نقشه­های دشمنان علیه اسلام و نتایج آن (۲)

این را در رد کسانی می­گوییم که منکر وجود شخصیتی به نام عبدلله بن سبأ یهودی هستند. کسی که با دشمنی و کینه­توزی با اسلام روبرو شد. و یا به کسانی می­گوییم که این حوادث سخت و بزرگ و نسبت دادن آن به یک شخص را دور و غیر قابل باور می­دانند. فعلا تصدیق و باور اینکه تنها یک نفر در پشت این ماجراها است سخت است اما به نظر ما دسیسه­ای بزرگ و چند جانبه، پشت این ماجرا است به­گونه­ای که افرادی خود را در بین دسته­های مردمی در شهرهای مختلف جا زده و در مورد اقدامات خلیفه شروع به شایعه پراکنی می­کردند. اما با  روشن شدن موضع درست عثمان رضی­الله­عنه و به طول انجامیدن محاصره­ی منزل ایشان بیش از یک ماه، بر قتل ایشان پافشاری نمودند و در نهایت با غرور و تکبر، عثمان رضی­الله­عنه را به هنگام تلاوت قرآن به شهادت رساندند.

درحقیقت نقش عبدالله بن سبأ اداره­ی شبکه­ی منافقین و دشمنان و پراکندن فتنه­ها و آشوب­ها در عالم اسلامی بود، دسیسه­ای که هیچ­گاه متوقف نمی­شود.

دکتر زغبی این توطئه­ها را به این صورت خلاصه نموده است:

توطئه­های سری و مجالس مخفی (ماسونی) در درون سبأیت به وجود آمد و برای جلوگیری از  دعوت اسلامی طرح­ریزی کردند. و از عهد عمر رضی­الله­عنه فرقه­هایی برای نابودی مدینه­ی منوره به سختی می­کوشیدند و در جامعه­ی اسلامی چنانکه عادت آنها است، نفوذ کردند و شاگردان عبدالله بن ابی بن سلول از تمام عناصر برای تخریب دعوت اسلامی از جمله قومی­گرایی استفاده کردند و به این ترتیب فیروز فارسی و هرمزان توطئه­ی قتل عمر بن خطاب را طرح­ریزی کردند و چنین علیه عثمان بن عفان شورش کرده و به همین صورت عده­ای علی بن ابی طالب را اله خواندند.

در نهایت می­گوییم: «موسسان و به وجود آورندگان فتنه و دست­پروردگان آنها خود را به مردم به عنوان مسلمان معرفی می­کردند ولی درحقیقت یهودی هستند یعنی جاسوسانی در میان مسلمانان زندگی­می­کنند، تهمت می­زنند، گروه­های مختلف را به وجود می­آورند و کنفرانس­ها و جلساتی نیز تشکیل می­دهند.»[۱]

[۱] – ماسونیه فی العراء، ص ۲۳۴ موسسه الزغبی ۱۳۹۵ هـ/۱۹۷۵م.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …