او در زمین به عدالت حکم میکند، صلیب را میشکند، خوک را میکشد و کار دجال را تمام میکند. همانگونه که نصوص از کتاب و سنت بر آن دلالت دارند. الله تعالی در کتابش میفرماید: ﴿وَإِنَّهُۥ لَعِلۡمٞ لِّلسَّاعَهِ﴾ [الزخرف: ۶۱]. «و همانا آن، نشانهای برای رستاخیز است». بیشتر مفسرین به این آیه بر نزول عیسی استدلال میکنند و این روایت از ابن عباس نقل شده است. امام احمد در مسندش از ابن عباس رضی الله عنهما در تفسیر این آیه روایت میکند که میگوید: «هو خروج عیسى ابن مریم علیه السلام قبل یوم القیامه»[۱] «آن خروج عیسی بن مریم علیه السلام قبل از روز قیامت است». همانگونه که احادیث صحیح بر نزول عیسی علیه السلام دلالت میکنند. در صحیحین از ابوهریرهس روایت است که پیامبر صلی الله علیه وسلم میفرماید: «وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَیُوشِکَنَّ أَنْ یَنْزِلَ فِیکُمْ ابْنُ مَرْیَمَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ حَکَمًا عَادِلًا فَیَکْسِرَ الصَّلِیبَ وَیَقْتُلَ الْخِنْزِیرَ وَیَضَعَ الْجِزْیَهَ وَیَفِیضُ الْمَالُ حَتَّى لَا یَقْبَلَهُ أَحَدٌ وَحَتَّى تَکُونَ السَّجْدَهُ الْوَاحِدَهُ خَیْرًا مِنْ الدُّنْیَا وَمَا فِیهَا»[۲] «سوگند به ذاتی که جان من در دست اوست، بزودی عیسی بن مریم نزول خواهد کرد. او حاکم عادلی خواهد بود، صلیب را خواهد شکست و خوک را از بین خواهد برد و جزیه را برمی دارد و (در زمان ایشان) ثروت و دارایی بحدی زیاد میشود که کسی حاضر به پذیرفتن مال، نخواهد شد».
[۱] المسند : ۱ / ۳۱۸٫
[۲] صحیح البخاری برقم (۲۲۲۲)، وصحیح مسلم برقم (۱۵۵)، واللفظ لمسلم.