
http://lib.eshia.ir/44811/1/282
حَدَّثَنَا سُلَیْمَانُ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ: ثنا محَمَّدُ بْنُ زَکَرِیَّا الْغَلَابِیُّ (حدیث وضع میکند) قَالَ: ثنا شُعَیْبُ بْنُ وَاقِدٍ الصَّفَّارُ (بسیار واهی و ضعیف است) قَالَ: ثنا أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ (ضعیف است) ، عنْ أَبَانَ بْنِ تَغْلِبَ وَثنا إِبْرَاهِیمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ إِسْحَاقَ قَالَ: ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الثَّقَفِیُّ قَالَ: ثنا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ کَثِیرٍ التَّمِیمِیُّ الرَّقِّیُّ (توثیقی ندارد) قَالَ: ثنا مُحَمَّدُ بْنُ بِشْرٍ قَالَ: ثنا أَبَانُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْبَجَلِیُّ، عَنْ أَبَانَ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ: ثنا عِکْرِمَهُ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: حَدَّثَنِی عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ…