وفات یا شهادت تهمت و دروغ آشکار

این روزها افسانه شهادت حضرت فاطمه رضی الله عنها را شنیده اید، آنهم به دست امیرالمؤمنین عمر!!

که به تازگی در تقویم کشور از وفات به شهادت تغییر یافته است.

متن زیر نقلهایی است از کُتُب صحیح نزد اهل تشیع
حتما مطالعه فرمایید

اسناد وفات حضرت فاطمه درکتب شیعه
۱_فاطمه (علیها السلام)در روزهای آخر زندگی، «اسماء بنت عمیس» را فراخواند و فرمود: دوست ندارم بر پیکر زن پارچه ای بیفکنند و اندام وی زیر آن نمایان باشد.اسماء پاسخ داد: نه من چیزی به تو نشان خواهم داد که در حبشه دیدم سپس چند شاخه تر خواست، آنها را خم کرد و پارچه ای بر روی آن کشید و تابوت گونه ساخت.
فاطمه (علیها السلام) فرمود: چه چیز خوبی است پیکر زن و مرد قابل تشخیص نیست.
ای اسماء! هنگامی که جان دادم تو مرا غسل بده و نگذار کسی نزد جنازه من بیابد. این اولین تابوتی بود که در اسلام ساخته شد و هنگامی که حضرت فاطمه آن را دید تبسمی کردکه تنها تبسم او بعد از وفات پدرش رسول خدا ﷺ بود.

منابع:
ذخائر العقبی ص ۵۳-
بحار الانوار ج ۴۳ ص ۱۸۹

٢-بیماری فاطمه(علیها السلام) روز به‌روز سخت تر میشد، فرزندان زهرا سلام الله علیها بخاطر مادرشان بشدت نگران بودند و دل پاک علی (علیه السلام) از اندوه فاطمه در خون نشسته بود.روز وفات، زهرا (علیها السلام) وصایای خود را به علی علیه اسلام بیان فرمود و او بشدت گریست.
فاطمه (علیها السلام) ضمن سفارش فرزندانش به علی (علیه السلام) فرمود: یا علی! مرا شبانه غسل بده، کفن کن و به خاک بسپار، آن هنگام که چشمها در خواب است.

منابع:
بحار الانوار ج ۴۳ ص ۱۹۲.

توضیح : پس دفن شبانه فاطمه رضی الله عنها به گفته بحارالانوار سفارش خود حضرت فاطمه بوده است.

٣-هنگامی که وفات فاطمه سلام الله علیها نزدیک شد، به «سلمی»( همان اسما ) فرمود تا مقداری آب آورد. زهرا سلام الله علیها غسل کرد و بخوبی بدن خود را شستشو داد، لباسهای نوی خود را خواست و آنها را پوشید; سپس از سلمی خواست تا رختخوابش را وسط حجره بگستراند آنگاه رو به قبله دراز کشید; دستها را زیر صورت نهاد و گفت من هم اکنون قبض روح خواهم شد. خود را پاکیزه کرده ام کسی مرا برهنه نکند.

منابع:
ذخائر العقبی ص ۴۳ امالی مفید ص ۱۷۲ .

۴-پس از وفات حضرت فاطمه حسن وحسین (علیهما السلام) وارد خانه شدند و سراغ مادرشان را گرفتند، گفتند اکنون هنگام استراحت مادر ما نیست

اسماء به آنان گفت:
عزیزانم مادرتان از دنیا رفت.حسن و حسین (علیهما السلام) روی جنازه مادر افتادند و آن را می بوسیدند و گریه می کردند. حسن (علیه السلام) می گفت مادرجان با من سخن بگو.
حسین (علیه السلام) می گفت مادر جان من حسین توام، قبل از آنکه بخاطر غم فراغت روح از بدنم جدا شود با من سخن بگو.

یتیمان زهرا (ع) به جانب مسجد شتافتند تا پدرشان را از مرگ غم انگیز مادر با خبر کنند. وقتی خبر وفات فاطمه زهرا  به علی (علیه السلام) رسید از شدت غم و اندوه بیتاب شد و فرمود ای دختر پیامبرﷺ تو تسلی بخش من بودی بعد از تو از که تسلیت بجویم.

منابع:
بحار الانوار ج ۴۳ ص ۱۸۶.

۵-در تاریخ وفات حضرت زهرا (علیها السلام) نیز اختلاف است عده ای از علماء شیعه وفات فاطمه زهرا (علیها السلام) را ۷۵ روز و عده ای ۹۵ روز بعد از وفات پیامبرﷺ می دانند.
اصول کافی ج ۱ ص ۴۵۸
الامامه و السیاسه ج ۱ ص ۲۰
دلائل الامامه ص ۴۵ کشف الغمه.

ونیزدر (کـشـف الغـمـّه) وغـیر آن ازامام باقرروایت کرده اند که چون وفات حضرت فاطمه (علیها السلام)نـزدیک شـد اَسـْمـآء بـنت عـُمـَیـْس را فـرمود کـه آبى بـیاور کـه من وضو بسازم،
پس وضـوسـاخت وبـه روایتى غـسـل کـرد نـیـکـوتـریـن غـسـلهـا وبـوى خوش طلبید وخود را خـوشـبـوگـردانـیـد وجـامـه هـاى نـوطـلبـیـد وپـوشـیـد
وفـرمـود کـه اى اسـمـاء! جـبـرئیـل در وقت وفات پدرم چهل درهم کافور آورد از بهشت، حضرت آن را سه قسمت کرد یـک حـصـّه بـراى خـود گـذاشـت ویـکـى از بـراى من ویکى از براى على علیه السّلام، آن کـافـور را بـیـاور کـه مرا به آن حنوط کنند چون کافور را آورد فرمود که نزدیک سر من بـگـذار پـس پـاى خـود را بـه قبله کرد وخوابید وجامه بر روى خود کشید وفرمود که اى اسماء! ساعتى صبر کن بعد از آن مرا بخوان اگر جواب نگویم على علیه السّلام را طلب کـن، بدان که من به پدر خود ملحق گردیده ام!
اسماء ساعتى انتظار کشید بعد از آن، آن حـضـرت را نـدا کـرد وصـدائى نـشـنـیـد، پـس گـفـت: اى دخـتـر مصطفى! اى دختر بهترین فـرزنـدان آدم! اى دخـتـر بهترین کسى که بر روى زمین راه رفته است! اى دختر آن کسى که در شب معراج به مرتبه (قابَ قَوْسَیْن اَوْ اَدْنى) رسیده است! چون جواب نشنید جامه را از روى مـبـارکـش برداشت دید که مرغ روحش به ریاض جنّات پرواز کرده است.

متن از منابع اهل تشیع که در هیج جا اشاره به شهادت نشده است !!

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw