کمی تفکر، کمی قضاوت (۱)

شیعیان و اهل قبور می گویند:
آیاتی که در قرآن در مورد مشرکین آمده در مورد ما صدق نمی کند و مقایسه ما با بت پرستان صحیح نیست، چون مشرکان بتهایی را که از جنس سنگ،چوب و فلز بود، را پرستش (واسطه) می کردند در حالیکه ما اولیاء را واسطه قرار می دهیم و اولیاء با بُت مشرکان فرق دارد!

در جواب این حرف
شیعیان و اهل قبور باید بگوییم.

مُشرکان هم همانند کسانیکه:
امروزه مردگان صالح را واسطه قرار می دادند، صالحین را واسطه قرار می دادند، زیرا آن بتها در حقیقت نماد آن صالحین بودند، از سویی با دقت در آیه زیر متوجه می شویم که آنها نیز مُردگان را واسطه کرده بودند:

الله متعال می فرماید:
«إِن تَدْعُوهُمْ لَا یَسْمَعُوا دُعَاءکُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَکُمْ وَیَوْمَ الْقِیَامَهِ یَکْفُرُونَ بِشِرْکِکُمْ» «اگر آنها را بفریاد بخوانید دعای شما را نمی شنوند و اگر [فرضاً] بشنونپ اجابتتان نمی کنند و روز قیامت شرک شما را انکار می کنند» (فاطر/۱۴)

اینکه الله متعال می فرماید:
«یَوْمَ الْقِیَامَهِ یَکْفُرُونَ بِشِرْکِکُمْ».
این امر را اثبات می کند که آنها افراد صالح را واسطه قرار دادند و برای همین است که در روز قیامت پس از برانگیخته شدن، آن اولیاء که در دنیا بتهایشان را ساخته بودند و مورد واسطه قرار گرفته بودند، از آنها برائت می کنند، و نیز این را می رساند که به فریاد خواندن اولیاء شرک است.

نکته مهم:
بت ها نماد افراد صالح فوت شده بودند و مقصود مُشرکان نیز خواندن صالحین بود نه تکه سنگی که به شکل صالحین تراش داده بودند.

عاقلان را اشاره ای کافیست…

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …