چرا هنوز که جسد پیامبر روی زمین بود صحابه برای جانشینی عجله کردند؟ (۲)

آیا کدام امر مهم تر بود؟( غسل دادن جسد پاک پیامبر یا جلوگیری از انحراف عظیم امت. ) حضرت علی می توانست کسی دیگری از فامیل پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) را مسئول غسل کند و خودش هم بیاید یا حد اقل آن ۴ تا ۱۲ نفر طرفدار علی چرا در جلسه حاضر نشدند و اگر شدند پس چرا چیزی نگفتند؟ بنی هاشم کجا بودند؟ آیاهمه اینها دلیل براین نیست که اصلأ ادعا دروغ است.
وحضرت علی خودش ادعا نمی کرده که خداوند (جل جلاله) او را جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) کرده است ؟ شاید کسی بگوید آخر چطور انسان امرغسل پیامبر را رها کند مگر علی مثل سعد بود که فکر و ذکرش خلافت باشد. جواب این است که مسئله خلافت در اینجا بعنوان یک مقام مطرح نیست بلکه یک وظیفه و یک امرمهم عبادی مورد بحث است لهذا حضرت علی (رضی الله عنه) اگرمیدید که امت دارد دچار انحراف می شود و زحمات طاقت فرسایی پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم ) از بین میرود ناچاراً باید به شوری میامدند واقلأ حرف خود را میگفتند. و اصولأ عجله در انتخاب رهبرعیبی ندارد اگر داشت در روز مرگ خمینی روز نامه های کشور همزمان با اعلان مرگ خمینی اعلام نمی کردند که مجلس خبرگان تشکیل جلسه داده و خامنه ای را بعنوان رهبر برگزیده است.اعضای شورای خبرگان مثل باد از همه جای ایران آمدند تهران حتی سر مرده خمینی هم نرفتند (باز صحابه که اول سر جسد حضرت رفتند) اول رفتند جانشین انتخاب کردند حتی دختر خمینی هم پیش از آنکه به فکر پدر باشد به فکر برادر بود و فردای مرگ خمینی و قبل از دفن او به یک خبرنگار آمریکائى گفت ( پدرم گفت که برادرم پس ازمرگ او میتواند وارد جهان سیاست شود پس می بینیم که اینکار بد نیست که آدم در انتخاب رهبر بعدی عجله کند اگر بد بود علمای شیعه پس از ۱۴ قرن ازکار صحابه تقلید نمیکردند.وقتی خمینی مرد رفسنجانی در آنجا حاضر بود رو به زنان خانواده اش کرد وگفت:
( ساکت باشید باید در فکر این باشیم که نظام را حفظ کنیم نظامی که خمینی موسس آن بوده.) پس می بینید با همه علاقه به گریه وزاری وقتی مصلحت ایجاب کند و موضوع انتخاب جانشین درمیان باشد حتی زنان از گریه وزاری منع می شوند. اما باز هم میگویم که عموم صحابه در انتخاب جانشین عجله خاصی نشان دادند و اگر نبود عمل حضرت سعد بن عباده شاید اینکار را به بعد از دفن آن حضرت محول میکردند. اما بهر حال به جنازه حضرت نیز بی اعتنایی نشد پس از پایان کار در شورای سقیفه صحابه برگشتند و منتظر ماندند تا مردم از حومه مدینه نیز بیایند و سپس جسد پاک حضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) را دفن کردند. بهر حال چه انتخاب قبل از دفن چه پس از دفن شانس حضرت علی را زیاد وکم نمی کرد این نکته ای است که ما می خواستیم در این گفتار ثابت کنیم و همراه آن نیز این را تکرار کنیم که ایرادی که در مورد عجله کردن میگیرند یک نوع جوسازی است تامردم گمان کنند که صحابه برای خوردن حق علی عجله کردند و دست یکی نمودند و تا مردم فکر کنند که آنها اعتنایی به حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله وسلم) نداشتند یا تصور کنند که توطئه ای در کار بوده  است.

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw