شیخ السلام ابن تیمیه با ساختن بنا روی قبور و تزئین کردن آنها و همینطور خواندن و صدا کردن آنها برای نیاز خور و واسطه قرار دادن آنها در دعا مخالف بوده .
شیخ السلام ابن تیمیه در مورد ساختن قبور بین شیعیان در کتاب منهاج السنه گفته اند :
( مساجد ایشان خلوت نماز جمعه و جماعت در میانشان تعطیل است ولی قبور بزرگان خود را تعظیم
میکنند و مشاهدی بر قبرها بنا کرده و بر انها معتکف شده و بسوی آنها مسافرت نموده و در انجا اجتماع می کنند و حتی رفتن بسوی قبرها را از رفتن به حج را با فضیلت تر میدانند . حال آنکه رسول خدا فرموده اند
( لعن الله الیهود و النصاری اتخذوا قبور انبیائهم مساجد ). خدا لعنت کند یهودیان و مسیحیان را که قبرهای پیامبرانشان را مساجد قرار دادند ).
حالا نظر حضرت علی در مورد قبور و کمک خواستن از انها چی بوده !!!
در کتاب کافی و همینطور در کتاب وسائل از حضرت صادق روایت کرده اند که حضرت علی فرموده :
بعثنی رسول الله الی المدینه فی هدم القبور و کسر الصور فقال لا تدع صوره الا محوتها و لا قبرا الا سویتها . ( پیامبر مرا بسوی مدینه فرستاد و درباره خراب کردن قبور و شکستن صورتها فرمودند : صورتی را مگذار مگر اینکه آنرا محو کنی و قبری را مگذار مگر آنکه مساوی زمین کنی).
همچنین در کتاب وسائل الشیعه از حضرت علی نقل شده که می فرماید :
سمعت رسول الله یقول : لا تتخذوا قبری عیدا
( پیامبر فرمودند که قبر مرا محل رفت و آمد خود قرار ندهید).
در کتاب محاسن برقی و کتاب وسائل باب ۴۳ از ابواب دفن از حضرت علی روایت شده است که فرمودند :
من جدد قبرا او مثل مثالا فقد خرج عن السلام.
( هر کس قبری را تجدید و یا مجسمه ای بسازد از اسلام خارج شده است .) ( فتوای کفر قبرسازان).
هچنین در نهج البلاغه حضرت علی اعلام میکند که :
و فرموده: »فَهُمْ جِیرَهٌ لا یُجِیبُونَ دَاعِیاً ولا یَمْنَعُونَ ضَیْماً ولا یُبَالُونَ مَنْدَبَهً إِنْ جِیدُوا لَمْ یَفْرَحُوا وإِنْ قُحِطُوا لَمْ یَقْنَطُوا جَمِیعٌ وهُمْ آحَادٌ وجِیرَهٌ وهُمْ أَبْعَادٌ مُتَدَانُونَ لا یَتَزَاوَرُونَ رفتگان همسایگانی هستند که هرگاه آنان را بخوانند پاسخی ندهند و ظلم و ستم را ممانعت نکنند، و به نوحه سرایی و مداحی متوجه نشوند، اگر در حق ایشان نیکی شود شاد نگردند، و اگر قحطی شود یأس ندارند، دور یکدیگرند و لی تنها هستند و همسایه اند در حالی که از هم دورند، با اینکه به هم نزدیکند به زیارت یکدیگر نروند.
و در خطبه ۲۲۱ فرمودند که اگر اموات و قبور مایه عبرت باشند سزاوارتر است تا مایه افتخار .
اگر مساله قبر سازی از دستورات اسلام بوده چرا قبر پیامبران قبلی مشخص نیست چرا پیامبر برای قبر حضرت خدیجه و حمزه و شهدای احد قبری بنا نکرد . آیا قبر سازی در قران و سیره ای پیامبر و صحابه و اهل بیت بوده یا بعدا وارد اسلام شده است .
حال سوال ما از شیعیان .
پیرو واقعی حضرت علی چه کسی هست؟
۱-شیخ السلام ابن تیمیه
۲-شما شیعیان