مختصری از وضعیت مسلمین میانمار از زبان یک شاهد واقعی

یکی از اساتید علوم حدیث به اسم “عبدالله” در یک مرکز آموزش علوم اسلامی در روستایی در آراکان که به دلیل به آتش کشیده شدن محل سکونتش توسط ارتش میانمار ناچار به گریختن به بنگلادش شده است وضعیف مسلمانان میانمار را اینچنین توصیف می کند:

“ارتش به روستای ما یورش آورد و خانه‌ها را به آتش کشید و به بیش از ۲۵۰ زن تجاوز کرده و ۵۰ تن از آنان را که دختر بچه بودند به قتل رساند”

وی با اشاره به اینکه سربازان بودایی با هدف پاکسازی مسلمانان روهینگیا در آراکان به روستاها حمله می کنند، اظهار داشت: “سربازان، درهای منزل یک خانواده را در روستا قفل کرده و اهالی خانه را زنده زنده در آتش سوزاندند.

همچنین نظامیان ارتش میانمار، کودکان و جوانان را در جلو چشم دیگران به درون آتش می انداختند.

عبدالله گفت: سربازان و بودایی ها وارد مسجد روستا شده، به مسجد توهین و قرآن ها را آتش زدند.

وی افزود: “آنان اشیای زینتی زنان را به زور از آنها می گیرند، همچنین لباس زنان جوان را به زور درآورده و آن ها را در مرکز شهر می گردانند، بیش از ۲۰۰۰ خانه را در آراکان به آتش کشیدند،و بیش از ۵۰۰ نفر از مسلمانان را کشته و هزار نفر را هم بازداشت کردند.”

عبدالله در پایان خاطرنشان کرد: ما می خواهیم در آراکان زندگی کنیم. ما دارای تاریخی ۱۵۰۰ ساله هستیم. بودایی ها به ما می گویند، «بنگالی» ولی ما اهل روهینگیا هستیم. ضمن اینکه خواهان حق و حقوق خود هستیم، و می خواهیم در کشور خود، و در آرامش زندگی کنیم.

مقاله پیشنهادی

دنیا، اینگونه آفریده شده است

روزی مارکس اویلیوس، یکی از فیلسوفان بزرگ دربار امپراطوری روم، گفت: امروز افرادی را ملاقات …