علاج چشم زده گی

کسی که چشم خورده رقیه و دعایی را استفاده کند که جبرئیل با آن بر پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم می خواند و می گفت:
« بِاسْمِ اللَّهِ أَرْقِیکَ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ یُؤْذِیکَ مِنْ شَرِّ کُلِّ نَفْسٍ أَوْ عَیْنِ حَاسِدٍ اللَّهُ یَشْفِیکَ بِاسْمِ اللَّهِ أَرْقِیکَ».
مسلم (۲۱۸۶).
« به نام الله، تو را از هر چیزی که باعث اذیت و آزارت می شود و از شر هر کسی که به تو چشم زخم می رساند، دم میکنم. الله متعال تو را شفا دهد. به نام الله، تو را دم میکنم. ».

و نیز می فرمودند: « بِاسْمِ اللَّهِ یُبْرِیکَ، وَمِنْ کُلِّ دَاءٍ یَشْفِیکَ، وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ، وَشَرِّ کُلِّ ذِى عَیْنٍ ».
مسلم (۲۱۸۵)
الله متعال به تو بهبودی عنایت کند و از هر بیماری، شفایت دهد و از شر حسود آنگاه که حسادت می ورزد و از شر تمام کسانی که چشم زخم دارند، پناهت دهد.

رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم برای حسن و حسین رضی الله عنهما دعا می خواند و می گفت: « أُعِیذُکُمَا بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّهِ مِنْ کُلِّ شَیْطَانٍ وَهَامَّهٍ، وَمِنْ کُلِّ عَیْنٍ لَامَّهٍ. وَیَقُولُ: هَکَذَا کَانَ إِبْرَاهِیمُ یُعَوِّذُ إِسْحَقَ وَإِسْمَعِیلَ عَلَیْهِمْ السَّلَام»
بخاری (۳۳۷۱)
شما دو تا را در پناه کلمات کامل الله قرار می دهم از شرّ هر شیطان و از شرّ هر حشره ای و از شرّ هر چشم زننده ای، و می گفت: ابراهیم، اسماعیل و اسحاق را اینگونه در پناه الله قرار می داد .

مسلمان باید خودش را از شرّ شیاطین انسی و جنّی با نیروی ایمان به الله تعالی و اعتماد و توکل و پناه بردن به او، و دعاهایی که پیامبر صلی الله علیه وسلم در آن به الله پناه برده است و به کثرت خواندن سوره های (اخلاص و قل أَعوذ برب الناس… و قل أعوذ برب الفلق…(بعد از نماز صبح و مغرب هر کدام ۳ بار خوانده شود و بدن خود را فوت کرده و دست بکشد و این عمل ۳ بار تکرار شود)  و آیهالکرسی (بعد از هر نماز فرض خوانده شود) و فاتحه، محافظت نماید.

و دعاهای ذیل: « أَعُوذُ بِکَلِمَاتِ اللهِ التَّامَّاتِ مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ »
مسلم (۲۷۰۸،۲۷۰۹)
«به کلمات کامل الله از شرّ آنچه آفریده پناه می برم».

و « أَعُوذُ بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّهِ مِنْ غَضَبِهِ وَشَرِّ عِبَادِهِ وَمِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ وَأَنْ یَحْضُرُونِ»
ترمذی (۳۵۲۸)

مقاله پیشنهادی

هدف از کار کردن و رزق حلال به دست آوردن

فرد مسلمان هرکاری که می‌‌‌‌کند، هدفش این باشد که به فرمان و حکم الهی عمل …