نماز بر میت سنگسار شده

وعَنْ أبی نُجَیْد بِضَم النُّونِ وَفَتْح الْجیِمِ  عِمْرانَ بْنِ الحُصیْنِ الخُزاعیِّ رَضِی اللَّهُ عَنْهُمَا أَنَّ امْرأَهً مِنْ جُهینهَ أَتَت رَسُولَ الله صَلّى اللهُ عَلَیْهِ وسَلَّم وَهِیَ حُبْلَى مِنَ الزِّنَا، فقَالَتْ: یَا رسول الله أَصَبْتُ حَدّاً فأَقِمْهُ عَلَیَّ، فَدَعَا نَبِیُّ الله صَلّى اللهُ عَلَیْهِ وسَلَّم وَلیَّهَا فَقَالَ: أَحْسِنْ إِلیْهَا، فَإِذَا وَضَعَتْ فَأْتِنِی فَفَعَلَ فَأَمَرَ بِهَا نَبِیُّ اللَّهِ صَلّى اللهُ عَلَیْهِ وسَلَّم، فَشُدَّتْ عَلَیْهَا ثِیَابُها، ثُمَّ أَمَرَ بِهَا فرُجِمتْ، ثُمَّ صلَّى عَلَیْهَا. فَقَالَ لَهُ عُمَرُ: تُصَلِّی عَلَیْهَا یَا رَسُولَ اللَّهِ وَقَدْ زَنَتْ، قَالَ: لَقَدْ تَابَتْ تَوْبهً لَوْ قُسِمَتْ بَیْن سبْعِینَ مِنْ أَهْلِ المدِینَهِ لوسعتهُمْ وَهَلْ وَجَدْتَ أَفْضَلَ مِنْ أَنْ جَادَتْ بِنفْسهَا للَّهِ عَزَّ وجَل؟،»
رواه مسلم.

زنی از قبیله ی جهینه در حالیکه از زنا حامله بود به نزد رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم آمد و گفت : « یا رسول الله ! مرتکب عملی مستوجب حد شده ام , حد را بر من جاری کن»

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سرپرست او را فراخواند و فرمود : « با او به نیکی رفتار کن و هر گاه زایمان کرد او را به نزد من بیاور».

سرپرست او چنان کرد که رسول الله علیه الصلاه و السلام فرموده بود ( و بعد از وضع حمل او را به نزد رسول الله آورد).
 رسول الله دستور داد لباس هایش را بر او محکم ببندند . آنگاه رجم شد و پس از رجم پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بر او نماز گزارد .

عمر رضی الله عنه به آن حضرت عرض کرد : «یا رسول الله ! آیا بر کسی که زنا کرده است نماز می گزاری ؟»

 آن حضرت فرمود : «توبه ای کرده است که اگر در میان هفتاد نفر از اهل مدینه تقسیم می شد آنان را در بر می گرفت ( یعنی با توبه ی هفتاد نفر از شما برابری می کرد ) آیا بهتر از این یافته ای که جانش را به پروردگارش بخشید.

(صحیح مسلم )

مقاله پیشنهادی

خیار(داشتن اختیار در معامله)

حکمت مشروعیت داشتن اختیار در معامله داشتن حق اختیار در معامله از محاسن اسلام است؛ …