قیوم: او کسی است که خودش پا بر جاست و به هیچکس نیاز ندارد و دیگران را استوار مینماید و امور تمام مخلوقات را تدبیر میکند و او چنان زنده و پا بر جاست که هیچ چرت و خوابی او را فرا نمیگیرد.
واحد و احد: تمام کمالات مخصوص او است و هیچ کسی در آنها با او شریک نیست.
شهید: او نسبت به تمام چیزها آگاهی دارد و علم او هر چیزی را فرا میگیرد و بندگانش هر چیزی را که انجام میدهند، را میبیند و مشاهده مینماید.
قوی: صاحب قدرت کامل است که هیچ کسی بر او غالب نمیشود و هیچ فرد تندرویی از دست او در نمیرود. او چنان قوی است که قدرتش بالای هر قدرت دیگری قرار دارد.
متین: دارای قدرت و قوت زیادی است که قدرتش هرگز قطع نمیشود و از قدرت و قوت مطلق و بینهایت برخوردار است.
ولی: در ملک و فرمانروایی بزرگ خویش صاحب تدبیر است.
مولی: نسبت به بندگان مؤمنش محبت دارد و آنها را نصرت و کمک مینماید.
حمید: او کسی است که مستحق حمد و ستایش است و به خاطر نامها و صفات و افعال و اقوال و احسان و شریعت و مقام و ثواب و جزای خویش، مورد ستایش قرار گرفته است.
او حمیدی است که در مقابل هر ذرهای که بندگانش انجام میدهند، شکر مینماید.
صمد: او کسی است که در بزرگی و بزرگواری و سخاوت و بخشش به اوج کمال رسیده است و در بر طرف کردن نیازها بینیاز است و دیگران به او نیازمند هستند و تنها است و شریکی ندارد.
قدیر، قادر و مقتدر: دارای قدرت کامل است و از چنان قدرتی برخوردار است که هیچ کسی نمیتواند او را عاجز نماید و هیچ چیزی از تحت سیطرهی او بیرون نمیرود. او دارای قدرت کامل و دایم و فراگیر است. او صاحب قدرتی است که قدرت را در وجود هر قدرتمندی به وجود آورده است.
وکیل: امور تمام مخلوقات را در عالم بالا و عالم پایین تدبیر مینماید.
کفیل: هر چیزی را حفاظت مینماید و بر هر نفسی استوار است. کفالت رزق دادن تمام مخلوقات بر عهدهی او میباشد و مصالح آنها را رعایت میکند. رزق و روزی تمام مخلوقات را عنایت مینماید.
غنی: او کسی است که از تمام مخلوقات بینیاز است.
حق: کسی است که هیچ شک و گمانی در وجودش موجود نیست و هیچ چیزی بر مخلوقاتش مخفی و پنهان نیست.
مبین: برای چشمها و بیناییها واضح و آشکار است. او کسی است که برای مخلوقات خویش راههای نجات دنیا و آخرت را ترسیم نموده است.
نور: او کسی است که آسمانها و زمین را نورانی گردانیده است و قلبهای مؤمنان را با معرفت و ایمان منور میگرداند.
دارندهی جلال و اکرام: او کسی است که مستحق است تنها مورد حمد و ستایش و تعریف قرار گیرد. او صاحب عظمت و بزرگی و رحمت و احسان میباشد.
بَرّ: نسبت به بندگانش مهربانی و عطوفت دارد و به آنها احسان مینماید.
تواب: او کسی است که توبهی توبه کنندگان را میپذیرد و گناه آنان را میبخشد. توبه را آفریده و آن را از بندگانش میپذیرد.
عفو: او کسی است که عفو و بخشش او نسبت به گناهان بندگان وسیعتر است، مخصوصا زمانی که بندگان توبه و استغفار کنند.
رؤوف: او صاحب رأفت و مهربانی است و نسبت به تمام بندگانش لطف مینماید.
اول: او کسی است که قبل از او چیزی نبوده است.
آخر: کسی است که بعد از او نیز چیزی وجود ندارد.
ظاهر: کسی است که برتر از او چیزی نیست.
باطن: پایین او نیز چیزی قرار ندارد.
وارث: بعد از، از بین رفتن مخلوقات باقی میماند و مرجع و مصدر هر چیزی است و او زنده است که هرگز نمیمیرد.