نهی از ساختن گنبد بر روی قبور در کتب روافض!

اینکه علمای شکم پرست و دنیاپرست شیعه به دستورات رسول اکرم (ص) عمل نکنند طبیعی است، اما چرا به حرف امامان خود گوش نمیدهند جای سؤال دارد! پس معلوم است تمام ادعای ایشان مبنی بر پیروی از امامان، دروغ و فریبی بیش نیست.
آیا امامان دستور داده اند که روی قبورشان گنبدهای میلیاردی ساخته شود؟؟؟

۱۴ – علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن النوفلی، عن السکونی، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال أمیر المؤمنین علیه السلام: بعثنی رسول الله صلى الله علیه وآله إلى المدینه فقال: لا تدع صوره إلا محوتها، ولا قبرا إلا سویته، ولا کلبا إلا قتلته.

حضرت علی فرمود رسول الله صلى الله علیه وسلم مرا برانگیخت و به سوی مدینه فرستاد و فرمود هیچ تصویری نباشد مگر آنکه آن را از بین ببر و هیچ قبری نباشد مگر اینکه آن را با زمین یکسان کن و نه هیچ سگی مگر اینکه آن را بکش.
(الکافی الکلینی ج۶ ص۵۲۸)
(وسائل الشیعه الحر العاملی ج۳ ص۲۰۹)
lib.eshia.ir/11005/6/528

[۳۴۲۶] : [۱] محمد بن الحسن بإسناده عن علی بن الحسین ، عن محمد بن یحیى ، عن محمد بن الحسین بن أبی الخطاب ، عن علی بن أسباط ، عن علی بن جعفر قال : سألت أبا الحسن موسى ( علیه السلام ) عن البناء على القبر والجلوس علیه هل یصلح؟ قال: لا یصلح البناء علیه ولا الجلوس ولا تجصیصه و لا تطیینه.

از ابوالحسن موسی (ع) پرسیده شد در مورد ایجاد بنا بر روی قبر و نشستن بر روی قبور که آیا چنین اعمالی صلاح است؟ گفت خیر، ساخت بنا بر روی قبر و نشستن بر آن و گچ کاری کردن و گل کاری کردن قبور، درست نیست که انجام شوند.
(وسائل الشیعه الحر العاملی ج۳ ص۲۱۰)
lib.eshia.ir/11025/3/209

[۳۴۲۷] : [۲] وبإسناده عن محمد بن أحمد بن یحیى ، عن یعقوب بن یزید ، عن زیاد بن مروان القندی ، عن یونس ببن ظبیان ، عن أبی عبدالله ( علیه السلام ) قال : نهى رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) أن یصلى على قبر ، أو یقعد علیه ، أو یبنى علیه .

از ابو عبدالله نقل شده که رسول الله از نماز خواندن بر قبر و نشستن بر آن و ساخت بنا بر روی قبور نهی فرمودند.
(وسائل الشیعه الحر العاملی ج۳ ص۲۱۰)
lib.eshia.ir/11025/3/210

[۳۴۲۸] : [۳] وبإسناده عن الحسین بن سعید ، عن النضر بن سوید ، عن القاسم بن سلیمان ، عن جراح المدائنی ، عن أبی عبدالله ( علیه السلام ) قال : لا تبنوا على القبور ولا تصوروا سقوف البیوت ، فإن رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) کره ذلک . ورواه البرقی فی ( المحاسن ) عن النضر ، مثله (۱) .
أبو عبد الله نقل شده بر روی قبرها بنا نسازید و سقف خانه هایتان را مصور نکنید زیرا رسول الله از این اعمال بدشان می آمد.
(همان منبع)

[۳۴۳۱] : [۶] محمد بن یعقوب ، عن عده من أصحابنا ، عن سهل بن زیاد ، عن جعفر بن محمد الأشعری ، عن ابن القداح ، عن أبی عبدالله ( علیه السلام ) قال : قال أمیر المؤمنین ( علیه السلام ) : بعثنی رسول الله ( صلى الله علیه واله ) فی هدم القبور وکسر الصور .

از علی علیه‌السلام نقل است که رسول الله مرا برانگیخت برای تخریب قبور و شکستن تصاویر.
(الکافی الکلینی ج۶ ص۵۲۸)
(وسائل الشیعه الحر العاملی ج۳ ص۲۱۱)
lib.eshia.ir/11025/3/211

[۶۶۱۷] : [۱۰] وعن أبیه ، عن ابن سنان ، عن أبی الجارود ، عن الأصبغ بن نباته ، عن أمیر المؤمنین ( علیه السلام ) قال : من جدد قبراً أو مثل مثالاً فقد خرج من الإسلام.
ورواه الشیخ والصدوق کما مر .

حتی حر عاملی در این صفحه پس از ذکر روایات نهی از قبور و تکرار آنها از حضرت علی علیه السلام روایت میکند که هر کس قبری را تجدید کند و یا مانند آن، از اسلام خارج شده است!
(وسائل الشیعه الحر العاملی ج۵ ص۳۰۶)
lib.eshia.ir/11025/5/306

[۳۴۲۹] : [۴] محمد بن علی بن الحسین بإسناده عن شعیب بن واقد ، عن الحسین بن زید عن الصادق ، عن آبائه ، عن رسول الله ( صلى الله علیه واله ) ـ فی حدیث المناهی ـ أنه نهى أن تجصص المقابر . ورواه أیضا فی ( الأمالی ) بالإسناد الآتی ، وکذا جمیع حدیث المناهی .
باز از رسول الله صلی الله علیه وسلم روایت کرده اند که ایشان از گچ اندود کردن قبور نهی فرمودند.

(وسائل الشیعه الحر العاملی ج۳ ص۲۱۱)
lib.eshia.ir/11025/3/211

[۳۴۳۰] : [۵] وفی ( معانی الأخبار ) عن محمد بن هارون الزنجانی ، عن علی بن عبد العزیز ( عن القاسم بن عبید ) رفعه عن النبی ( صلى الله علیه وآله ) أنه نهى عن تقصیص القبور ، قال : وهو التجصیص .

(همان معنی و منبع)

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …