همانا ادعای تخصیص معنای (آیه ی تطهیر) به علی و خانوادهاش، لفظ «بیت»ی که در آیه ذکر شده به خانه ی علی رضی الله عنه نه خانه ی پیامبر صلی الله علیه و سلم تعلق میگیرد. باید گفت که علی رضی الله عنه به هنگام نزول آن آیه، خانه مستقل و مخصوص به خود را داشته است و آن چهار نفر(علی، فاطمه، حسن و حسین) از اعضای خانواده ی علی میباشند. بنابراین، برای خانه ی پیامبر صلی الله علیه و سلم در مقابل خانه ی علی رضی الله عنه هیچ فضل و مزیتی باقی نمیماند! و اگر آن آیه را از خانه ی پیامبر منفصل و جدا سازیم، به تنهایی خانهی او از آن فضل و شرف محروم میماند، و خانه ی پیامبر به عنوان تابع نه متبوع قرار میگیرد، و همانند فرع واقع میشود نه اصل. آنگاه منحصر نمودن و اختصاص دادن معنای آیه به علی، نه تنها پیروی از آیات متشابه، بلکه کم شرمی و بی ادبی در برابر پیامبر بزرگوار است، به واسطه ی محروم نمودن خانه ی پیامبر از آن فضل و کرامتی که خداوند متعال برای او قرار داده است. و آنگه نتیجه چنین میشود که آن فضل و بزرگواری پیامبر صلی الله علیه و سلم از خودش نیست، بلکه از راه کسان دیگری به او رسیده است. اما حقیقت و راستی این است، که خانه ی علی تنها به خاطر وجود خانه ی پیامبر صلی الله علیه و سلم به صورت تبعیت فرع از اصل نه عکس فضل و بزرگواری دارد.