آمده همین طور است، خداوند متعال میفرماید:
{إِنَّمَا یُرِیدُ ٱللَّهُ لِیُذۡهِبَ عَنکُمُ ٱلرِّجۡسَ
أَهۡلَ ٱلۡبَیۡتِ وَیُطَهِّرَکُمۡ تَطۡهِیرٗا} الأحزاب: ۳۳.
«خدا چنین میخواهد که رجس هر آلایش را از شما خانواده نبوت ببرد و شما را از هر عیب پاک و منزه گرداند».
و از آنجا که علمای شیعه توانایی پاسخگویی به این اشکال را ندارند ادعا کردند که در آیه تطهیر سوره ی احزاب تحریف صورت گرفته است،
مصالح دنیوی در غیر از محل خود قرار داده شده است،
چنان که مجلسی گفته است.
مجلسی میگوید: «شاید آیه تطهیر را در جایی قرار دادهاند که فکر کردند مناسب با آنجاست، ویا به خاطر بعضی از مصالح دنیوی اشان آن در سیاق خطاب به زنان پیامبر، قرار دادهاند…»
و علمای شیعه کلمه (اهل) را در قرآن به زن تفسیر کردهاند، چنان که در فرموده الهی که میفرماید:
{فَلَمَّا قَضَىٰ مُوسَى ٱلۡأَجَلَ وَسَارَ بِأَهۡلِهِۦٓ ءَانَسَ مِن جَانِبِ ٱلطُّورِ نَارٗاۖ قَالَ لِأَهۡلِهِ ٱمۡکُثُوٓاْ إِنِّیٓ ءَانَسۡتُ نَارٗا لَّعَلِّیٓ ءَاتِیکُم مِّنۡهَا بِخَبَرٍ أَوۡ جَذۡوَهٖ مِّنَ ٱلنَّارِ لَعَلَّکُمۡ تَصۡطَلُونَ} القصص: ۲۹.
«آنگاه که موسی عهد خدمت به پایان رسانید
و اهل بیت خود از حضور شعیب رو به دیار خویش کرد آتشی از جانب طور دید
به اهل بیت خود گفت شما در اینجا مکث کنید که آتی به نظرم رسید میروم تا شاید از آن خبری بیاورم یا برای گرم شدن شما شعله ای برگیرم».
در کتاب الحدایٔق الناضره آمده است: منظور از اهل زن است.
(التفسیر الاصفی فیض کاشانی ۹۲۷/۲
الامثل فی تفسیر کتاب الله المنزل
ناصر مکارم شیرازی ۲۲۵/۱۲).
و همچنین در این مورد این روایت را میآورند:
ازامام علی رضی الله عنه روایت است که گفت:
هر کسی میخواهد کسی را به ازدواج… تا اینکه میگوید:
وقتی زنش را نزد او آوردند دو رکعت نماز بخواند و سپس دستی بر پیشانیاش بکشد
و بگوید:
«اللهم بارک فی أهلی وبارک لهم فی…».
الحدائق الناضره بحرانی ۳۲/ص ۱۵۵٫
«بار خدایا زنم را مایه ی برکت بگردان و مرا برای آنها مایه ی برکت بگردان…».