روایت هشتم: «مُحَمَّدُ بْنُ یحْیى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ الْحُسَینِ بْنِ نُعَیمٍ الصَّحَّافِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ( علیه السلام ) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمِنْکُمْ کافِرٌ وَ مِنْکُمْ مُؤْمِنٌ فَقَالَ عَرَفَ اللَّهُ إِیمَانَهُمْ بِوَلَایتِنَا وَ کُفْرَهُمْ بِهَا یوْمَ أَخَذَ عَلَیهِمُ الْمِیثَاقَ فِی صُلْبِ آدَمَ ( علیه السلام ) وَ هُمْ ذَرٌّ .» (الکافی ج ۱ – ص ۴۱۳ )
ترجمه مصطفوی:حسن بن نعیم صحاف گوید: از امام صادق علیه السلام راجع بقول خداى عز و جل «برخى از شما مؤمن و برخى کافرند- ۲ سوره ۶۴-» پرسیدم، فرمود: روزى که مردم بصورت مور در صلب آدم علیه السلام بودند، خدا ایمان و کفر آنها را با ولایت ما شناخت (پس ولایت ما را در هر کس دید مؤمنش دانست و در آنکه ندید کافرش شناخت).
مجلسی می گوید: حسن (مرآه العقول فی شرح أخبار آل الرسول ج۵ ص۱۰) هادی النجفی می گوید:الروایه صحیحه الإسناد . (موسوعه أحادیث أهل البیت (ع) ج ۱۱ – ص ۱۸۳)
ای اهل تشیع پس چرا امروز با ما دم از وحدت می زنید؟
___________________
روایت نهم: مُحَمَّدُ بْنُ یحْیى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ الْحُسَینِ بْنِ نُعَیمٍ الصَّحَّافِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ( علیه السلام ) عَنْ قَوْلِهِ فَمِنْکُمْ کافِرٌ وَ مِنْکُمْ مُؤْمِنٌ فَقَالَ عَرَفَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِیمَانَهُمْ بِمُوَالَاتِنَا وَ کُفْرَهُمْ بِهَا یوْمَ أَخَذَ عَلَیهِمُ الْمِیثَاقَ وَ هُمْ ذَرٌّ فِی صُلْبِ آدَمَ وَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّیتُمْ فَإِنَّما عَلى رَسُولِنَا الْبَلاغُ الْمُبِینُ فَقَالَ أَمَا وَ اللَّهِ مَا هَلَکَ مَنْ کَانَ قَبْلَکُمْ وَ مَا هَلَکَ مَنْ هَلَکَ حَتَّى یقُومَ قَائِمُنَا ( علیه السلام ) إِلَّا فِی تَرْکِ وَلَایتِنَا وَ جُحُودِ حَقِّنَا وَ مَا خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ ( صلى الله علیه وآله ) مِنَ الدُّنْیا حَتَّى أَلْزَمَ رِقَابَ هَذِهِ الْأُمَّهِ حَقَّنَا وَ اللَّهُ یهْدِی مَنْ یشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ .» (الکافی ج۱ ص۴۲۷)
ترجمه مصطفوی: نعیم صحاف گوید: از امام صادق علیه السلام آیه: «بعضى از شما کافر و بعضى مؤمنند- ۲ سوره ۶۴-» را پرسیدم. فرمود: خداى عز و جل ایمان و کفر مردم را با ولایت ما شناخت، روزى که از ایشان پیمان گرفت و آنها بصورت مور در صلب آدم علیه السلام بودند، و نیز از آن حضرت این قول خداى عز و جل را پرسیدم! «خدا را اطاعت کنید و پیغمبر را اطاعت کنید، و اگر روى بگردانید، بر رسول ما تنها ابلاغ نمایانست- ۲- سوره ۶۴-» فرمود: هان بخدا سوگند، پیشینیان شما هلاک نشدند و هیچ کس هم تا زمان قیام قائم ما علیه السلام هلاک نشود، جز بسبب ترک نمودن ولایت ما و انکار حق ما، و رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله از دنیا نرفت، تا حق ما را بگردن این امت ثابت و لازم ساخت، و خدا هر که را بخواهد براه راست هدایت کند.» مجلسی: صحیح (مرآه العقول فی شرح أخبار آل الرسول ج۵ ص۹۱)
_____________________________
روایت دهم: عِدَّهٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِی بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ فُضَیلِ بْنِ یسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ( علیه السلام ) یقُولُ مَنْ مَاتَ وَ لَیسَ لَهُ إِمَامٌ فَمِیتَتُهُ مِیتَهُ جَاهِلِیهٍ وَ مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ لِإِمَامِهِ لَمْ یضُرَّهُ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ وَ مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ لِإِمَامِهِ کَانَ کَمَنْ هُوَ مَعَ الْقَائِمِ فِی فُسْطَاطِهِ . (الکافی ج ۱ ص ۳۷۱ – ۳۷۲)
ترجمه بهبودی: شنیدم ابو جعفر باقر (ع) مىگفت: هر کس بمیرد و امام خود را نشناخته باشد بر کیش دوره جاهلیت مرده است که مردم از وجود رهبران الهى بىخبر بودند و هر کس بمیرد و امام خود را شناخته باشد هیچ گونه خسارت و زیانى بر او وارد نخواهد شد که پیروزى مکتب پیش افتد یا بتاخیر افتد: هر کس بمیرد و امام خود را شناخته باشد همردیف کسى است که با قائم آل محمد و در خیمه مخصوص او باشد. بهبودی این روایت را صحیح می داند: (گزیده کافى، ج۱، ص: ۹۴)
میرزا محمد تقی الأصفهانی می گوید: «بسند صحیح عن فضیل بن یسار» (مکیال المکارم ج ۲ – ص ۹۷، میرزا محمد تقی الأصفهانی)
علی کورانی می گوید: «هذا الحدیث الشریف عن الإمام الباقر» (الحق المبین فی معرفه المعصومین (ع) ص ۶۳۱- علی الکورانی)
اگر امام آن است که ۱۲۰۰ سال از ترس ذبح در فرار است! ترجیح می دهیم که چنین امامی را هیچ وقت نشناسیم!
_____________________
روایت یازدهم: أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِیسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ عَنِ الْفُضَیلِ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِیرَهِ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ( علیه السلام ) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ( صلى الله علیه وآله ) مَنْ مَاتَ لَا یعْرِفُ إِمَامَهُ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیهً قَالَ نَعَمْ قُلْتُ جَاهِلِیهً جَهْلَاءَ أَوْ جَاهِلِیهً لَا یعْرِفُ إِمَامَهُ قَالَ جَاهِلِیهَ کُفْرٍ وَ نِفَاقٍ وَ ضَلَالٍ . (الکافی ج ۱ ص ۳۷۷)
بهبودی: به ابو عبد اللَّه صادق (ع) گفتم: آیا رسول خدا (ص) گفته است که: «هر کس بمیرد و بىامام باشد بر کیش جاهلیت مرده است»؟ گفت:بلى. گفتم: جاهلیت خالص یا جاهلیت از حیث امام و رهبر؟ گفت:جاهلیت کفر و نفاق و ضلالت. مجلسی(مرآه العقول فی شرح أخبار آل الرسول ج۴ ص۲۲۰) و بهبودی (گزیده کافى، ج۱، ص: ۹۸) این روایت را صحیح می دانند!از اهل جاهلیت شدیم کافر و منافق هم شدیم ، ولی هنوز مسلمانیم!!!!
______________________
روایت دوازدهم: عَلِی بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ وَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الصَّلْتِ جَمِیعاً عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَى عَنْ حَرِیزِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ زُرَارَهَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ( علیه السلام ) قَالَ بُنِی الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسَهِ أَشْیاءَ عَلَى الصَّلَاهِ وَ الزَّکَاهِ وَ الْحَجِّ وَ الصَّوْمِ وَ الْوَلَایهِ قَالَ زُرَارَهُ فَقُلْتُ وَ أَی شَی ءٍ مِنْ ذَلِکَ أَفْضَلُ فَقَالَ الْوَلَایهُ أَفْضَلُ لِأَنَّهَا مِفْتَاحُهُنَّ وَ الْوَالِی هُوَ الدَّلِیلُ عَلَیهِنَّ قُلْتُ ثُمَّ الَّذِی یلِی ذَلِکَ فِی الْفَضْلِ فَقَالَ الصَّلَاهُ … ثُمَّ قَالَ ذِرْوَهُ الْأَمْرِ وَ سَنَامُهُ وَ مِفْتَاحُهُ وَ بَابُ الْأَشْیاءِ وَ رِضَا الرَّحْمَنِ الطَّاعَهُ لِلْإِمَامِ بَعْدَ مَعْرِفَتِهِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یقُولُ مَنْ یطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ وَ مَنْ تَوَلَّى فَما أَرْسَلْناکَ عَلَیهِمْ حَفِیظاً أَمَا لَوْ أَنَّ رَجُلًا قَامَ لَیلَهُ وَ صَامَ نَهَارَهُ وَ تَصَدَّقَ بِجَمِیعِ مَالِهِ وَ حَجَّ جَمِیعَ دَهْرِهِ وَ لَمْ یعْرِفْ وَلَایهَ وَلِی اللَّهِ فَیوَالِیهُ وَ یکُونَ جَمِیعُ أَعْمَالِهِ بِدَلَالَتِهِ إِلَیهِ مَا کَانَ لَهُ عَلَى اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ حَقٌّ فِی ثَوَابِهِ وَ لَا کَانَ مِنْ أَهْلِ الْإِیمَانِ ثُمَّ قَالَ أُولَئِکَ الْمُحْسِنُ مِنْهُمْ یدْخِلُهُ اللَّهُ الْجَنَّهَ بِفَضْلِ رَحْمَتِهِ . (الکافی ج۲ ص۱۸-۱۹)
ترجمه مصطفوی: امام باقر علیه السّلام فرمود: بناى اسلام روى پنج چیز است؟ نماز و زکاه و حج و روزه و ولایت. زراره گوید بحضرت عرضکردم: کدامیک از اینها برتر است؟ فرمود: ولایت برتر است. زیرا ولایت کلید آنهاست و شخص والى دلیل و راهنماى آنهاست (ائمه علیهم السّلام راهنماى نماز و زکاه و حج و روزه میباشند و این اعمال بدون راهنمائى آنها درست نیست).
عرض کردم: سپس کدامیک برترى دارد؟ فرمود: نماز….سپس فرمود: بالاترین مرتبه امر دین و کلیدش و در همه چیز و مایه خرسندى خداى رحمان، اطاعت امام است، بعد از شناسائى او، همانا خداى عز و جل میفرماید: هر که پیغمبر را فرمان برد خدا را فرمان برده است و هر که پشت کند، ما ترا بنگهبانى آنها نفرستادهایم، ۸۰ سوره ۴» همانا اگر مردى شبها را بعبادت بپا خیزد و روزها را روزه دارد و تمام اموالش را صدقه دهد و در تمام دوران عمرش بحج رود، و امر ولایت ولى خدا را نشناسد تا از او پیروى کند و تمام اعمالش با راهنمائى او باشد، براى او از ثواب خداى جل و عز حقى نیست و او از اهل ایمان نباشد، سپس فرمود: خدا نیکوکاران از ایشان (اهل ولایت یا مستضعفین از مخالفین) را بفضل رحمت خود داخل بهشت کند.» مجلسی این روایت را صحیح می داند (مرآه العقول ج۷ ص۱۰۲) همینطور مرجع تقلید شیعیان ” سید محمد صادق روحانی” می گوید: « کصحیح زراره» (فقه الصادق (ع) – السید محمد صادق الروحانی – ج ۹ – شرح ص ۲۱۲)
می گویم: نماز،روزه،صدقه و حج یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان به زعم شیعه برای خدا یک ذره هم ارزشی ندارد که هیچ ، تازه یک چیزی هم بدهکار می شویم آخر منکر ولایت هستیم و آن دنیا باید جواب پس بدهیم!
نمی دانم وقتی نماز،روزه،صدقه و حج یک آدم قبول نشه اون وقت چطور میشه مسلمان؟ بعد چطور میشه با این آدم متحد شد؟ بعد چطور میشه با این فرد ازدواج کرد؟
نکتۀ جالب: این روایت اشاره دارد به این دو شعر معروفی که مداحان می خوانند:
چرا سنی نمی خواهد بداند … وضوی بی ولایت آب بازیست
یا این بیت: به منکر علی بگو نماز خود قضا کند … نماز بی ولای او عبادتیست بی وضو
بعد علمای شیعه می گویند حرف های مداحان نماینده مذهب شیعه نیست ولی ظاهراً که همین مداحان شما عقیده ی واقعی شیعۀ صفوی را نشان می دهند که با سند صحیح در کتبتان آمده است!
_______________________
روایت سیزدهم: «أَبُو عَلِی الْأَشْعَرِی عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِی الْکُوفِی عَنْ عَبَّاسِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ فُضَیلِ بْنِ یسَارٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ( علیه السلام ) قَالَ بُنِی الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاهِ وَ الزَّکَاهِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایهِ وَ لَمْ ینَادَ بِشَی ءٍ کَمَا نُودِی بِالْوَلَایهِ فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَکُوا هَذِهِ یعْنِی الْوَلَایهَ »(الکافی ج ۲ ص ۱۸)
ترجمه مصطفوی:امام باقر علیه السّلام فرمود: اسلام روى پنج پایه نهاده شده: نماز و زکاه و روزه و حج و ولایت. و بچیزى مانند ولایت فریاد زده نشد، مردم آن چهار را گرفتند و- این- یعنى ولایت- را رها کردند.مجلسی می گوید: موثق کالصحیح
مقاله پیشنهادی
زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم
عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …