عوامل یاری رسان در راه محبت و دوست داشتن به پیامبر صلی الله علیه وسلم

شاید کسی سؤال کند که چگونه من می‌توانم به اندازه‌ی زیادی به محبت پیامبر برسم، تا از جمله‌ی کسانی باشم که سعادت رفیقی و همراهی پیامبر در بهشت را دارند؟ در پاسخ چنین سؤالی باید گفت که راه رسیدن به محبت پیامبر آسان و هموار است. در انجام دادن چهار چیز پیشنهاد می‌شود:

اول: درود و سلام فرستادن بسیار بر پیامبر به هر شیوه‌ی ممکن، هر چند بهترین آنها در تشهد اخیر است، ولی مهمتر آنست که درود و سلام گفتن بر پیامبر صلی الله علیه و سلم را بیشتر کنیم. زیرا ارتباط شما را با پیامبر پیوسته برقرار می‌سازد، هرگاه سلام می‌فرستی پیامبر جوابش را می‌دهد.

دوم: بررسی سیره‌ی پیامبر. مثل آنچه که در زمینه‌ی سیرت و داستان‌های اصحاب بیان شده است. هزاران داستان دیگر درباره‌ی زندگی پیامبر و یارانش وجود دارد. بنابراین هر کتابی را که از سیرت پیامبر سخن می‌گوید بخوان تا با زندگی، جهاد ،رحمت و دیگر امور مربوط به ایشان آشنا شوی.

سوم: پیروی از سنت پیامبر. هنگامی که انسان سیره‌ی پیامبر را می‌خواند با اخلاق، چگونگی نماز خواندن و یا دادو ستد او آشنا می‌شود، و آن را در زندگی خود عملاً منطبق و هماهنگ می‌سازد. هنگامی که متوجه می‌شود پیامبر هرگز غیبت نمی‌کرده است، او هم یاد می‌گیرد غیبت نکند. پیروی کردن از سنت پیامبر دشوار نیست، بلکه بسیار آسان است. وقتی انسان خوش‌اخلاق و خوش‌معامله باشد، همزمان از محبت خدا و پیامبر(ص) برخوردار خواهد شد، و در واقع رفیق و همراه وی در بهشت خواهد گردید، که این را هر مسلمانی آرزو می‌کند.

چهارم: زیارت شهر مدینه. که از خداوند مسئلت دارم زیارت آنرا به همه‌ی مسلمانان عنایت فرماید.

بنابراین عواملی که محبت و  پیامبر را آسان می‌کند چهار چیز است:
۱- درود و سلام گفتن زیاد بر پیامبر صلی الله علیه و سلم
۲- مطالعه‌ی سیره‌ی پیامبر(صلی الله علیه و سلم
۳- پیروی از سنت پیامبرصلی الله علیه و سلم
۴- زیارت شهر پیامبر صلی الله علیه و سلم
از خداوند متعال می‌خواهم تا سعادت دوستی پیامبر را به عنوان یک نعمت به همه‌ی ما عطا فرماید، و هم چنین توفیق پیروی از سنت و اخلاق پیامبر را قرین حال ما سازد و ما را در بهشت رفیق پیامبر و همراه او گرداند، و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین.

مقاله پیشنهادی

اسباب تقویت صبر انسان بر مصیبت‌‌ها

رعایت امور ذیل در صبر بر مصیبتِ‌ از دست دادن فرزندان، خانواده، خویشاوندان و دیگر …