۱- رمی جمرات بعد از روز عید، پس از زوال خورشید میباشد. و هرکس قبل از زوال این عمل را انجام دهد، لازم است پس از زوال آن را انجام دهد. و اگر پس از زوال رمی جمرات نکند تا اینکه خورشید در روز سیزدهم پنهان شود، گنهکار خواهد بود. بنابراین باید توبه کند و بعد از این رمی نکند چون وقت آن گذشته است و مناسک وی صحیح اما ناقص است؛ بنابراین باید به دلیل این مخالفت، از الله متعال طلب مغفرت و آمرزش کند. حجاج در ایام تشریق رمی جمرات را هر روزه بعد از زوال انجام میدهند و به این ترتیب: رمی جمره کوچک، سپس میانی و پس از آن رمی جمره بزرگ؛
۲- ایام تشریق از باب رمی جمرات، همچون یک روز هستند. با این توضیح که اگر کسی معذور باشد و رمی جمرات روزی از ایام تشریق را با روز دیگر همراه کند، جایز است اما مرتکب ترک افضل شده است.
و هرکس هفت سنگ را به یک بار پرتاب کند، یک سنگ محسوب میشود و باید شش سنگ دیگر را به سوی جمرات پرتاب کند.
محل پرتاب سنگها، همان محل جمع شدن سنگها میباشد نه دیواری که برای تعیین محدودهی آن ایجاد شده است.