شیخ عبدالعزیز الطریفی
ظاهر ادلههای حدیث اشاره دارد به اینکه خوردن سحری افضلتر است از خوردن افطاری.
به خاطر اینکه احادیث مربوط به افطار در مورد زود افطاری کردن است اما در مورد سحری، خوردن سحری است،
برای اینکه سحری انسان را در روزهاش یاری میدهد و (همچنان که میدانیم) روزه رکنی از از ارکان اسلام است و روزهای رمضان افضلتر هستند که تقوی در آنها انجام شود.
روزه را با هر چیزی میشود افطار کرد (شکست)، اگرچه با جماع (نزدیکی) زن و شوهر باشد.
مانند ابن عمر رضی الله عنه که این کار را کرد (یعنی ابن عمر روزهاش را در نماز مغرب با نزدیکی به همسرش افطار کرد) ولی سحری فقط با خوردن غذاست.
و حرص مردم در خوردن غذا در افطار و غافل بودن از سحری به این خاطر است که فضل خوردن سحری را نمیدانند،
پس شایسته است که مسلمان بر هر دو یعنی افطار و سحری حریص باشد اما اهتمام بیشتری به سحری بدهد.