نویسنده: مجاهد دین
شبهه رافضی:
رافضی می گوید: و علمای بزرگ اهلسنت مثل ابن حجر عسقلانی در ذم ابن تیمیه حرانی آورده است :
فمنهمْ من نسبه إِلَى التجسیم لما ذکر فِی العقیده الحمویه والواسطیه وَغَیرهمَا من ذَلِک کَقَوْلِه أَن الْیَد والقدم والساق وَالْوَجْه صِفَات حَقِیقِیَّه لله…
ومِنْهُم من ینْسبهُ إِلَى الزندقه لقَوْله أَن النَّبِی صلّى الله عَلَیْهِ وسلّم لَا یستغاث بِهِ وَأَن فِی ذَلِک تنقیصاً …
ومِنْهُم من ینْسبهُ إِلَى النِّفَاق لقَوْله فِی عَلیّ مَا تقدم وَلقَوْله إِنَّه کَانَ مخذولا حَیْثُ مَا توجه وَأَنه حاول الْخلَافَه مرَارًا فَلم ینلها وَإِنَّمَا قَاتل للرئاسه لَا للدیانه وَلقَوْله إِنَّه کَانَ یحب الرِّئَاسَه وَأَن عُثْم
….
پــــــــــاســــــــخ:
رافضی ادامه سخنان شیخ ابن حجر عسقلانی را قیچی کرده است.
تا اینجا اقوال مجهولان و افراد ناشناس و اهل بدعت و تصوف و امثالهم را ذکر می کند که خودشان در گمراهی بوده و اهل حق را متهم می کردند؛ اما در ادامه، ابن حجر سخن شیخ شیوخش را به عنوان عقیدۀ خود و شیخش نقل می کند و ابن تیمیه را اینگونه وصف می نماید:
وقرأت بخط الحافظ صلاح الدین العلائی ، فی ثبت شیخ شیوخنا الحافظ بهاء الدین عبد الله بن محمد بن خلیل ، ما نصه : وسمع بهاء الدین المذکور على الشیخین شیخنا وسیدنا وإمامنا فیما بیننا وبین الله تعالى ، شیخ التحقیق ، السالک بمن اتبعه أحسن طریق ، ذی الفضائل المتکاثره ، والحجج القاهره ، التی أقرت الأمم کافه أن هممها عن حصرها قاصره ، ومتعنا الله بعلومه الفاخره ونفعنا به فی الدنیا والآخره ، وهو الشیخ الإمام العالم الربانی والحبر البحر القطب النورانی ، إمام الأئمه ، برکه الأمه ، علامه العلماء ، وارث الأنبیاء ، آخر المجتهدین ، أوحد علماء الدین ، شیخ الإسلام ، حجه الأعلام ، قدوه الأنام ، برهان المتعلمین ، قامع المبتدعین ، سیف المناظرین ، بحر العلوم ، کنز المستفیدین ، ترجمان القرآن ، أعجوبه الزمان ، فرید العصر والأوان ، تقی الدین ، إمام المسلمین ، حجه الله على العالمین ، اللاحق بالصالحین ، والمشبه بالماضین ، مفتی الفرق ، ناصر الحق ، علامه الهدى ، عمده الحفاظ ، فارس المعانی والألفاظ ، رکن الشریعه ، ذو الفنون البدیعه ،👈 أبو العباس ابن تیمیه “👉
الدرر الکامنه (۱۸۶-۱۸۷) .
ما شاء الله از این همه ثنای زیبا و تمجید عالی که الحق برازندۀ خار چشم شما روافض و تاج سر علمایتان ؛ شیخ الاسلام ابن تیمیه است، که شما روافض با تمام اساتید و علما و مراجع از سلف و خلفتان قربان یک تار موی شیخ الاسلام ابن تیمیه شوید.
متاسفانه روافض، به خاطر دشمنی که با شیخ الاسلام ابن تیمیه دارند، عدالت و امانت علمی را رعایت نکرده و دست به قیچی کردن متون بزرگان می کنند و آن قسمت را که باب میلشان است را نقل کرده و ادامه سخنان آن عالم را نمی آورند.
و اینجا لازم است که اینگونه از مدعیان تشیع و روافض افراطی سوال بپرسیم که واقعا این همه متون را قیچی میکنید و سپس خیانتتان آشکار می شود، آیا از این کارها خجالت نمی کشید؟ شما روافض اگر قیچی نکنید که مذهبی برایتان باقی نمی ماند.
پس شیخ ابن حجر عسقلانی، تاج سر تمام علمای شما، شیخ الاسلام ابن تیمیه را به بهترین وجه ممکن تمجید کرده و این را قول خود و قول شیخ شیوخ خود می داند و اقوال افراد مجهول الحال و اهل بدعت و تصوف را برای خودتان نگه دارید که لازمتان می شود.