پاسخ به شبهات منافقین حول ام المومنین عائشه صدیقه رضی الله تعالی عنها (۹)

شبهۀ شیعه: برابر دانستن عایشه با زن نوح و لوط جهت توجیه طهارت و پاکی ام المومنین عائشه!!!

پـــــــاســـــــخ:

بعضی از این جاهلین اینگونه نتیجه گرفته اند که می توانند عایشه را با زن نوح و لوط(که کافر بودند) برابر بدانند .

این مسئله مانند این است که کسی فاطمه الزهرا را با فرزند نوح برابر بداند از این جهت که آنها هر دو فرزند نبی بوده اند در حالی که این سید النساء العالمین است و آن یک کافر.
و در این داستان زنانلوط و نوح تذکره و توصیه ای است برای همه زنان مسلمان نه حکمی از جانب الله . کما اینکه آیات قران پر است از این اخطارها و حتی خطاب به پیامبران و مرسلین …چنانکه داریم:
{یا أیها النبی اتق الله ولا تطع الکافرین والمنافقین} (ای پیامبر از الله بترس و از کافرین و منافقین پیروی نکن )(احزاب ۱)

ما خطاب به این دسته عرض میکنیم که: آیا الله در جایی از قران بیان کرده اند که زن لوط و نوح ام المومنین هستند؟؟؟؟ و آیا در جایی از قرآن از آنها تعریف و تمجید کرده است؟ و آیا دستور به احترام به آنها داده است ؟؟! آیا نوح و لوط دوستدار زنهای خود بوده اند؟؟؟ و آیا نوح زن خود را در کشتی سوار کرد ؟؟؟! (و آیا زن لوط و نوح جزای خود را ندیدند و تا ابد نزد نوح و ادط علیهم السلام باقی و خرم و زنده ماندند یا در دنیا عذاب شدند؟؟؟[مصحح])

پس این قیاس مع الفارق است .

البته ما میدانیم که ازدواج لوط و نوح با زنهایشان قبل از بعثت بوده است و هر رسولی شریعت خاص خود را داشته است .
و شریعت پیامبر ما بر این است که زن مومن و پاک دامن اختیار کند و اگر از حالت ایمان و پاک دامنی خارج شود و به کفر و شرک باز گردد باید او را طلاق دهند . (چنانکه برای زن هم نسبت به همسرش همین است ولی زن فرعون از او جدا نشد که این هم قابل قیاس نیست )

{لَا هُنَّ حِلٌّ لَّهُمْ وَلَا هُمْ یَحِلُّونَ لَهُنَّ ۖ وَءَاتُوهُم مَّآ أَنفَقُوا۟ ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ أَن تَنکِحُوهُنَّ إِذَآ ءَاتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ ۚ وَلَا تُمْسِکُوا۟ بِعِصَمِ ٱلْکَوَافِرِ وَسْـَٔلُوا۟ مَآ أَنفَقْتُمْ وَلْیَسْـَٔلُوا۟ مَآ أَنفَقُوا۟ ۚ ذَٰلِکُمْ حُکْمُ ٱللَّـهِ ۖ یَحْکُمُ بَیْنَکُمْ ۚ وَٱللَّـهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ} ﴿ممتحنه ۱۰﴾.
«با زنان کافر ازدواج نکنید و همسران کافر را در همسری خود نگاه ندارید (چرا که با کفرِ شوهر یا همسر، رابطه‌ی زوجیّت به هم می‌خورد. اگر هم همسران شما کافر شدند و به دیار کفر گریختند، از کافران) چیزی را که (به عنوان مهریّه) خرج کرده‌اید درخواست کنید و مردان کافر نیز چیزی را که (به عنوان مهریّه) خرج کرده‌اند درخواست کنند. اینها حکم خدا است، و خدا است که در میانتان فرمانروائی و داوری می‌کند، و او آگاه کار بجا است».

پس این برداشت طعنه و توهین به پیامبر است پیامبری که از نظر قرآن اسوه و الگو حسنه است و از نظر شما سیئه و شما چیزی را که برای خود نمی پسندید برای او می پسندید پس وای بر شما .

{أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لأَزْوَاجِکَ إِنْ کُنْتُنَّ تُرِدْنَ الْحَیَاهَ الدُّنْیَا وَزِینَتَهَا فَتَعَالَیْنَ أُمَتِّعْکُنَّ وَأُسَرِّحْکُنَّ سَرَاحًا جَمِیلا وَإِنْ کُنْتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَهَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنْکُنَّ أَجْرًا عَظِیمًا} (احزاب ۸۶)

«ای پیغمبر! به همسران خود بگو: اگر شما زندگی دنیا و زرق و برق آن را می‌خواهید، بیائید تا به شما هدیّه‌ای مناسب بدهم و شما را به طرز نیکوئی رها سازم».

در آیه فوق، الله متعال به پیامبر دستور داده است که بعد از آن ماجراها زنان خود را بین دو راه مخیر کند . و یا آخرت آیا پیامبر به این آیه عمل نموده است ؟ بله که عمل کرده و آنچنانکه وارد است آنها آخرت را انتخاب کردند و نزد پیامبر ماندند.

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw