علائم و نشانههای علامه سیوطی در «جامع الکبیر» و «جامع الصغیر»:
۱- (خ): بخاری
۲- (م): مسلم
۳- (ق): بخاری و مسلم
۴- (د): ابوداود
۵- (ت): ترمذی
۶- (ن): نسائی
۷- (ه): ابن ماجه
۸- (۴): سنن چهارگانه [ترمذی، ابوداود، ابن ماجه و نسائی]
۹- (۳): ابوداود، نسائی و ترمذی
۱۰- (حم): مسند امام احمد بن حنبل
۱۱- (عم): مراد علامه سیوطی از این علامت: کتاب «الزوائد» پسرش میباشد.
۱۲- (ک): حاکم نیشابوری. واگر آن روایت در «مستدرک» باشد، «حاکم» رابه طورمطلق ذکر میکند و در غیر این صورت، اگر آن روایت درکتابی دیگراز حاکم نیشابوری باشد، به صراحت به بیان نام آن میپردازد.
۱۳- (خد): «ادب المفرد» امام بخاری.
۱۴- (تخ): «التاریخ» امام بخاری
۱۵- (حب): صحیح ابن حبان
۱۶- (طب): «معجم الکبیر» امام طبرانی
۱۷- (طس): «معجم الاوسط» امام طبرانی
۱۸- (طص): «معجم الصغیر» امام طبرانی
۱۹- (ص): سنن سعید بن منصور
۲۰- (ش): مصنف ابن ابی شیبه
۲۱- (عب): «الجامع» عبدالرزاق
۲۲- (ع): مسند ابویعلی
۲۳- (قط): «دارقطنی». و اگر آن روایت در «سنن دارقطنی» باشد آن را به طور مطلق ذکرمی کند و در غیراین صورت اگر آن روایت، در کتابی دیگر از «دارقطنی» باشد، به صراحت به بیان نام آن میپردازد.
۲۴- (فر): کتاب «الفردوس» علامه دیلمی
۲۵- (حل): کتاب «الحلیه» ابونعیم
۲۶- (هب): کتاب «شعب الایمان» امام بیهقی
۲۷- (هق): سنن امام بیهقی
۲۸- (عد): کتاب «الکامل» ابن عدی
۲۹- (عق): کتاب «الضعفاء» علامه عقیلی
۳۰- (خط): «خطیب بغدادی». اگر آن روایت در «تاریخ بغداد» باشد آن را به طور مطلق ذکر میکند و درغیر این صورت اگر آن روایت، در کتابی دیگر از خطیب بغدادی باشد به صراحت به بیان نام آن میپردازد.
۳۱- (ص): کتاب «المختاره» علامه ضیاء المقدسی
۳۲- (ط): ابوداود طیالسی
۳۳- (کر): تاریخ ابن عساکر