ولایت لاکپشت فقیه

  • سید حسن واحدی ـ قم

 

قصه لاکپشت و خرگوش و مسابقه‫ای که در آن غرور خرگوش باعث شد از لاکپشت بیچاره‫ای که نای حرکت ندارد عقب بیفتد را می‫توان حکایت ایران و کشورهایی چون ترکیه و مالیزی و چین و هندوستان و غیره تلقی کرد.

از اول کودکستان تا آخرین مرحله دانشگاهی از روضه خوان حسینیه تا سخنرانیهای پرطمطراق جشنهای انقلابی تا رادیو و تلویزیون و رسانه‫های گروهی بخورد ما می‫دادند که ترکها خرند، هندیها نفهمند، عربها سگهای تازی سوسمار خوار و  بیابانگردند، و… و ما ایرانیها از دماغ فیل افتاده‫ایم!

هر ساله دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی خروار خروار مدالهای طلا بدست می‫آورند! اخبار هر شب خبر از اختراعات دانشمندان ایرانی می‫دهد!

چه صنعتها و چه اکتشافات و اختراعات که نشنیده و نه دیده‫ایم! چه آمارهای اقتصادی و پروژه‫های عمرانی و کارخانجات که خبر تأسیس و افتتاحش را نشنیده‫ایم!

چون بزرگتر شدیم و دنیا بزور پنچره‫های زنگ زده کشورمان را باز کرد، و دیدیم ترکیه‫ای که نه نفتی دارد و نه گازی همسایه فقیر و ناداری بیش نیست طی دو دهه اخیر از زیر خاک خود را برکشیده به افلاک رسانیده است! رشد ترکیه از نظر اقتصادی و اجتماعی و علمی و سیاسی زبانزد خاص و عام است! بله، ترکیه‫ای که سالهاست از جنگ داخلی در عذاب است!

مالیزی کشوری که از بافت قومی مذهبی بسیار حساسی تشکیل شده، مالائیهای مسلمان و هندیهای گاوپرست و چینیهای بت پرست و غیره… و قبل از مدت زمان کوتاهی کچکول گدائی بدست داشت، امروزه با قدرتهای اول جهان اقتصاد شانه به شانه شده است، رشد اقتصادی و سیاسی مالیزی ضرب المثل جهانی است!

هند و چین دو کشوری که مسئولیت بیش از یک سوم شکمهای جهان را به عهده دارند حرف اول در اقتصاد و پیشرفت دنیا را می‫زنند!

اما ایران عزیز خودمان، ایرانی که چوپان دروغگو مهارش را بدست گرفته روز بروز دنده عقب می‫زند. از نظر سیاسی شده‫ایم مسخره عالم! از نظر اقتصادی کشور به ناموس فروشی رسیده است! از نظر هویت ملی و هویت قومی شده‫ایم؛ شیعه و سنی، کرد و بلوچ و ترک و لر و عرب و فارس و ترکمن و.. و همه سایه همدیگر با تیر می‫زنیم!..

این است برکات حکومت امام زمان!..

این است ارمغان حکومت ولایت فقیه برای این خاک و بوم!..

یک جامعه برای رسیدن به تمدن نیاز به چند پایه و ستون اساسی دارد:

  1. هویت ملی: چتری که افراد مختلف جامعه را دورهم گرد می‫آورد. یا باید برپایه دیانت باشد و یا بر پایه قومیت و یا سقف مرزهای سیاسی..

به برکت حکومت صفوی ولایت فقیه سقف خانه صد سوراخ برداشته است؛ وقتی عقل کوچک خمینی بخودمغرور به کرسی شاهی نشست جامعه را به دو گروه شیعه و سنی تبدیل کرد، پس از آن چون مرکزیت تشیع در بین فارسها بود، میدان را بدست گرفتند و بر سایر قومها ظلم و ستم و تبعیضها روا داشتند که در پی آن ایران زمین به چندین قوم تبدیل گشت و از هر سو شعار جدایی از مرزهای سیاسی کشور به گوش می‫رسد!

عربها می خواهند به خانواده عربی خود بپیوندند و استعمار فارس را از خاک خود بیرون کشند، کردها به دولت کردستان چشم دوخته‫اند و فیل آذریها هوای آذربایجان کرده، و بلوچها در فکر برپایی امپراطوری بلوچند و ترکمنها خواب کشور ساحلی خزر را می‫بینند و لرها خط و نشان کشور کوهستانی لرستان را بر صفحه آینده خیالشان رسم می‫کنند و..

و از قدیم گفته‫اند خوابهای امروز واقعیت فردا را می‫سازد!..

  1. محور دیگر عمران و سازندگی است..

جامعه برای پیشرفت و متمدن شدن پس از مشخص شدن هویت ملی نیاز به سازماندهی و رشد در نظامهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دارد تا توده در آرامش زندگی کنند و کشور روز بروز ترقی و پیشرفت کند.

  1. محور علم و دانش

پس از آن باید به علم و دانش و آموزش اهتمام ویژه‫ای داده شود تا عقلها رشد کنند و مفاهیم خودپرستی و ایده‫های انفصال طلب در سایه برابری و مساوات ملی ذوب شود.

جالب اینجاست که در کشورهای کمونیستی خودپرست آموزش اجباری و برای تمام کشور هماهنگ است، اما در نظام امام زاده پرستان و جمکران پرستان حاکم بر کشور ما تعلیم حکومتی به زیر صفر سقوط کرده، و تنها پولدارها هستند که می‫توانند بچه‫هایشان را خوب آموزش دهند، به عبارت دیگر جامعه آینده ما کاملا جامعه‫ای طبقاتی خواهد شد. طبقه آخوندها با رسم و رسوم ویژه، طبقه نظامیها با رسم و رسوم خاص خود، و طبقه کاسبان همدست حکومت و در نهایت طبقه خس و خاشاک و بردگان که چیزی بیش از ۹۷ درصد جمیعت کشور را تشکیل خواهند داد.

  1. پاسداری از تمدن و پیشرفت!

اگر جامعه‫ای توانست هویت ملی خود را قوت بخشد، و روی غلطک پیشرفت و سازندگی افتاد، و سطح آموزش و علم را بالا برد، باید سعی کند با احترام به آزادیهای فردی و عمومی و حقوق افراد از ویروس زدگی و پوسیدگی و رکود جامعه جلوگیری کند.

تغییر نظام قرون وسطائی و پوشالی حاکم بر کشور در مرحله اول نیاز به آگاهی رسانی در سطح گسترده دارد. البته دیکتاتورهای حاکم بر کشور با هزینه‫های بسیار بالا و با استفاده از ثروت باد آورد نفت و کرایه تکنولوژی ماهواره‫ای چین در تلاشند همه راههای اطلاع رسانی را بر مردم میخکوب کنند، و این خود دلیلی است بر کوچکی عقلهای زیر عمامه‫های بزرگ!..

اینها تماما به بز وحشی می‫مانند که با شاخش می‫خواهد کوهی را از سر راهش بردارد!

در کنار حرکت آگاه سازی ملی جامعه نیاز به درصد کمی از افراد اندیشمند دارد تا برنامه‫های سازنده خود را در جامعه به اجرا در آورند.

این دقیقا همان روند سازندگی قرآن کریم است:

«وَمَا أَکْثَرُ النَّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنِینَ »﴿یوسف/١٠٣﴾

{بیشتر مردم (به سبب پیروی از هوا و هوس، به تو) ایمان نمی‌آورند، هرچند که تلاش کنی (و در راهنمائی ایشان بسیار خویشتن را زحمت دهی).}

همواره اکثریت در جهت وزش باد حرکت می‫کنند، و اندیشمندان و افراد آگاه جامعه که درصد بسیار اندکی را تشکیل می‫دهند باید پیکان هدایت را در دست گرفته تلاش کنند قطار جامعه را از دره‫های هلاکت نجات داده، بسوی پیشرفت و سعادت سوق دهند…

مقاله پیشنهادی

فواید مطالعه

۱- دور شدن وسوسه‌ها و غم واندوه. ۲- پرهیز از فرو رفتن در کارهای بیخود …