تو چرا باید دینی را پیروی کنی که حتی جنازه تو را با جنازه
یک مرد برابر نمیداند ؟
اینکه دیه یک زن ، نصف یک مرد است ، نشانه این نیست که
حتی مردن تو از لحاظ اهمیت ، ارزشش نصف مردن یک مرد
است ؟
پاسخ:
بعد از فوت زن یا مرد،مبلغ دیه را به خانواده اش میدهند.آن را داخل قبر که نمیگذارند!!!
بعد از فوت مرد،دیه کامل دریافت میکنند و آن را به زن و بچه اش میدهند،زن و بچه ای که درآمدی ندارند
اما بعد از فوت زن،نصف دیه را دریافت میکنند و آن را به خانواده ای میدهند که مرد در آن حضور دارد و کماکان نفقه خانواده را تامین میکند…
و برای مصالح جامعه این تدبیر بسیار زیبایست،و اصلا” به این معنا نیست که ارزش زن نصف ارزش مرد است
این قانون به نفع زن هاست یا به ضررشان؟
آیا ارزش جان یک انسان بالاتر است و یا ارزش جنسی مرد ؟
چرا باید بهای دیه بیضه چپ مرد ، بیشتر از دیه یک زن باشد ؟
آیا این فقط معنی اش این نیست که جان و زندگی تو ارزشش
کمتر از ارضای جنسی یک مرد است ؟
این یعنى اینکه اهمیت مردن یک زن ، کمتر از لذت بردن جنسی
یک مرد است ، البته بیضه راست را که دارد !
پاسخ:
در مورد اینکه چرا دیه ی بیضه ی ها ی مرد به اندازه ی دو زن است
اصلا” به این معنا نیست که ارزش زن تا این اندازه کم است که بیضه های مرد قیمت بیشتری می ارزد…
افرادی که این شبهه را مطرح می کنند از نوعی فریب استفاده می کنند
مردی که بیضه های خود را در یک حادثه از دست می دهد و از توانایی مردانگی ساقط می شود بهای بسیار سنگینی را پرداخته است
و این دیه باعث می شود حداقل کانون خانواده خود را تا اندازه ای حفظ کند.
آیا هیچ زنی حاضر می شود با یک مرد بدون بیضه ازدواج کند؟
در واقع احکام وسیله هستند برای رسیدن به هدفی خاص.
اگر توجه بفرمایید:
دیه ی پستان های زن از پستان مرد بیشتر است
آیا این بدان معناست که ارزش مرد کمتر است؟
ممکن است بیضه ی یک حیوان در حال انقراض میلیون ها دلار ارزش داشته باشد که اگر براورد کنیم می شود دیه ی صد ها زن و مرد
آیا می توانیم بگوییم
۱۰۰ ها انسان بی ارزش تر از بیضه ی یک جانور هستند؟
پس این استنباط غلط است.
عزیزان
این ارزش گذاری برحسب پول روی انسانها نوعی بی حرمتی به کرامت انسان تلقی می شود
که متاسفانه اسلام ستیزان نه تنها ابایی ندارند بلکه با احساسات خواهران مسلمان بازی می کنند و می گویند دینتان شما را تا این اندازه بی ارزش محسوب کرده است!
و باید بدانیم که احکام بر پی اهداف خاص خود هستند و هرگز برای بی حرمتی به انسانها وضع نشده اند.