مجموعه پیام‌های دکتر محمد العریفی بمناسبت کریسمس

تعامل ما با نصارا و بودایی ها و دیگران بایستی بر اساس همزیستی، خوش اخلاقی و مهربانی و نرمخویی، همراه با لبخند و هدیه دادن به آنها باشد، به این امید که دل‌هایشان را بدست آوریم.

خوش اخلاقی با غیرمسلمانان و صدقه و هدیه دادن به آنان، و حل مشکلاتشان و خوردن و نوشیدن با آنان جهت بدست آوردن دل‌هایشان و رهنمون ساختن آنان به اسلام شرعا جایز است و ایرادی ندارد.

عیسی مسیح علیه السلام در تابستان متولد شده است نه در زمستان و ماه دسامبر، خداوند در وصف تولد او می‌گوید: وَهُزِّی إِلَیْکِ بِجِذْعِ النَّخْلَهِ تُسَاقِطْ عَلَیْکِ رُطَبًا جَنِیًّا.

و (این) تنه ی (درخت) خرما رابه طرف خود تکان بده، (که) رطب تازه ای بر تو فرو می ریزد.

درخت خرما در تابستان رطب می‌دهد نه زمستان، و در انجیل نصوصی وجود دارد مبنی بر اینکه عیسی علیه السلام در تابستان متولد شده است.

هدیه دادن به غیر مسلمانان و پذیرفتن هدایای آنها در اعیاد غیر دینیشان جایز است، اما در اعیاد دینی آنان به هیچ عنوان جایز نیست.

تبریک گفتن به غیرمسلمانان بمناسبت‌های ترفیع مقام، فارغ التحصیلی و…جایز است، اما تبریک گفتن مناسبت‌های دینی آنان شرعا حرام است، وقتی آنها میلاد “فرزند خدا” را جشن می‌گیرند، تبریک گفتن به آنان اقرار و پذیرش اعتقاد و باورشان است.

بابا نوئل شخصیتی مسیحی است، نماد کشیش نیکولا، که به مردم کمک می‌کند، و داستان‌های زیادی در مورد او وجود دارد، و برای گرامیداشت نصرانیت او را بزرگ می‌دارند.

درخت کریسمس نماد دینی نصرانیان است همانند صلیب، و ریشه در باورهای اعتقادی آنان دارد، لهذا ساختن و تعظیم آن شرعا جایز نیست.

اگر غیر مسلمانی سال نو { نه کریسمس و میلاد مسیح} را به تو تبریک گفت، با یک لبخند پاسخی کلی به او بده:
متشکرم، برایت آرزوی خوشبختی می‌کنم.

مقاله پیشنهادی

دنیا، اینگونه آفریده شده است

روزی مارکس اویلیوس، یکی از فیلسوفان بزرگ دربار امپراطوری روم، گفت: امروز افرادی را ملاقات …